Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 287 - 294, 23.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Anonim, 1995. 555 sayılı Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 555 sayılı Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye İlişkin Uygulama Yönetmeliği.https://www.lexpera.com.tr/makaleler/MK801Y2016I13036963N2PS41PE73S4173Arıkan, M., Taşçıoğlu, Y., 2016. Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gelişimi ve Yasal Yapılanmanın İncelenmesi, XII. ulusal tarım Ekonomisi Kongresi, 25-27 Mayıs 2016, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.Asan, H., Dünyada ve Türkiye’de Coğrafi İşaretlerde Son Gelişmeler. 18.05.2015 tarihli panel notları. Belletti, G., Marescotti, Touzard, J.M., 2017. Geoprachical Indications, Public Goods, and Sustainable Development: The roles of Actors’Strategies and Public Policies. World Development 98: 45-57. Chever, T., Renault, C., Renault, S., Romieu, V., 2012. Value of production of agricultural products and foodstuffs, wines, aromatised wines and spirits protected by a geographical indication , Study commissioned by EU, Final Report. http://ec.europa.eu/agriculture/external-studies/2012/value-gi/final-report_en.pdfÇağatay, S., Taştan, K., Gökovalı, Ü., 2015a. Coğrafi işaretli Ürünler Konusunda Üretici Algısı: Güneydoğu Anadolu‘dan Dört Ürün Örneği. YUCİTA Gaziantep Semineri, 10 Nisan 2015, Gaziantep. www.yucita.org.Çağatay, S., Gökovalı, U., Taşdan, K., 2015b. Antep Fıstığı ve Yerel Kalkınma Dinamikleri. Coğrafi İşaretlerde Uluslararası Son Gelişmeler. Yönetişim ve Gaziantep Deneyimi. 10 Nisan 2015, Gaziantep. www.yucita.org.Çakaloğlu, M., Çağatay, S., 2016. Coğrafi işaretli ürünlerde Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Finike portakalı ve Tavşan Yüreği Zeytini Örneği.Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 2017. 52-65Doğan, B. ve Ümmühan, G., 2012. Geographical indications: the aspects of rural development and marketing through the traditional products. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62: 761-765. Ertan. A., 2010. Prestijli Tarım ürünlerinin Pazarlanmasında Kalite ve Coğrafi İşaret Kavramlarının Tutundurulması ve Bu Bağlamda Tarım Satış Kooperatiflerinin Önemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12):157-170.EU, 2019. http://ec.europa.eu/agriculture/quality/door/list.FAO, 2018. Strengthening sustainable food systems through geographical indications An analysis of economic impacts. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome.Gökovalı, U., 2007. Coğrafi İşaretler ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2): 141-160. Güler, D. ve Saner, G., 2018. Türkiye’de Hayvansal Gıdaarın Coğrafi İşaret Korumalarının Avrupa Birliği Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, 11(1), 50-55,2018.https://www.turkpatent.gov.tr/https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/Kızıltepe, H., 2018. Coğrafi İşaretler ve Son Gelişmeler. Coğrafi İşaretlerde Afyonkarahisar Buluşması Ekim2018, Afyon. Meral, Y. ve Şahin, A., 2013. Tüketicilerin Coğrafi İşaretli Ürün Algısı: Gemlik Zeytini Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, 16:4.Özgür, D., 2016. 1151/2012 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Tarım Ürünleri ve Gıda Maddeleri ile İlgili Kalite Düzenlemeleri Tüzüğünde Şartname Kavramı, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 18: 2, 41-73.Özsoy, T., 2013. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 31-46 , Adana.Tekelioğlu, Y., 2018. “Coğrafi İşaretler Türkiye Uygulamaları ve Malatya”06/07/2018 tarihli Konferans Kayıtları. Malatya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. Toklu, İ.T., Ustaahmetoğlu, E. ve Küçük, H.Ö., 2016. Tüketicilerin Coğrafi İşaretli Ürün Algısı ve Daha Fazla Fiyat Ödeme İsteği: Yapısal Eşitlik Modellemesi Yaklaşımı. YÖNETİM VE EKONOMİ, 23: 1, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. MANİSA.van der Meulen, H.S., 2007. SINER-GI Strengthening International Research on Geopraphical Indications: from research foundation to consistent policy”, WP4 Reports, Rural Sociology Group Wageningen University, 2007. YUCİTA, 2015. Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı, Gaziantep semineri, 10 Nisan 2015, Gaziantep.YUCİTA, 2016. Yükselen Bir Küresel Değer: Coğrafi İşaretler. Malatya,15 Nisan 2016. Zanbak M., Çağatay S., 2018. Coğrafi İşaretler: Kırsal Kalkınmanın Vazgeçilmez Aracı, İktisat ve Toplum, 8: 14-27.

Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 287 - 294, 23.12.2019

Öz

As a consequence of globalization, product and production systems have started to show similar features, therefore preferences of consumers shifted to the products with origin and authenticity certifications, especially for the food products. Signs indicating the distinguishing feature, region and country of products are defined as geographical signs. Although these signs are mostly used for food products, they are used for mining industrial products and handicraft products well as. Registration of geographical indications is made by the Turkish Patent Institute, within the scope of Decree-Law No. 555 Date 1995 in Turkey. There are 183 registered geographical products and 201 on going applications are available in Turkey. Geographically marked products are also protected against unfair competition. As geographic marks ensure the sustainability of the local products, it contributes to the economic development by increasing the trust of the consumers and the earnings of the producers as well. Moreover several studies revealed that the products with geographically marked has been an increase in demanded and sold at higher prices. Today, geographically marked products are used as a development tool for agricultural enterprises all over the world. In the process of accessıon to the EU, it is known that the geographical signs registered in the care of EU is important for the international branding of Turkey. Nevertheless, number of the registered product abroad is still very few. However, Turkey's rich flora, fauna, social and human resources are proving a high potential in terms of geographical extent markings. Within the present study, current state and the potential of the geographically marked agricultural products and the economic benefits of these products to consumers, producers and Turkey’s economy has been discussed.

