Yaşadığımız dijital çağda Covid-19 sürecinin tetiklemesiyle birlikte baş döndürücü gelişmeler yaşanmaktadır. Bilişim sistemleri ve tek-nolojik uygulamalarda yaşanan değişim ve dönüşüm bireylerin, toplumların ve ülkelerin günlük davranış biçimlerini değiştirmekte-dir. Tüm finansal hizmet sektörlerinde olduğu gibi, sigortacılık sek-töründe de söz konusu davranış değişikliklerine cevap verecek şekil-de dijital uygulamalar geliştirilmekte ve sigorta ürün talepleri bu uygulamalar aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde karşılanmaktadır. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi SBGM esas olarak, sigorta şirket-lerinden poliçe ve hasar verilerini toplayan ve sigorta piyasasına hizmet veren bir veri merkezidir. SBGM dünya sigortacılık sektörün-de bilgi merkezleri arasında örnek bir yapıya sahiptir. Dünyada ya-şanan Covid-19 sürecinde merkezin işlevi ve önemi daha çok anla-şılmıştır. IIMC, kamu otoritesi, sigorta şirketleri, sigortalılar, eksper-ler, acenteler, aktüerler ve diğer ilgili kamu paydaşlarına yönelik çok önemli hizmetler sunmaktadır. Çalışmada SBGM’nin hukuki altyapı-sı, sektördeki ilgili tüm taraflara sağladığı faydalar, geliştirdiği dijital sigorta ürünleri ve gelecekte olmayı hedeflediği konuma değinilmiş-tir. Bununla birlikte mevcut pandemi süreciyle birlikte dünya sigor-tacılık piyasasına örnek teşkil eden yapısı ortaya konarak model alınması, ideal kurum yapısına kavuşması ve etkinliğinin artması için çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Covid-19 Sigortacılık Sektörü Dijital Uygulamalar Sigorta Ürünleri.
In the digital age we live in, dizzying developments are taking place with the triggering of the Covid-19 process. The change and trans-formation experienced in information systems and technological applications change the daily behavior of individuals, societies and countries. As in all financial service sectors, digital applications are developed in the insurance to respond to these changes in behavior, and insurance product demands are met quickly and easily through these applications. Insurance Information and Monitoring Center IIMC is essentially a data center that collects policy and claim data from insurance companies and serves the insurance sector. IIMC has an exemplary structure among information centers in the world in-surance industry. Its function and importance has been understood more in the process of Covid-19 in the world. It provides very im-portant services for the public authority, insurance companies, poli-cyholders, experts, agents, actuaries and other relevant public hold-ers. In the study, the legal infrastructure of IIMC, the benefits it pro-vides to all relevant parties in the sector, the digital insurance prod-ucts it has developed and its future position are mentioned. Moreover with the current pandemic process, by revealing its structure that sets an example for the world insurance sector, various suggestions are made in order to be modeled, to reach the ideal institutional structure and to increase its efficiency.
Insurance Information and Monitoring Center Covid-19 Insurance Sector Digital Applications Insurance Products.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: EK SAYI (2020) |