Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Use of Corporate Web Pages for Dialogical Public Relations Purposes: An Assessment on Hospitals

Yıl 2023, Sayı: 33, 31 - 65, 31.05.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1128012

Öz

Along with the new communication technologies of institutions, corporate communication activities are also developing and transforming day by day. Institutions are no longer limited to using traditional media tools in order to communicate with their target audiences, they also benefit from digital environments brought by the developing technology. Hospitals aim to provide mutual understanding by going beyond just introducing the institution to their target audience, explaining its activities and conveying information about the work to be done. Providing mutual understanding becomes possible with dialogic communication activities enabled by corporate web pages. The aim of this study is to analyze the institutional web pages of the 38 most rooted 38 hospitals in the first 5 metropolitan municipalities of Turkey in terms of population density published, in terms of dialogic communication criteria and to examine how these criteria affect the communication work of hospitals. The institutional web pages of the hospitals determined between 1-30 March 2022 were examined by content analysis technique. As a result of the research, it was determined that the use of the determined criteria differs according to the hospitals and categories, and there are categories and hospitals that do not have any equivalent. It has been concluded that hospitals try to use web pages by establishing dialogic communication with their target audiences, but they are not sufficient.

Kaynakça

  • Akbulut, E., Sönmez, B. ve Okumuş, M. (2014). Türkiye’de Fortune 500 Listesinde Yer Alan Kuruluşların Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Düzeylerine Yönelik Bir Analiz. Atatürk İletişim Dergisi,(6), 89-104.
  • Aliyeva, M. ve Aydın, K. (2019). Sivil Toplum Kuruluşlarının Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kullanım Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Analiz (Rusya-türkiye Karşılaştırması). İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2), 168-195.
  • Altıntaş, M. ve Mertoğlu, S. (2017). Hastanelerde Web Sitelerin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı: Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki Özel Hastaneler Üzerine Bir Çalışma. Atatürk İletişim Dergisi,(14), 261-278.
  • Arslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(15), 2425-2436.
  • Arslan, A. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, (2), 147-164.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri (9 b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakhtin, M. M. (1981). The Dialogic Imagination. University of Texas Press.
  • Bilbil, E. K. (2008). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32(32), 67-81.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (20), 86-104.
  • Can, S. (2017). Diyalojik İletişim Gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter Hesabına Bakış (1-11). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye.
  • Canöz, K. ve Canöz, N. (2020). Halkla İlişkiler. Palet Yayınları.
  • Capriotti, P. ve Kuklinski, H. P. (2012). Assessing Dialogic Communication Through The Internet İn Spanish Museums. Public Relations Review, (38), 619-626.
  • Çalışır, G. ve Aksoy, F. (2019). Diyalojik İletişim Teorisinin Temel İlkeleri Kapsamında E-Ticaret Şirketlerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Bildiriler Kitabı, (s. 519-534). Gümüşhane:Gümüşhane Üniversitesi Yayınları. https://www.academia.edu/41864006/Diyalojik_%C4%B0leti%C5%9Fim_Teorisinin_Temel_%C4%B0lkeleri_Kapsam%C4%B1nda_E_Ticaret_%C5%9Eirketlerinin_Web_Sitelerinin_De%C4%9Ferlendirilmesi adresinden alındı.
  • Çeber, B. ve Polat, A. F. (2021). Diyalojik İletişim Teorisi Perspektifinden Ülkelerin Sağlık Bakanlıkları Web Sitelerine Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 14(3), 1398 - 1432.
  • Değirmen, G. C. ve Küçükcan, G. (2019). Hastanelerde Kurum Kültürü, Kimliği Ve Etkileşim Alanları Açısından Web Sitesi Kullanımı Ve Önemi: Türkiye’deki Devlet Üniversitesi Hastaneleri Üzerine Bir Araştırma. Busıness & Management Studıes: An Internaıonal Journal, 7(4), 1690-1708.
