Lojistik hizmet
faaliyetleri uluslararası ticaretteki hizmetler arasında yer alır ve önemli bir
maliyet kalemini oluşturur. Lojistik Performans Endeksi (LPI), bu faaliyetin
gerçekleştiği ülkelerin lojistik anlamda bulunduğu konumu belirli alt boyutlar
kullanarak tespit etmeyi amaçlar. Bu tespit, ülkelerin lojistik faaliyetlerde
hizmet kalitesini artırması amacıyla düzenleyici ve iyileştirici faaliyetler
gerçekleştirilmesine, rekabet avantajı sağlamasına ve ticaret hacimlerini
geliştirme çabasına katkı sunmaktadır.
Bu araştırmanın
amacı; lojistik hizmet gerçekleştiren ülkelerden Türkiye’nin 2007-2018 yılları
arasındaki LPI konumunda meydana gelen değişiklikleri ve 2018 yılı LPI puanına
göre yapılabilecek iyileştirmeleri tespit etmektir.
Araştırma
verileri LPI düzenleyicisi ve finansörü olan Dünya Bankası internet sitesinden
elde edilen verilerin karşılaştırılması ve alan yazın taraması sonucu elde
edilmiştir.
Araştırma
kapsamında Türkiye’nin konumunun yıllar içerisinde istikrarsız bir seyir izlediği,
2012 yılından sonra genelde ve alt boyut konumu ile puanlarında düşüş meydana
geldiği, 2018 yılında da bu düşüşün devam ettiği tespit edilmiştir. Türkiye’de 2012
yılından sonra meydana gelen bu gerilemenin ters yönlü seyri için tüm alt
boyutlarda gerekli iyileştirme ve düzeltme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi,
coğrafi avantajların kullanılması ayrıca lojistik hizmetin ekonomik büyüme,
kalkınma, pazar payı artışı ve rekabet avantajı sağlayan önemli bir etken
olduğu farkındalığının oluşturulması gerektiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 12 |