This study assesses automobile seat comfort by using a subjective evaluation system with road trials and by measuring seat pressure. The focus of this study is to demonstrate how drivers are affected by seat comfort under actual road conditions. All experiments were carried out with 55 participants driving for at least 2.5 h. Before the participants drove, the interface pressure was measured at 9 areas in the automobile. During the road trials, a comfort assessment was performed at 4 intervals: 0 min, 15 min, 75 min and 150 min. Participants were required to complete a questionnaire of 24 questions for each section. In total, 33 parameters were evaluated using related statistical techniques with SPSS. The participants felt discomfort after 75 minutes, and seat comfort was directly affected by thermal comfort parameters. However, overweight participants found the seat to be more comfortable than subjects with a normal BMI. Evaluating during road trials is difficult, but real traffic conditions affect comfort level. In future studies, real traffic situations should not be omitted when assessing comfort. This study will help to close the information gap in this area because comfort was evaluated on the road for at least 2.5 hours with subjective evaluation system.
Özet:
Bu çalışma, yol denemeleri ile subjektif bir değerlendirme sistemi ile ve koltuk basıncını ölçerek otomobil koltuğu rahatlığı değerlendirir. Bu çalışmanın odak noktası sürücüleri gerçek yol koşullarında koltuk konforu nasıl etkilendiğini göstermektir. Bütün deneyler, 55 da en az 2.5 saat için itici ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar sürdü önce, arayüz basınç otomobil 9 alanlarda ölçüldü. 0 dakika, 15 dakika, 75 dakika ve 150 dakika: Yol denemeler sırasında, bir rahatlık değerlendirmesi 4 aralıklarla uygulandı. Katılımcılar her bölüm için 24 soruluk bir anket doldurmaları istendi. Toplamda, 33 parametre SPSS ile ilgili istatistiksel teknikler kullanılarak değerlendirildi. Katılımcılar 75. dakikada rahatsızlık hissetti ve koltuk konforu doğrudan termal konfor parametreleri etkilendi. Ancak, fazla kilolu katılımcılar normal VKİ olan kişilerde daha rahat olması için koltuk bulundu. Yol denemeler sırasında değerlendirilmesi zordur, ama gerçek trafik koşulları konfor seviyesini etkiler. Konfor değerlendirirken Gelecekteki çalışmalarda, gerçek trafik durumları ihmal edilmemelidir. Bu çalışma konforu subjektif değerlendirme sistemi ile en az 2.5 saat yolda değerlendirildi, çünkü bu alandaki bilgi açığını kapatmak için yardımcı olacaktır.
Car seat comfort driving comfort road trials interface pressure measurement / Araba koltuğu konfor sürüş konforu yol denemeleri arayüz basıncı ölçümü
Bölüm | Article |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |