Geçen asrın son bölümünden itibaren Müslüman ülkelerden Avrupa’ya gelen göç akımları seküler ve gayrimüslim çevrelerde İslam’ın tedrici bir şekilde yerleşmesine yol açmıştır. Daha önce benzer örneği olmayan bu ortamda, Müslüman topluluklar çözülmesi gereken yeni meselelerle karşı karşıya kalmışlardır. Toplumsal yönlerini göz önünde bulundurarak fıkhı tekrar canlandıracak bir içtihadı düşünceyle Avrupa fetva ve araştırmalar konseyi (AFAK) bu meyanda öncül rol oynamıştır. Bu makalede ismi zikredilen konseyin, evli olan bir kadının Müslüman olduktan sonra gayri Müslim eşiyle evliliklerini sürdürebileceklerine dair vermiş olduğu fetva üzerinde durulacaktır. Makâsid eksenli ve özellikle “Olası olumsuz sonuçların dikkate alınması” prensibine dayanılarak istihsân yoluyla verilen bu fetva, tabi’un neslinden sonra oluşan icmâ’yada muhalefet etmektedir. Bu tür evliliklerin cevazına dair sahabeden gelen rivayetlerde ele alınıp tahlil ve ta’lil edilecektir
Gayrimüslimle evlilik azınlık fıkhı istihsân icmâ Avrupa fetva konseyi
Durant la seconde moitié du siècle précédent, un flux migratoire important de personnes en provenance de pays musulmans a engendré l’enracinement progressif de l’islam dans un environnement non musulman et sécularisé. C’est dans ce contexte sans précédent que les minorités musulmanes se sont trouvées face à de nouvelles problématiques qui nécessitaient d’être résolu. Prenant en compte les aspects sociétaux, le Conseil européen de la fatwa et des recherches (CEFR) a joué rôle initiateur pour revivifier le fiqh en promouvant l’ ijtihād. Cet article traite la question de la conversion de l’épouse au sein d’un couple non musulman, pour laquelle le Conseil a rendu son verdict lui permettant de rester avec son époux. Cette fatwa qui se base essentiellement sur le choix préférentiel et qui s’articule autour du principe des maqāsid et en particulier «de la prise en considération des éventuelles conséquences nuisibles», va à l’encontre du consensus établi après la période des successeurs. Nous tenterons également d’analyser de près les narrations relatés de la part de certains Compagnons qui jugeaient la validité de ce type de mariage
Mariage avec un non musulman Fiqh des minorités Consensus Conseil européen de la fatwa
Birincil Dil | Fransızca |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 30 |