Ambalaj tasarımı, ürünün görsel dilidir. Taşıdığı misyon, ürün ile tüketici arasında görsel bir bağ kurmaktır. Ürünün kendisi kadar ambalajının da beğeniliyor olması gerekir. Özgün ve estetik açıdan iyi bir ambalaj tasarımı, pazarlama beklentilerini karşılamasının yanında ürüne ayrı bir değer katar. Ülkemizde uzun yıllar rekabetsiz, düşük kalitede üretilen yerli sigaraların ambalajlarına da özen gösterilmemiştir. 1980 sonrası yabancı sigara markaları ile rekabetin başlaması ile daha kaliteli sigaralar daha iyi ambalajlarla satışa sunulmaya başlanmıştır. İyi bir ürünün kötü bir ambalaj içinde sunulması doğru değil ise düşük kalitede bir ürünün çok prestijli bir ambalaja sahip olması da doğru değildir. Makalede; zorunlu ambalaj dönemi öncesinde ülkemizde üretilen sigara markalarından rastgele seçilen örnekler, görsel iletişim tasarımına göre estetik boyutu değerlendirilmeye çalışılmıştır. Estetik algılar kişiden kişiye değişkenlik gösteren özellikler taşır. Yapılan değerlendirmeler geçmişten günümüze kadar uzun süreçlerde oluşmuş görsel iletişim tasarımı ilke estetik değerler çerçevesinde yapılmaya çalışılmıştır. Yapılan değerlendirmeler, kişisel olduğu için her türlü eleştiri ve yoruma açıktır.
Sigara ambalajı sigara markası görsel iletişim tasarım estetik.
Packaging design is the visual language of the product. Its mission is to establish a visual connection between the product and the consumer. The packaging should be appreciated as well as the product itself. An original and aesthetically good packaging design, besides meeting Marketing expectations, adds distinct value to the product. In our country, care has not been given to the packaging of non-competitive, low-quality domestic cigarettes for many years. After 1980, with the start of the competition with foreign cigarette brands, better quality cigarettes started to be offered for sale with better packaging. If it is not true that a good product is presented in bad packaging, it is also not true that a low-quality product has a very prestigious packaging. In the article, samples randomly selected from cigarette brands produced in our country before the compulsory packaging period were tried to evaluate the aesthetic dimension according to Visual Communication Design. Aesthetic perceptions have characteristics that vary from person to person. The evaluations were made in the framework of visual communication design principle aesthetic values formed in long processes from past to present. The evaluations are open to all kinds of criticism and interpretation because they are personal.
Cigarette packaging cigarette brand visual communication design aesthetics.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 22 |