Sponsorluk alanında yaşanan değişim ve gelişimle beraber kurumlar kendi kimliğini, imajını oluşturmak ve tanıtmak için çeşitli alanlarda uzun zamanlı ve yüksek fiyatlı yatırımlarda bulunmaktadır. Kurumsal imajı, destekleyen sponsorluk faaliyetleri sayesinde, işletmeler hedef kitlenin gözünde dürüst, güvenilir, toplumsal duyarlılığa sahip ve katılımcı bir profile ulaşmaktadır. Çeşitli alanlarda faaliyet süren işletmeler, kuruma her anlamda katkı sağlayacak dallarda sponsorluk etkinlikleri gerçekleştirmektedir. Havacılık alanında da uygulanan sponsorluk faaliyetleri hem işletme açısından hem sponsor edilen karşı taraf açısından fayda sağlamakta ve iki tarafın da beklentisini karşılamaktadır. Havacılık alanında yapılan sponsorluk faaliyetleriyle kurumsal imajını güçlendiren markalar arasında Türk Hava Yolları sayılmaktadır. THY, yapmış olduğu sponsorluk faaliyetlerinde hem yerel hem küresel ölçekte önemli bir bütçeyi gözden çıkartmakta ve zihinlerde kalıcılığını arttırmak adına aktif bir sponsorluk politikası sürdürmektedir. Bu çalışmanın amacı, havacılık işletmelerinde sponsorluk uygulamalarının kurum imajına ve tanıtımına etkisini araştırmak ve Türk Hava Yolları kurumunun bu çerçevede yapmış olduğu örnekleri incelemektir. Bu araştırma gerçekleştirilirken, literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda, THY’nin yapmış olduğu sponsorluk etkinlikleri sayesinde, hedef kitlenin gözünde kurum imajına ve tanıtım çalışmalarına katkı sağladığı ölçümlenmiştir.
With the change and development in the field of sponsorship, institutions make long-term and high-priced investments in various fields to create and promote their own identity and image. Thanks to its corporate image and sponsorship activities, businesses reach an honest, reliable, socially sensitive and participatory profile in the eyes of the target audience. Businesses operating in various fields carry out sponsorship activities in branches that will contribute to the institution in every sense. Sponsorship activities applied in aviation also provide benefits for both the business and the sponsored counterparty and meet the expectations of both parties. Turkish Airlines is considered among the brands that strengthen its corporate image with sponsorship activities in the field of aviation. THY sacrifices an important budget both locally and globally in its sponsorship activities and maintains an active sponsorship policy in order to increase its permanence in the minds. The aim of this study is to investigate the effect of sponsorship practices in aviation businesses on the corporate image and promotion and to examine the examples of Turkish Airlines in this context. While conducting this research, literature review method was used. As a result of the research, it has been measured that THY contributes to the corporate image and promotional activities in the eyes of the target audience, thanks to its sponsorship activities.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uzay Mühendisliği, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |
International Journal of Aeronautics and Astronautics is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).