Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF VIOLIN PLAYERS ON THEIR MUSICAL SKILLS

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 31.12.2022

Öz

The aim of the research is to examine the opinions of musicians playing the violin in Northern Cyprus on their general musicianship skills. In the research the case study design, one of the qualitative research designs, was used. Easily accessible case sampling, one of the purposive sampling methods, was used to determine the study group in the research. The study group of the research consists of 20 musicians playing the violin in Northern Cyprus and voluntarily participating in the research. In order to collect data in the research, a structured interview form prepared by the researchers and formed to get the opinions of the participants was used. The findings obtained from the participants were analyzed using the descriptive analysis method, one of the qualitative research analysis methods. The data obtained in the descriptive analysis were summarized and interpreted according to the predetermined themes.
As a result of the research, it is understood that the music education and violin education status of the participants affects the violin playing techniques and skills positively. It was concluded that the participants who did not receive a regular and standard violin education could not learn violin techniques regarding their learning methods and preferences, and the reason for this was that the learning took place within the scope of the master-apprentice relationship, and it was related to the quality of the institutions and educators providing amateur violin education.

Kaynakça

  • Angı, Ç. E. (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1 (2) , 48-69. DOI: 10,7816/sed-01-02-04
  • Brannigan, G. G. (1985). The Research İnterwiev. İn A. Tolor (Ed), Effective İnterviewing. Springfield, IL: Charles C. Thomas Pub.
  • Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Erten, C. F., & Çilden, Ş. (2018). Kulaktan (işitsel temelli) öğretim yöntemi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 248-267. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/40566/493858
  • Gergin, Z. (2010). Bireysel çalgı I dersine ilişkin öğrenci tutumlarının ve başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Doctoral dissertation, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Kesendere, Y. (2017). Özengen Keman Eğitimine Başlangıçta Yaşanılan Problemler ve Çözüm Önerileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10 Sayı: ERTE Özel Sayısı, 55-70. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/33658/373854
  • Tanrıöver A. U., & Tanrıöver, G. B. (2015). Genel, özengen ve mesleki müzik eğitimi süreci içinde verilen keman eğitiminde karşılaşılabilecek olası güçlükler. The Journal of Academic Social Science Studies, 32(3), 555-567.Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 36-49. Retrieved from https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20153138942
  • Tokatlı, B. (2020). Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler (Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Uyan, Z. D. (2013). Özengen müzik eğitimi alma durumu ile okula yönelik tutum arasındaki ilişkiler. Fine Arts, 8(2), 252-268. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/19892/213029
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayıncılık.

KEMAN ÇALAN MÜZİSYENLERİN MÜZİKAL BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 31.12.2022

Öz

Araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs’ta keman çalan müzisyenlerin keman çalma becerileri arasındaki farkın eğitim durumlarına göre değişiklik gösterme durumunun incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kuzey Kıbrıs’ta keman çalan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 20 müzisyen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak üzere araştırmacılar tarafından hazırlanan ve katılımcıların görüşlerini almak üzere oluşturulmuş yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcılardan elde edilen bulgular nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda katılımcıların müzik eğitimi ve keman eğitimi alma durumlarının, keman çalma teknik ve becerilerini olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır. Düzenli ve standart bir keman eğitimi almayan katılımcıların ise öğrenme yöntemleri ve tercihleri ile alakalı olarak keman tekniklerini öğrenemedikleri ve bunun sebebinin ise usta-çırak ilişkisi kapsamında öğrenimin gerçekleşmesi, amatör keman eğitimi veren kurumların ve eğitimcilerin niteliği ile alakalı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Angı, Ç. E. (2013). Keman Öğretiminde Karşılaşılan Entonasyon Problemleri ve Çözüm Önerileri. Sanat Eğitimi Dergisi, 1 (2) , 48-69. DOI: 10,7816/sed-01-02-04
  • Brannigan, G. G. (1985). The Research İnterwiev. İn A. Tolor (Ed), Effective İnterviewing. Springfield, IL: Charles C. Thomas Pub.
  • Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Erten, C. F., & Çilden, Ş. (2018). Kulaktan (işitsel temelli) öğretim yöntemi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 248-267. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/40566/493858
  • Gergin, Z. (2010). Bireysel çalgı I dersine ilişkin öğrenci tutumlarının ve başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Doctoral dissertation, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Kesendere, Y. (2017). Özengen Keman Eğitimine Başlangıçta Yaşanılan Problemler ve Çözüm Önerileri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10 Sayı: ERTE Özel Sayısı, 55-70. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/33658/373854
  • Tanrıöver A. U., & Tanrıöver, G. B. (2015). Genel, özengen ve mesleki müzik eğitimi süreci içinde verilen keman eğitiminde karşılaşılabilecek olası güçlükler. The Journal of Academic Social Science Studies, 32(3), 555-567.Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 4(8), 36-49. Retrieved from https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20153138942
  • Tokatlı, B. (2020). Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler (Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Uyan, Z. D. (2013). Özengen müzik eğitimi alma durumu ile okula yönelik tutum arasındaki ilişkiler. Fine Arts, 8(2), 252-268. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/19892/213029
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neriman Soykunt 0000-0002-9579-9518

Hüseyin Sanlı 0000-0002-8528-6954

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soykunt, N., & Sanlı, H. (t.y.). KEMAN ÇALAN MÜZİSYENLERİN MÜZİKAL BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Sanat Kültür Ve İletişim Dergisi, 4(1).