Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Corporate advertising activities in crisis management: two examples of IGA Istanbul Airport corporate advertising films

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 12 - 17, 31.12.2020

Öz

Crisis is of great importance for businesses because it is a situation that occurs suddenly and threatens the existence of the business. Considering at the aviation sector in particular, it can be said that crises such as epidemics have serious effects on the transportation sector and therefore on air transportation. The coronavirus, which has become an epidemic and has great effects around the worldwide, has had profound effects on the aviation industry as in all other sectors. Starting from this; the contribution of advertising activities in managing crises has been considered and corporate advertising activities constituted the main subject of the study. In this direction, the corporate commercial films titled "When We Are Together" and "Measures Taken at Istanbul Airport Against the Covid-19 Outbreak" published by IGA Istanbul Airport within the scope of the 3rd Airport project of our country have been analyzed and evaluated.

Kaynakça

  • Okay, A. ve Okay, A. Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Vergiliel, M. Kriz Dönemlerinde İşletme Yönetimi, Ekim Kitapevi, Bursa, 1996.
  • Tüz, M. Kriz ve İşletme Yönetimi, Alfa yayınları, İstanbul, 2001.
  • Haşit, G. Kriz İletişimi ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, Eskişehir, 2013.
  • Tutar, H. Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Demirtaş, H. 2000. Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (2), 353-373.
  • Beyazıt, E. ve Güneş, M. 2010. Özel İşletmelerde Kriz Yönetimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 15-33.
  • Can, H. Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitabevi, Ankara, 1997.
  • Canöz, N. Kurumsal Reklamcılık Türkiye’den Örneklerle. Palet Yayınları, Konya, 2016.
  • Okay, A. Kurum Kimliği. MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008.
  • Cohen, D. Advertising. Scott Foresman and Company, USA, 1988.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. Kurumsal Reklamın Anlattıkları. Beta Yayını, İstanbul, 2006.
  • İGA İstanbul Airport, BizBeraberOlunca Kurumsal Reklam Filmi, 2020.
  • https://www.youtube.com/watch?v=fSQWoDXOxIQ. (10.10.2020).
  • İGA İstanbul Airport, Covid-19 Salgınına Karşı İstanbul Havalimanı’nda Alınan Önlemler Kurumsal Reklam Filmi, 2020.
  • https://www.youtube.com/watch?v=E8_jjbJl6ic. (10.10.2020).

Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 12 - 17, 31.12.2020

Öz

Kriz, aniden ortaya çıkan ve işletme varlığını tehdit eden bir durumdur bu nedenle işletmeler açısından büyük öneme sahiptir. Havacılık sektörü özelinde bakıldığında, özellikle salgın hastalıklar gibi krizlerin ulaşım sektörüne dolayısıyla da havayolu ulaşımına ciddi etkilerinin olduğu söylenebilmektedir. Bir salgın hastalık haline gelen ve dünya genelinde büyük etkileri bulunan koronavirüs, tüm sektörlerde olduğu gibi havacılık sektöründe de derin etkiler bırakmıştır. Buradan yola çıkarak; reklam faaliyetlerinin, krizlerin yönetilmesindeki katkısı göz önünde bulundurulmuş ve kurumsal reklam faaliyetleri çalışmanın ana konusunu oluşturmuştur. Bu doğrultuda ülkemiz 3. Havalimanı projesi kapsamında gerçekleştirilen İGA İstanbul Havalimanı’nın yayınlamış olduğu, “BizBeraberOlunca” ve "Covid-19 Salgınına Karşı İstanbul Havalimanı’nda Alınan Önlemler" başlıklı kurumsal reklam filmleri analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Okay, A. ve Okay, A. Halkla İlişkiler Kavram ve Strateji Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2007.
  • Vergiliel, M. Kriz Dönemlerinde İşletme Yönetimi, Ekim Kitapevi, Bursa, 1996.
  • Tüz, M. Kriz ve İşletme Yönetimi, Alfa yayınları, İstanbul, 2001.
  • Haşit, G. Kriz İletişimi ve Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset Tesisleri, Eskişehir, 2013.
  • Tutar, H. Kriz ve Stres Ortamında Yönetim, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • Demirtaş, H. 2000. Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (2), 353-373.
  • Beyazıt, E. ve Güneş, M. 2010. Özel İşletmelerde Kriz Yönetimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(2), 15-33.
  • Can, H. Organizasyon ve Yönetim. Siyasal Kitabevi, Ankara, 1997.
  • Canöz, N. Kurumsal Reklamcılık Türkiye’den Örneklerle. Palet Yayınları, Konya, 2016.
  • Okay, A. Kurum Kimliği. MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008.
  • Cohen, D. Advertising. Scott Foresman and Company, USA, 1988.
  • Elden, M. ve Yeygel, S. Kurumsal Reklamın Anlattıkları. Beta Yayını, İstanbul, 2006.
  • İGA İstanbul Airport, BizBeraberOlunca Kurumsal Reklam Filmi, 2020.
  • https://www.youtube.com/watch?v=fSQWoDXOxIQ. (10.10.2020).
  • İGA İstanbul Airport, Covid-19 Salgınına Karşı İstanbul Havalimanı’nda Alınan Önlemler Kurumsal Reklam Filmi, 2020.
  • https://www.youtube.com/watch?v=E8_jjbJl6ic. (10.10.2020).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Ertek 0000-0002-8156-5075

Serap Ertek Bu kişi benim 0000-0001-5179-454X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ertek, A., & Ertek, S. (2020). Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek. International Journal of Aeronautics and Astronautics, 1(1), 12-17.
AMA Ertek A, Ertek S. Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek. International Journal of Aeronautics and Astronautics. Aralık 2020;1(1):12-17.
Chicago Ertek, Ahmet, ve Serap Ertek. “Kriz yönetiminde Kurumsal Reklam Faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı Kurumsal Reklam Filmlerinden Iki örnek”. International Journal of Aeronautics and Astronautics 1, sy. 1 (Aralık 2020): 12-17.
EndNote Ertek A, Ertek S (01 Aralık 2020) Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek. International Journal of Aeronautics and Astronautics 1 1 12–17.
IEEE A. Ertek ve S. Ertek, “Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek”, International Journal of Aeronautics and Astronautics, c. 1, sy. 1, ss. 12–17, 2020.
ISNAD Ertek, Ahmet - Ertek, Serap. “Kriz yönetiminde Kurumsal Reklam Faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı Kurumsal Reklam Filmlerinden Iki örnek”. International Journal of Aeronautics and Astronautics 1/1 (Aralık 2020), 12-17.
JAMA Ertek A, Ertek S. Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek. International Journal of Aeronautics and Astronautics. 2020;1:12–17.
MLA Ertek, Ahmet ve Serap Ertek. “Kriz yönetiminde Kurumsal Reklam Faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı Kurumsal Reklam Filmlerinden Iki örnek”. International Journal of Aeronautics and Astronautics, c. 1, sy. 1, 2020, ss. 12-17.
Vancouver Ertek A, Ertek S. Kriz yönetiminde kurumsal reklam faaliyetleri: İGA İstanbul Havalimanı kurumsal reklam filmlerinden iki örnek. International Journal of Aeronautics and Astronautics. 2020;1(1):12-7.

International Journal of Aeronautics and Astronautics Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.