The aim of this study is to reveal the effect of economic literacy on professional career awareness in the context of students of the faculty of sports sciences in the TRA1 development region. For this purpose, the effects of the sub-dimensions of economic literacy on professional career awareness were examined in the research. Another important purpose of the research is to investigate the moderation effects of demographic and interest variables such as gender, age, income, having taken an economy lesson, following and being curious about economics, which may affect the level of both economic literacy and professional career awareness, on the effect of economic literacy on professional career awareness. A total of 586 (Xage= 22.6±4.47) students studying at the Faculty of Sports Sciences of Erzurum Atatürk University, 377 of whom are men and 209 of whom are women, constitute the sample of the research. The data were collected through an online survey. In the analysis of the data; multiple regression and regulatory tests via Process Macro were used. The results revealed that each sub-dimension of economic literacy has positive and significant effects on career awareness, and that gender, age, curiosity about the economy, and frequency of following the economy have moderating effects on the effect of economic literacy on career awareness.
Economic rationality Economics knowledge Career awareness Sports science students
Bu çalışmanın amacı TRA1 kalkınma bölgesi alanında bulunan spor bilimleri fakültesi öğrencileri bağlamında ekonomi okur yazarlığının mesleki kariyer farkındalığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmada ekonomi okur yazarlığının alt boyutlarının mesleki kariyer farkındalığı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın önemli bir diğer amacı da cinsiyet, yaş, gelir, ekonomi dersi almış olmak, ekonomiyi takip etmek ve merak etmek gibi gerek ekonomi okur yazarlığını gerekse kariyer farkındalığını etkileyebilecek demografik ve ilgi değişkenlerinin ekonomik okur yazarlığın kariyer farkındalığı üzerindeki düzenleyicilik etkilerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 377’si erkek ve 209’u kadın olmak üzere, Erzurum Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 586 (Xyaş= 22,6±4,47) öğrenci- oluşturmaktadır. Veriler online bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde; çoklu regresyon ve Process Macro aracılığıyla düzenleyicilik testleri kullanılmıştır. Sonuçlar, ekonomik okur yazarlığının her bir alt boyutunun mesleki kariyer farkındalığı üzerinde olumlu yönde ve anlamlı etkilerinin olduğunu ve ekonomik okur yazarlığının mesleki kariyer farkındalığı üzerindeki etkisinde, cinsiyet, yaş, ekonomiyi merak etmek ve ekonomiyi takip sıklığı değişkenlerinin düzenleyicilik etkileri olduğunu ortaya koymuştur.
Ekonomik akılcılık Ekonomi bilgisi Kariyer farkındalığı Spor bilimleri öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kariyer Danışmanlığı, Ekonomik Demografi, Spor Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |