The presented work concerns the study of the fuel consumption and emissions benefits achieved at part load by employing a fully variable valve train in a 1.6L SI gasoline engine. The benefits achieved when using variable valve timing alone, and combined with an early intake closing strategy for un-throttled operation were explored. In addition, particular interest was given to the presence of internal Exhaust Gas Recirculation (EGR) and its ability to reduce pumping loss at part load. An engine model employing multiple sub models to handle variable valve operation was constructed using a commercial gas dynamics engine code, allowing detailed analysis of three valve strategies. Using the engine model, a theoretical study was carried out to study key valve timing cases. A detailed breakdown of the mechanisms present in each case allowed a comprehensive understanding of the influence of valve timing on gas exchange efficiency and fuel consumption.
Özet: Sunulan çalışma 1.6L benzinli motor SI içinde tamamen değişken valf tren kullanılarak kısmi yükte elde yakıt tüketimi ve emisyon faydaları çalışma ile ilgilidir. Un-daraltılmış operasyon için erken alım kapama stratejisi ile yalnız değişken supap zamanlaması kullanırken elde ve birleşik yararları incelenmiştir. Buna ek olarak, özellikle faiz iç Egzoz Gazı Devridaim (EGR) ve kısmi yükte pompalama kaybını azaltmak için yeteneği varlığı verildi. Değişken valf işlemi işlemek için birden çok alt modelleri kullanan bir motor modeli üç valf stratejilerinin detaylı analizini sağlayan ticari bir gaz dinamiği motor kodu kullanılarak inşa edilmiştir. Motor modeli kullanarak, teorik bir çalışma anahtar supap zamanlaması vakaları incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Her durumda mevcut mekanizmaların ayrıntılı bir dökümü gaz değişimi verimlilik ve yakıt tüketimi supap zamanlaması etkisi kapsamlı bir anlayış sağladı.
Variable Valve strategy part load un-throttled SI engine EGR / Değişken Supap strateji kısmi yük un-daraltma SI motoru EGR
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |