Sosyal medya toplumsal değişim için çeşitli sorunlar etrafında birleşen ve bu sorunlara yönelik mücadele eden aktivist gruplarca da kullanılan önemli bir iletişim ve etkileşim ortamıdır. Aktivist gruplar sorunları ele almak ve sorunların çözümüne destek oluşturmak için kamular ile olumlu ilişkiler kurmak ve sorunlara yönelik farkındalık oluşturmada bir stratejik iletişim alanı olarak halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanmaktadır.
Bu kapsamda çalışma, sosyal medya ortamının aktivist gruplarca halkla ilişkiler modelleri bağlamında nasıl kullanıldığını ortaya koyma amacı taşımaktadır. Amaç doğrultusunda “Süslü Kadınlar Bisiklet Turu (SKBT)” etkinliği etrafında oluşan aktivist grubun sosyal medya hesapları etkili kullanım ve halkla ilişkiler modelleri bağlamında incelenmiştir. Çevreci bir ulaşım aracı olan bisiklet kullanımının yaygınlaştırılmasının yanı sıra toplumda kadınların görünür olmasına yönelik farkındalık oluşturma amacı bulunan aktivist grubun, Instagram Türkiye hesabından 11.08.2022-10.08.2023 tarihleri arasında paylaşılan 80 gönderi, Maxqda pro 2020 programı ile nitel içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular hiyerarşik alt kod modeli ve kod bulutu oluşturularak sunulmuştur. Aktif bir şekilde Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube sosyal medya hesaplarını kullanan SKBT topluluğunun, Instagram üzerinden paylaşımlarında kamuoyunu bilgilendirme ve iki yönlü asimetrik iletişimin yanında çoğunlukla iki yönlü simetrik iletişimi uyguladığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuç aynı zamanda aktivist halkla ilişkilerin aktivist gruplarca uygulanan halkla ilişkiler strateji ve taktikleri olduğunu desteklemesi bakımından da önemlidir.
Halkla İlişkiler Modelleri Aktivist Halkla İlişkiler Sosyal Medya Instagram Süslü Kadınlar Bisiklet Turu (SKBT)
Social media is an important communication and interaction platform used by activist groups uniting around various issues for social change. Activist groups benefit from public relations activities as a strategic communication area to address problems, support their resolution, establish positive relationships with the public, and create awareness about the issues.
In this context, the study aims to reveal how the social media environment is used by activist groups in the context of public relations models. For this purpose, the social media accounts of the activist group formed around the "Fancy Women Bicycle Tour (SKBT)" event were examined in the context of effective use and public relations models. The 80 posts shared on the Instagram Turkey account of the activist group, aimed at raising awareness for the visibility of women in society as well as promoting the use of bicycles as an environmentally friendly means of transportation, were subjected to qualitative content analysis using the Maxqda pro 2020 program between 11.08.2022 and 10.08.2023. The findings were presented by creating a hierarchical subcode model and code cloud. The FWBR community, actively using Facebook, Twitter, Instagram, and Youtube social media accounts, has been found to mostly employ two-way symmetric communication in their Instagram posts, in addition to informing the public and engaging in two-way asymmetric communication. This result is also important in supporting the fact that activist public relations involve the public relations strategies and tactics implemented by activist groups.
Public Relations Activist Public Relations Social Media Instagram Fancy Women Bike Ride (FWBR)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 36 |