The Michelin Guide began giving Green Stars to restaurants in 2020 to encourage and reward food and beverage businesses that provide services within the scope of sustainable gastronomy activities and to attract the attention of restaurant customers about sustainable gastronomy. This research aims to determine customer experiences and perceptions about restaurants with Michelin Green Stars in Türkiye. According to the data obtained on May 17, 2024, 635 customer reviews on Google Maps of 4 restaurants that received Michelin Green Stars in Türkiye were examined with content analysis. The categories identified in the research context are number of stars, food, and beverage, service, atmosphere, experience, consumption value, sustainable gastronomy experience, and menu, respectively. According to the data, sustainable gastronomy experience and menu are the categories with the lowest frequency. However, although some of the customer reviews state that the restaurants have a Michelin Star, very few of the customer reviews mention that these restaurants have a Michelin Green Star. In addition, it has been determined that the customer comments that emphasize utilitarian consumption value about these restaurants are more than the customer comments that emphasize hedonic consumption value.
Google Maps Michelin restaurants Michelin Green Star customer perception customer experience.
Michelin rehberi sürdürülebilir gastronomi faaliyetleri kapsamında hizmet sağlayan yiyecek içecek işletmelerini teşvik etmek, ödüllendirmek ve müşterilerin de sürdürülebilirlik konusuna dikkatini çekebilmek için 2020 yılında restoranlara yeşil yıldız vermeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı Türkiye’de Michelin yeşil yıldızlı restoranları ile ilgili müşteri deneyim ve algılamalarının tespit edilmesidir. Mayıs 2024 tarihinde alınan verilere göre Türkiye’de Michelin yeşil yıldızını alan 5 restoran bulunmaktadır. Bu beş restorandan birinin kapanması nedeni ile 4 restoranın toplam 635 Google harita yorumu netnografi yaklaşımı ile incelenmiştir. Araştırma bağlamında tespit edilen kategoriler sırasıyla yıldız sayısı, yemek ve içecek, hizmet, atmosfer, deneyim, tüketim değeri, sürdürülebilir gastronomi deneyimi ve menüdür. Elde edilen verilere göre müşterilerin Michelin yeşil yıldızlı restoranları ile ilgili sürdürülebilir gastronomi deneyimlerinin diğer araştırma kategorilere göre oldukça düşük olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmadaki dikkat çekici bir diğer unsur ise müşterilerin bir kısmının Michelin yıldızı ile ilgili bilgi sahibi olmasına karşın Michelin yeşil yıldızı ile ilgili bilgi sahibi olan müşteri sayısının çok düşük olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu araştırmada müşterilerin Michelin yeşil yıldızlı restoranlarındaki fiyatı yüksek olarak algıladıkları ve fiyat ile alınan hizmet arasında karşılaştırma yaptıkları anlaşılmıştır.
Algılama Deneyim Michelin Restoranları Sürdürülebilirlik Yeşil Yıldız
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Sosyolojisi, Girişimcilik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 38 |