  • Engin, E. ve Eker Akgöz, B. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10(91), 91-110.
  • Genç, Ç. (2019). Özel Hastanelerin Kurumsal İletişim Faaliyetlerinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı. Selçuk İletişim, 12(2), 879-913.
  • Hallahan, K. (2001). Improving Public Relations Web Sites Through Usability Research. Public Relations Review, 27(2), 223-239.
  • Healthcare, A. (2020). What is the Difference Between a Public and Private Hospital? tarihinde Healthcare Administration Degree Programs. https://www.healthcare-administration-degree.net/faq/what-is-the-difference-between-a-public-and-private-hospital/ adresinden 04.30.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Hepkul, A. (2002). Bir Sosyal Bilim Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Hollen, V. ve Ortiz, G. (2013). Characteristics of State-Operated or Supported Psychiatric Hospital Inpatient Care. National Association of State Mental Health Program Directors Research Institute.
  • Hospital, W. C. (2019). Public Hospitals vs. Private Hospitals Wooster Community Hospital: https://www.woosterhospital.org. 04 30, 2022 tarihinde https://www.woosterhospital.org/public-hospitals-vs-private-hospitals/ adresinden alındı.
  • Kapıcıoğlu, S. (2011). Eğitim ve Araştırma Hastanelerinin Bugünü ve Geleceği. tarihinde Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Platformu. https://www.sdplatform.com/Dergi/527/Egitim-ve-arastirma-hastanelerinin-bugunu-ve-gelecegi.aspx adresinden 04.30.2022 tarihinde alındı.
  • Kent, M. L. ve Taylor, M. (1998). Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334.
  • Kent, M. L. ve Taylor, M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review, (28), 21-37.
  • mevzuat.gov.tr. (1983). T.C Resmî Gazete. 4 22, 2022 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/ adresinden alındı.
  • mevzuat.gov.tr. (2020). T.C Resmi Gazete. 04 22, 2022 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Neuman, W. L. (2019). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitabevi.
  • Özoran, B. A. (2017). Bir Halkla İlişkiler Ütopyası: Diyalojik Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (53), 1-30.
  • Peltekoğlu, F. B. (1993). Halkla İlişkilere Giriş. Marmara Üniversitesi.
  • Randeree, E. ve Rao, R. (2004). E-Health and Assurance: Curing Hospital Websites. International Journal of Electronic Healthcare, 1(1), 33-46.
  • Sanchez, P. M. ve Maier-Donati, P. (2000). Hospital WEB Site Marketing: Analysis, Issues, and Trends. Journal of Hospital Marketing, 2(13), 87-103.
  • sozluk.gov.tr. (2022). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. 4 23, 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Tarhan, A. (2011). Halkla İlişkiler ve E-Devlet. Palet Yayınları.
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (35), 79-101.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla İlişkilerde Kurumsal Web Sayfalarının Kullanımı: Halkla İlişkiler Odaklı Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Taylor, M., Kent, M. L. ve White, W. J. (2001). How Activist Organizations Are Using The Internet To Build Relationships. Public Relations Review, 263–284.
  • TÜİK. (2022). Türkiye İstatistik Kurumu. 04 29, 202 tarihinde https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayali-Nufus-Kayit-Sistemi-Sonuclari-2020-37210 adresinden alındı.
  • Uğurluoğlu, Ö. (2009). İstanbul'daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi Sosyal Medya Uygulamaları. Selçuk İletişim, 8(1), 95-115.
  • Yaşar, İ. H. ve Altincik, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının Web Sitelerinin Halkla İlişkiler Bağlamında Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 224-236.
  • Yılmaz, N. ve Aktaş, H. (2020). Kurumsal İletişimde Diyalojik Sosyal Medya Kullanımı: Vakıf ve Devlet Üniversiteleri Açısından Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 299-318.
  • Yurdakul, N. B. ve Öksüz, B. (2007). Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri Ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi. Selçuk İletişim, 5(1), 118-134.

Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı: Hastaneler Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2023, Sayı: 33, 31 - 65, 31.05.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1128012

