House is an good composed of different housing attributes and summation of these attributes determines the price of an house. Hedonic Price model frequently preferred to price the heterogeneous goods is used to determine impact of housing attributes on house prices in this study. The dataset gathered in July – August 2020 in Izmit housing market is analyzed by utilizing the quantile regression method. Results obtained from this study mentions that open swimming pool, built-in kitchen, middle flat, elevator, number of bath, size of an house, tram, being in building complex, closed garage and under floor heating system variables have positive effect on the houses in the all three price groups. Besides, sea view has an negatif impact on houses in the middle and low price categories.
Birçok farklı niceliksel ve niteliksel özelliklerden oluşan konut heterojen bir maldır ve bu özelliklerin toplamı konutun fiyatını belirlemektedir. Heterojen malların fiyatlandırılması için sıklıkla kullanılan hedonik fiyat modeli bu çalışmada konut fiyatı üzerinde konutun sahip olduğu özelliklerin etkisini belirlemek için kullanılmıştır. Temmuz – Ağustos 2020 tarihinde İzmit konut piyasasından toplanan veriler kantil regresyon modeli ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre açık yüzme havuzu, ankastre mutfak, ara kat, asansör, banyo sayısı, konutun boyutu metrekare , kapalı garaj olması, oda sayısı, site içerisinde olması, tramvay ve yerden ısıtmanın olmasının üç farklı fiyat grubundaki konutlar için fiyatı pozitif olarak etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca deniz manzarasının düşük ve orta fiyat grubundaki evlerin ev fiyatı üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 26 |