Bu araştırmanın amacı, 36-72 aylık çocukların merek ettikleri bilim sorularının Ulusal Bilim Standartları kapsamında değerlendirilerek tespit edilmesidir. Araştırma, karma araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış olup, veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmacılar tarafından her çocuk ile bireysel görüşmeler yapılarak çocukların merak ettikleri bilim soruları çocuklardan alınmıştır. Çocuklardan alınan yanıtlar forma aktarılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili farklı ilçelerinde bulunan özel ve devlet okullarında eğitim gören 205 okul öncesi çocuğu oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, çocukların daha fazla dünya ve uzay bilimi ile ilgili soru sorduğu tespit edilmiştir. Çocukların cinsiyetleri ile ulusal bilim standardı soru çeşitleri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Okul öncesi eğitim alma süresi ve çocuğun yaşı arttıkça çocukların sormuş oldukları soru çeşitliliği de arttığı tespit edilmiştir.
Okul öncesi dönem bilim eğitimi bilim soruları erken çocukluk.
This research aims to determine the science questions that children aged 36-72 months make by evaluating within the scope of National Science Standards. The research was carried out in a mixed research model. Semi-structured interview forms were used to collect the data and the data were analyzed by the content analysis method. The science questions that children wonder about were taken from the children by conducting individual interviews with each child by the researchers. Responses from the children were transferred to the form. The study group of the study consisted of 205 pre-school children studying in private and public schools in different districts of Istanbul. As a result of the research, it was determined that children asked more questions about earth and space science. No significant relationship was found between the gender of the children and the national science standard questionnaires. It has been determined that as the duration of pre-school education and the age of the child increases, the variety of questions asked by children increases.
Preschool period science education science questions early childhood.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 23 |