Kaynakça

  • Anonim, 1995. 555 sayılı Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 555 sayılı Coğrafi İşaretlerin Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye İlişkin Uygulama Yönetmeliği.https://www.lexpera.com.tr/makaleler/MK801Y2016I13036963N2PS41PE73S4173Arıkan, M., Taşçıoğlu, Y., 2016. Avrupa Birliği’nde ve Türkiye’de Coğrafi İşaretli Ürünlerin Gelişimi ve Yasal Yapılanmanın İncelenmesi, XII. ulusal tarım Ekonomisi Kongresi, 25-27 Mayıs 2016, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.Asan, H., Dünyada ve Türkiye’de Coğrafi İşaretlerde Son Gelişmeler. 18.05.2015 tarihli panel notları. Belletti, G., Marescotti, Touzard, J.M., 2017. Geoprachical Indications, Public Goods, and Sustainable Development: The roles of Actors’Strategies and Public Policies. World Development 98: 45-57. Chever, T., Renault, C., Renault, S., Romieu, V., 2012. Value of production of agricultural products and foodstuffs, wines, aromatised wines and spirits protected by a geographical indication , Study commissioned by EU, Final Report. http://ec.europa.eu/agriculture/external-studies/2012/value-gi/final-report_en.pdfÇağatay, S., Taştan, K., Gökovalı, Ü., 2015a. Coğrafi işaretli Ürünler Konusunda Üretici Algısı: Güneydoğu Anadolu‘dan Dört Ürün Örneği. YUCİTA Gaziantep Semineri, 10 Nisan 2015, Gaziantep. www.yucita.org.Çağatay, S., Gökovalı, U., Taşdan, K., 2015b. Antep Fıstığı ve Yerel Kalkınma Dinamikleri. Coğrafi İşaretlerde Uluslararası Son Gelişmeler. Yönetişim ve Gaziantep Deneyimi. 10 Nisan 2015, Gaziantep. www.yucita.org.Çakaloğlu, M., Çağatay, S., 2016. Coğrafi işaretli ürünlerde Tüketici Algısının Değerlendirilmesi: Finike portakalı ve Tavşan Yüreği Zeytini Örneği.Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 2017. 52-65Doğan, B. ve Ümmühan, G., 2012. Geographical indications: the aspects of rural development and marketing through the traditional products. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62: 761-765. Ertan. A., 2010. Prestijli Tarım ürünlerinin Pazarlanmasında Kalite ve Coğrafi İşaret Kavramlarının Tutundurulması ve Bu Bağlamda Tarım Satış Kooperatiflerinin Önemi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12):157-170.EU, 2019. http://ec.europa.eu/agriculture/quality/door/list.FAO, 2018. Strengthening sustainable food systems through geographical indications An analysis of economic impacts. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome.Gökovalı, U., 2007. Coğrafi İşaretler ve Ekonomik Etkileri: Türkiye Örneği. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2): 141-160. Güler, D. ve Saner, G., 2018. Türkiye’de Hayvansal Gıdaarın Coğrafi İşaret Korumalarının Avrupa Birliği Çerçevesinde Değerlendirilmesi. Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, 11(1), 50-55,2018.https://www.turkpatent.gov.tr/https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/geographicalRegisteredList/Kızıltepe, H., 2018. Coğrafi İşaretler ve Son Gelişmeler. Coğrafi İşaretlerde Afyonkarahisar Buluşması Ekim2018, Afyon. Meral, Y. ve Şahin, A., 2013. Tüketicilerin Coğrafi İşaretli Ürün Algısı: Gemlik Zeytini Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Doğa Bilimleri Dergisi, 16:4.Özgür, D., 2016. 1151/2012 sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Tarım Ürünleri ve Gıda Maddeleri ile İlgili Kalite Düzenlemeleri Tüzüğünde Şartname Kavramı, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 18: 2, 41-73.Özsoy, T., 2013. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24: 31-46 , Adana.Tekelioğlu, Y., 2018. “Coğrafi İşaretler Türkiye Uygulamaları ve Malatya”06/07/2018 tarihli Konferans Kayıtları. Malatya İl Tarım ve Orman Müdürlüğü. Toklu, İ.T., Ustaahmetoğlu, E. ve Küçük, H.Ö., 2016. Tüketicilerin Coğrafi İşaretli Ürün Algısı ve Daha Fazla Fiyat Ödeme İsteği: Yapısal Eşitlik Modellemesi Yaklaşımı. YÖNETİM VE EKONOMİ, 23: 1, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. MANİSA.van der Meulen, H.S., 2007. SINER-GI Strengthening International Research on Geopraphical Indications: from research foundation to consistent policy”, WP4 Reports, Rural Sociology Group Wageningen University, 2007. YUCİTA, 2015. Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı, Gaziantep semineri, 10 Nisan 2015, Gaziantep.YUCİTA, 2016. Yükselen Bir Küresel Değer: Coğrafi İşaretler. Malatya,15 Nisan 2016. Zanbak M., Çağatay S., 2018. Coğrafi İşaretler: Kırsal Kalkınmanın Vazgeçilmez Aracı, İktisat ve Toplum, 8: 14-27.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri
Bölüm Original Papers
Yazarlar

Serpil Yılmaz 0000-0003-2300-8091

Olgaç Güven

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2019
Kabul Tarihi 26 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., & Güven, O. (2019). Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union. International Journal of Agriculture Forestry and Life Sciences, 3(2), 287-294.
AMA Yılmaz S, Güven O. Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union. Int J Agric For Life Sci. Aralık 2019;3(2):287-294.
Chicago Yılmaz, Serpil, ve Olgaç Güven. “Geographical Indication of Turkish Food Products in the Process of Accession to the European Union”. International Journal of Agriculture Forestry and Life Sciences 3, sy. 2 (Aralık 2019): 287-94.
EndNote Yılmaz S, Güven O (01 Aralık 2019) Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union. International Journal of Agriculture Forestry and Life Sciences 3 2 287–294.
IEEE S. Yılmaz ve O. Güven, “Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union”, Int J Agric For Life Sci, c. 3, sy. 2, ss. 287–294, 2019.
ISNAD Yılmaz, Serpil - Güven, Olgaç. “Geographical Indication of Turkish Food Products in the Process of Accession to the European Union”. International Journal of Agriculture Forestry and Life Sciences 3/2 (Aralık 2019), 287-294.
JAMA Yılmaz S, Güven O. Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union. Int J Agric For Life Sci. 2019;3:287–294.
MLA Yılmaz, Serpil ve Olgaç Güven. “Geographical Indication of Turkish Food Products in the Process of Accession to the European Union”. International Journal of Agriculture Forestry and Life Sciences, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 287-94.
Vancouver Yılmaz S, Güven O. Geographical indication of turkish food products in the process of accession to the european union. Int J Agric For Life Sci. 2019;3(2):287-94.

download