Öz

Kurumların yeni iletişim teknolojileriyle birlikte kurumsal iletişim faaliyetleri de her geçen gün gelişip dönüşmektedir. Kurumlar hedef kitleleri ile iletişim kurabilmek için artık sadece geleneksel medya kullanmakla sınırlı kalmamakta, gelişen teknolojinin getirdiği dijital ortamlardan da yararlanmaktadır. Hastaneler hedef kitlelerine sadece kurumu tanıtmaktan, faaliyetlerini anlatıp yapılacak çalışmalar hakkında bilgi aktarmaktan öteye geçerek karşılıklı anlayış sağlamayı amaçlamaktadır. Karşılıklı anlayışı sağlamak ise kurumsal web sayfalarının olanak tanıdığı diyalojik iletişim faaliyetleri ile mümkün hale gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, nüfus yoğunluğu açısından Türkiye’ nin ilk 5 ilinde bulunan tarihsel açıdan en köklü 38 hastanenin kurumsal web sayfaları diyalojik iletişim kategorileri açısından analiz ederek, bu kategorilerin hastanelerin halkla ilişkiler ve iletişim çalışmalarına ne yönde etki ettiğini incelemektir. Araştırma 1-30 Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilmiş ve belirlenen hastanelerin kurumsal web sayfaları içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda belirlenen kategorilerin kullanımının hastanelere ve kriterlere göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Hastanelerin hedef kitleleriyle diyalojik iletişim çerçevesinde kurumsal web sayfalarını kullanmaya gayret gösterdikleri ancak yeterli olamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, E., Sönmez, B. ve Okumuş, M. (2014). Türkiye’de Fortune 500 Listesinde Yer Alan Kuruluşların Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Düzeylerine Yönelik Bir Analiz. Atatürk İletişim Dergisi,(6), 89-104.
  • Aliyeva, M. ve Aydın, K. (2019). Sivil Toplum Kuruluşlarının Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kullanım Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Analiz (Rusya-türkiye Karşılaştırması). İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 4(2), 168-195.
  • Altıntaş, M. ve Mertoğlu, S. (2017). Hastanelerde Web Sitelerin Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı: Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki Özel Hastaneler Üzerine Bir Çalışma. Atatürk İletişim Dergisi,(14), 261-278.
  • Arslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(15), 2425-2436.
  • Arslan, A. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi, (2), 147-164.
  • Aziz, A. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri (9 b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bakhtin, M. M. (1981). The Dialogic Imagination. University of Texas Press.
  • Bilbil, E. K. (2008). Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32(32), 67-81.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (20), 86-104.
  • Can, S. (2017). Diyalojik İletişim Gözüyle Gazi Üniversitesi Twitter Hesabına Bakış (1-11). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye.
  • Canöz, K. ve Canöz, N. (2020). Halkla İlişkiler. Palet Yayınları.
  • Capriotti, P. ve Kuklinski, H. P. (2012). Assessing Dialogic Communication Through The Internet İn Spanish Museums. Public Relations Review, (38), 619-626.
  • Çalışır, G. ve Aksoy, F. (2019). Diyalojik İletişim Teorisinin Temel İlkeleri Kapsamında E-Ticaret Şirketlerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi Bildiriler Kitabı, (s. 519-534). Gümüşhane:Gümüşhane Üniversitesi Yayınları. https://www.academia.edu/41864006/Diyalojik_%C4%B0leti%C5%9Fim_Teorisinin_Temel_%C4%B0lkeleri_Kapsam%C4%B1nda_E_Ticaret_%C5%9Eirketlerinin_Web_Sitelerinin_De%C4%9Ferlendirilmesi adresinden alındı.
  • Çeber, B. ve Polat, A. F. (2021). Diyalojik İletişim Teorisi Perspektifinden Ülkelerin Sağlık Bakanlıkları Web Sitelerine Yönelik Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim Dergisi, 14(3), 1398 - 1432.
  • Değirmen, G. C. ve Küçükcan, G. (2019). Hastanelerde Kurum Kültürü, Kimliği Ve Etkileşim Alanları Açısından Web Sitesi Kullanımı Ve Önemi: Türkiye’deki Devlet Üniversitesi Hastaneleri Üzerine Bir Araştırma. Busıness & Management Studıes: An Internaıonal Journal, 7(4), 1690-1708.
  • Engin, E. ve Eker Akgöz, B. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10(91), 91-110.
  • Genç, Ç. (2019). Özel Hastanelerin Kurumsal İletişim Faaliyetlerinde Kurumsal Web Sitelerinin Kullanımı. Selçuk İletişim, 12(2), 879-913.
  • Hallahan, K. (2001). Improving Public Relations Web Sites Through Usability Research. Public Relations Review, 27(2), 223-239.
