İmdat Avşar, son dönemde Çiğdemleri Solan Bozkır (2009), Soğuk Rüya (2012) ve Güvercin Sevdası (2021) adlı kitaplarıyla tanınmış bir hikâye yazarıdır. Hikâyeleri esas itibarıyla Anadolu’yu, Anadolu’daki mekânları, okulları, köy ve kasabaları ele alır. Kişi kadrosunu da buna paralel olarak Anadolu insanı, öğretmen, öğrenci ve veliler, Azeri Türkleri, abdallar, yoksul bozkır insanları oluşturur. Yazar Güvercin Sevdası adlı son kitabında bu konulara ek olarak devlet vatandaş münasebetlerini, iftiraya maruz kalan bir çocuğun durumunu ve Azerbaycan’daki Karabağ faciasını işler. Bu makalede İmdat Avşar’ın Soğuk Rüya adlı eserindeki hikâyeler, olay örgüsü, zaman, temalar, kişi kadrosu, mekan, dil ve anlatım bakımından incelenmiştir. Sonuçta yazarın daha çok düz ve alışılmış bir olay örgüsü tekniği kullandığı, zaman bakımından sık sık geriye dönüşler yaptığı, genellikle Anadolu’daki okul hayatını, öğretmenleri, öğrencileri ve velileri ele aldığı, Azerbaycanlılara ve abdallara hikayelerinde sıkça yer verdiği tespit edilmiştir. Hikayelerde dil bakımından yer yer Azerbaycan şivesi dikkati çekmektedir. Bunun yanında Anadolu’da halk arasında kullanılan yerel deyim ve söyleyişler göze çarpan başlıca dil ve anlatım özelliklerindendir.
yok
yok
yok
İmdat Avşar is a well-known story writer with his recent books, Çiğdemleri Solan Bozkır (2009), Soğuk Rüya (2012) and Güvercin Sevdası (2021). His stories mainly deal with Anatolia, places, schools, villages and towns there. Parallel to this, the characters of the stories are Anatolian people, teachers, students and parents, Azeri Turks, abdals, and poor steppe people. In addition to these issues,in his last book the author deals with state-citizen relations, the situation of a child exposed to slander, and the Karabakh disaster in Azerbaijan. In this article, the stories in Avşar's work called Soğuk Rüya are examined in terms of structure and content, and it is tried to determine what kind of techniques the author uses including the main themes, the characters and language features covered in the stories. As a result, it has been determined that the author mostly uses a plain and usual plot technique, makes frequent flashbacks in terms of time, generally deals with school life in Anatolia, teachers, students and parents, and frequently includes Azerbaijanis and abdals in his stories. In the stories, the Azerbaijani dialect sometimes draws attention in terms of language. In addition, local idioms and expressions used among the people in Anatolia are among the main language and expression features that stand out.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 33 |