Bu çalışmada öğretmenlerin sosyal medya kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden, olgubilim deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler analiz edildiğinde katılımcılar sosyal medya kavramına ilişkin algıları; iletişim, paylaşım, kişisel bilgi, sanal bilgi, araç, tehlike, sosyalleşme, dünya, zaman makinası ve hırsız şeklindedir. Ayrıca öğretmenler sosyal medya ve eğitim ilişkisini; katkısı yoktur, muazzam kaynak, eğitim bazlı, aktiflik, faydalıdır, güçlü ilişkiler-sosyallik, çekingenlik, esin kaynağı ve evdeki okul olarak sıraladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmenler sosyal medyanın eğitim alanında daha verimli kullanılmasına yönelik görüşlerini de eğitim alanıyla ilgili paylaşımlar yapmaları gerektiği, eğitim sayfalarını ve gruplarını takip etmeleri gerektiği, iletişim ve bilgi paylaşımında kullanılması gerektiği ve çalışmaların ve yeni gelişmelerin takip edilmesi gerektiği şeklinde sıraladıkları görülmüştür. Sonuç olarak öğretmenlerin sosyal medyayla ilişkileri ve kullanım düzeyleri çeşitlilik göstermektedir.
The purpose of this research is to reveal teachers’ opinions about using social media. This research has been conducted by a phenomenological research design. The data has been collected by semi-structured interview technique. After analyzing the collected data, the participants’ perceptions about social media are; communication, sharing, personal-information, virtual-information, vehicle, danger, socialization, world, time-machine, and thief. Furthermore, teachers determine the relationship between social media and education as no contribution, excellent resource, educational based, activity, useful, powerful relationships-sociality, shyness, source of an idea, and home-school. Teachers offer some recommendations to use social media more effectively: education sharing should be increased, education pages and groups should be more followed, social media should be used for the aim of communication and information sharing, and current studies and developments should be followed. Consequently, the researchers have concluded that teachers’ perceptions, relationships with social media, and usage levels vary.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 24 |