The aim of the current study, which is designed as a qualitative case study, is to identify the problems faced by instructors in classroom management. The study group of the research consists of 19 faculty members working at Iğdır University in 2019-2020 fall semester. Semi-structured interview technique was used to collect data. The data obtained was analyzed in accordance with the content analysis technique. According to the results of the research, the most common problems faced by the instructors in classroom management were determind as the students' being indifferent and reluctance towards the course, using cell phone during the lesson, being late to the classroom, talking with each other and the lack of readiness of the students.
Nitel bir durum çalışması olarak tasarlanan bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde karşılaştıkları problemleri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 güz eğitim-öğretim döneminde Iğdır üniversitesinde çalışmakta olan 19 öğretim elemanından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğine uygun olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanlarının sınıf yönetiminde en sık karşılaştıkları problemler; öğrencilerin derse karşı olan ilgi ve isteksizliği, derste telefonla ilgilenmeleri, derse geç gelmeleri, kendi aralarında konuşmaları ve hazırbulunuşluklarının yetersiz olması olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 25 |