  • Healthcare, A. (2020). What is the Difference Between a Public and Private Hospital? tarihinde Healthcare Administration Degree Programs. https://www.healthcare-administration-degree.net/faq/what-is-the-difference-between-a-public-and-private-hospital/ adresinden 04.30.2022 tarihinde alınmıştır.
  • Hepkul, A. (2002). Bir Sosyal Bilim Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-12.
  • Hollen, V. ve Ortiz, G. (2013). Characteristics of State-Operated or Supported Psychiatric Hospital Inpatient Care. National Association of State Mental Health Program Directors Research Institute.
  • Hospital, W. C. (2019). Public Hospitals vs. Private Hospitals Wooster Community Hospital: https://www.woosterhospital.org. 04 30, 2022 tarihinde https://www.woosterhospital.org/public-hospitals-vs-private-hospitals/ adresinden alındı.
  • Kapıcıoğlu, S. (2011). Eğitim ve Araştırma Hastanelerinin Bugünü ve Geleceği. tarihinde Sağlık Düşüncesi ve Tıp Kültürü Platformu. https://www.sdplatform.com/Dergi/527/Egitim-ve-arastirma-hastanelerinin-bugunu-ve-gelecegi.aspx adresinden 04.30.2022 tarihinde alındı.
  • Kent, M. L. ve Taylor, M. (1998). Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web. Public Relations Review, 24(3), 321-334.
  • Kent, M. L. ve Taylor, M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review, (28), 21-37.
  • mevzuat.gov.tr. (1983). T.C Resmî Gazete. 4 22, 2022 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/ adresinden alındı.
  • mevzuat.gov.tr. (2020). T.C Resmi Gazete. 04 22, 2022 tarihinde https://www.mevzuat.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Neuman, W. L. (2019). Toplumsal Araştırma Yöntemleri. Siyasal Kitabevi.
  • Özoran, B. A. (2017). Bir Halkla İlişkiler Ütopyası: Diyalojik Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (53), 1-30.
  • Peltekoğlu, F. B. (1993). Halkla İlişkilere Giriş. Marmara Üniversitesi.
  • Randeree, E. ve Rao, R. (2004). E-Health and Assurance: Curing Hospital Websites. International Journal of Electronic Healthcare, 1(1), 33-46.
  • Sanchez, P. M. ve Maier-Donati, P. (2000). Hospital WEB Site Marketing: Analysis, Issues, and Trends. Journal of Hospital Marketing, 2(13), 87-103.
  • sozluk.gov.tr. (2022). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. 4 23, 2022 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden alındı.
  • Tarhan, A. (2011). Halkla İlişkiler ve E-Devlet. Palet Yayınları.
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir Belediyelerinin Sosyal Medya Uygulamalarına Halkla İlişkiler Modellerinden Bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (35), 79-101.
  • Tarhan, A. (2014). Medyayla İlişkilerde Kurumsal Web Sayfalarının Kullanımı: Halkla İlişkiler Odaklı Bir Değerlendirme. Selçuk İletişim, 8(2), 61-89.
  • Taylor, M., Kent, M. L. ve White, W. J. (2001). How Activist Organizations Are Using The Internet To Build Relationships. Public Relations Review, 263–284.
  • TÜİK. (2022). Türkiye İstatistik Kurumu. 04 29, 202 tarihinde https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Adrese-Dayali-Nufus-Kayit-Sistemi-Sonuclari-2020-37210 adresinden alındı.
  • Uğurluoğlu, Ö. (2009). İstanbul'daki Hastanelerin Web Sitesi Özellikleri Üzerine Bir İnceleme. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 12(1), 87-104.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi Sosyal Medya Uygulamaları. Selçuk İletişim, 8(1), 95-115.
  • Yaşar, İ. H. ve Altincik, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının Web Sitelerinin Halkla İlişkiler Bağlamında Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 224-236.
  • Yılmaz, N. ve Aktaş, H. (2020). Kurumsal İletişimde Diyalojik Sosyal Medya Kullanımı: Vakıf ve Devlet Üniversiteleri Açısından Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 299-318.
  • Yurdakul, N. B. ve Öksüz, B. (2007). Hastanelerde Bir Tanıtım Aracı Olarak Web Siteleri: İzmir İli Eğitim Hastaneleri Ve Özel Hastanelerin Kurumsal Web Sitelerinin Kıyaslamalı Analizi. Selçuk İletişim, 5(1), 118-134.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Tarhan 0000-0003-4074-1914

Sevde Emsen 0000-0002-2815-6627

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Tarhan, A., & Emsen, S. (2023). Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı: Hastaneler Üzerine Bir İnceleme. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(33), 31-65. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1128012