Posta hizmetleri posta gönderilerinin tasnif edilmesi, taşınması ve teslim edilmesi Ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişimlerinin hala bir parçası olmaya devam etmektedir. Posta hizmetleri küreselleşmenin etkisi ile sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Bu değişme ve gelişme ile birlikte posta hizmet kullanıcılarının ihtiyaç ve taleplerini gözlemlemeleri, düzenli olarak analiz edilmeli, hızlı ve kaliteli çözümler üretmeleri gerekmektedir. Hizmet kalitesinin artması kaçınılmaz olarak hizmet değerinin artmasına olanak sağlamaktadır. Hizmet kullanıcılarının memnuniyetinin ölçülmesi, hizmet kalitesinin belirlenmesinde ve dolayısı ile iş sonuçlarının düzeltilmesinde önemli faktörlerden biridir. Posta hizmet kullanıcılarının memnuniyet düzeylerinde demografik değişkenlerin etkisininin belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışmada Iğdır ve Muş İllerinde ki toplam 218 hizmet kullanıcısı ile anket yapılmıştır. Anket ölçeği iki bölüm, yirmi soru ve altı boyuttan oluşmaktadır. Araştırma kapsamında verilerin normal dağılmasından dolayı Bağımsız Örneklem T- Testi yapılmıştır. Araştırmaya göre hizmet kullanıcılarının demografik özelliklerine göre memnuniyet düzeylerinin farklılaştığı ve posta hizmetlerinden genel olarak memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Postal services, the sorting, transportation and delivery of postal shipments, are still part of the economic and social development of countries. Postal services are constantly changing and evolving with the impact of globalization. With this change and development, postal service users need to observe their needs and demands, analyze them regularly, and produce fast and quality solutions. Increasing service quality inevitably leads to an increase in service value. Measuring the satisfaction of service users is one of the important factors in determining service quality and therefore in improving business results. In this study conducted to measure the satisfaction levels of postal service users, a total of 218 service users in Iğdır and Muş provinces were surveyed. The scale developed by Pavlović et al. (2018) was used in the study. The scale consists of two sections, twenty questions and six dimensions. Within the scope of the research, Indipendent Samples T-Test and One Way ANOVA test were conducted due to the normal distribution of the data. According to the research, it was concluded that the satisfaction levels of service users differed according to their demographic characteristics and that they were generally satisfied with postal services.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İşletmecilik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 34 |