Bu çalışma, toplumsal hediyeleşme konusuyla ilgili bazı hadisleri içermektedir. Nebevî sünnetteki
hediyeleşmeyi açık ve geniş bir şekilde sunmaktadır. Hz. Peygamber döneminde hediyeleşmenin nasıl olduğu,
erkek ve kadınların Hz. Peygamber ile hediyeleştikleri ve hediye alış-verişlerinin Müslüman olmayanları da
kapsadığı anlatılmaktadır. Yine çalışmada yiyecek, içecek, giyecek, güzel kokular ve ulaşım araçları gibi
konuları kapsayan çeşitli hediye kısımları belirtilmektedir. Manevî hediyeler de ele alınmaktadır. Çalışma,
hediye sunmanın geçim darlığı, hediyeye muhtaç olma, sıla-i rahim, düğün, ziyaret, mutlu zamanlar ve sevilen
mekanlar gibi farklı zamanları ve çeşitli vesileleri olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Aynı şekilde hediyelerin
fertler üzerindeki eğitsel ve psikolojik sonuçları açıklanmaktadır. Kısacası bu çalışma, mü’min kişinin
hayatına yansıtması için hediyeleşme konusunda yegane nebevî bir model sunmaktadır.
This research deals with many of the prophet hadith concerning the community gift, and display a
clear presentation and intelligible curriculum for the gift in the Sunnah, it describes the exchange of gifts in the
Prophet time. Men and women were exchanging gifts with the Prophet, it also included the exchange of gifts
with non-Muslims. The study shows the multiple types of gift, which included food, drink , perfume, clothing
and transportation, as well as the psychical gift. It explained that there is different times and multiple occasions
for gift-giving ;as in case of poverty or the need for the gift, when visiting relatives, marriage and the wedding,
in nice places and happy Times. As well as it highlights the educational and psychological effects and results
of the gift on members of the community, The search provides a unique model in gift and strutting in the
community to provide an example for the believer in his life
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |