İnovasyon ve girişimcilik kavramları karşılıklı ilişkiler içinde birbirlerini tamamlamaktadırlar. Dolayısıyla ülkeler inovasyon ve girişimcilik boyutları arasındaki ilişkiyi sağlayarak inovasyon ve girişimcilik faaliyetlerinin daha anlamlı, etkin, etkili ve verimli olmalarını sağlayabilmektedirler. Bu kapsamda araştırmada 2019 yılı için G-20 grubunda olan ülke bazındaki 19 ülkeye ait küresel inovasyon endeksi bileşenlerine ve küresel girişimcilik faktörlerine ait değerler kapsamında inovasyon ve girişimcilik boyutları arasındaki ilişkinin çok yönlü olarak tespiti yapılmıştır. Bulgulara göre, inovasyon ve girişimcilik boyutları arasında homojen ve heterojen bir ilişki yapısında girişimcilik, sadece heterojen bir ilişki yapısında ise inovasyon boyutunun daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The concepts of innovation and entrepreneurship complement each other in mutual relationships. Therefore, countries can ensure that the innovation and entrepreneurship activities are more meaningful, effectiveness, efficieny and productivity by providing the relationship between the dimensions of innovation and entrepreneurship. In this context, in the research, the relationship between innovation and entrepreneurship dimensions was determined within the scope of global innovation index components of 19 countries in the G-20 group for 2019 and values of global entrepreneurship factors. According to the findings, it was concluded that entrepreneurship is more effective in a homogeneous and heterogeneous relationship structure between innovation and entrepreneurship dimensions, and innovation dimension is more effective only in a heterogeneous relationship structure.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 26 |