Çalışmanın amacı, okul öncesi eğitimi bölümü öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersini alan öğrencilerin materyal hazırlamaya yönelik görüşlerini ve materyallerin hazırlanmasında meslek yüksekokullarıyla olan rolünü incelemektir. Çalışmaya Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi bölümü 2. Sınıf Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan toplam 180 öğrenciden gönüllü olan 124 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler öğretim materyallerinin hazırlanmasının önemini belirterek özellikle ahşap oyuncakların ve çeşitli animasyonların yapılmasının gerekliliğine işaret etmişlerdir. Fatih projesi kapsamında da 8 öğretmenle görüşme yapılmış ve onlar da özellikle akıllı tahtada kullanılabilecek materyallerin yetersizliğinden bahsetmişlerdir. Öğretim materyallerini içerikleri göz önünde bulundurulduğunda özellikle bunların yapılması noktasında meslek yüksekokullarının Grafik Tasarım, Bilgisayar Programcılığı ve Mobilya ve Dekorasyon bölümleriyle ilişkisinin bulunduğu ve bu bölümlerle işbirliğinin önemi ortaya çıkmıştır. Yapılması gereken öğretim materyallerinin hazırlanmasında noktasında meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerinin uygulamada katkısının sağlanmasıdır.
Meslek yüksekokulu okul öncesi materyal tasarımı eğitim programı rol.
The purpose of the study is to investigate the views of the students who take teaching technologies and material design course in pre-school teaching department about designing materials and the role of the vocational schools in designing the teaching materials. 124 students who were willing to participate in the study among 180 students who took the Teaching Technologies and Material Design course in the 2nd grade of the Department of Preschool Teaching, Faculty of Education, İbrahim Çeçen University of Ağrı participated in the study. The students stated the importance of designing materials and they indicated the importance of designing wooden toys and preparing various animations. Within the Fatih Project Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology , 8 teachers were interviewed, and they particularly stated the lack of materials to be used on smart boards. Considering the content of the teaching materials, it was determined that the Program of Graphic Design, Program of Computer Programming and Program of Furniture and Decoration are related to doing so, and the importance of cooperation with these programs was also determined. What should be done is to provide the contribution of the related programs in vocational schools in designing teaching materials.
Vocational school pre-school material design educational program role.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 16 |