Bu makalenin amacı, taraflardan biri olan gençlerin diğer tarafa, yani yaşlılara nasıl baktığını, örnek bir grup üzerinde çalışarak incelemektir. Gençlerin yaşlıları nasıl değerlendirildiği ve hangi açılardan eleştirildiği mercek altına alınmakta, tartışılmakta ve saptanan sorunlara çözüm önerileri sunulmaktadır. Buna yönelik olarak, özellikle Gerontoloji Yaşlanma ve Yaşlılık Bilimi , Sosyal Hizmet ve FTR Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinde okuyan bir grup üniversite öğrencisi ile çalışılmıştır. Örneklem için seçilen bu öğrenciler, eğitimlerinin birinci, ikinci, dördüncü ve sekizinci yarıyıllarında okuyan öğrencilerdir. Bu nedenle, bu gençler, yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili zorunlu ve/ya seçmeli derslere katılmış olan ve bu nedenle de konuyla ilgili bilgiye sahip olması beklenen öğrencilerdir. Bu gençlere, soru-cevap tekniği ile, yaşlılarla ilgili eleştirileri sorulmuştur. Makalede, öncelikle öğrencilere sorulan bu soru ve gençlerin verdikleri cevaplarla ilgili bilgi sunulmaktadır. Ardından da alınan cevaplar doğrultusunda durum değerlendirmesi yapılmakta ve sorunlar saptanmaktadır. Sonuç olarak da, saptanan sorunların çözümü için tartışma ve öneriler sunulmaktadır.
Yaşlılık gençlik yaşlılar gençler kuşaklararası çatışma ayrımcılık yaş ayrımcılığı.
This article aims to analyse, by working on a sample group, how one of the sides, that is the young, see the other side, namely the elderly people. The article tries to understand from which aspects the young people criticize the elderly people, to discuss the observed problems and to suggest solutions. Accordingly, as an applied starting point, a group of young people have been selected for the study. These young people involved in the study as a sample group have especially been chosen from among the university students who are studying at the departments of Gerontology, Social Work, and Physical Therapy and Rehabilitation. They are students who are studying in their first, second, fourth or eighth semester. Consequently, they have already taken compulsory or elective courses on aging and old age and are, consequently, expected to know the subject. These students have been, through the method of question-answer, asked questions about their negative views on elderly people. The article first presents data on the question asked and the answers received from the students. Then, within the framework of the answers, it analyses and discusses the current problematic state of the issue, and finally offers suggestions for the solution of the defined problems.
Old age youth elderly people young people intergenerational conflict discrimination agism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 22 |