Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETME OKULLARINDA ERP ANAHTAR KULLANICI VE SON KULLANICI EĞİTİMİ İÇERİK TARTIŞMASI

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 64 - 84, 23.12.2021

Öz

Saha da ERP kullanıcıları anahtar kullanıcılar ve son kullanıcılar olarak görev almaktadırlar. İşletme fonksiyonlarının anlatıldığı işletme okullarında ERP (Enterprice Resource Planning) iş süreç yönetimi programı, ERP projelerinde başlangıç aşamasında olduğu gibi anahtar kullanıcı seviyesinde yapılan tanımlamaları içeren bir entegrasyon eğitimi ile başlar ve devamında son kullanıcı seviyesi modül eğitimi ile devam ederse öğrencilerin ERP program hakimiyeti de arttırılmış olur.
Çalışmanın diğer ERP eğitimi çalışmalardan en önemli farkı, işletme okullarında ERP eğitimin anahtar kullanıcı ve son kullanıcı olarak tasarlanmasıın önemini tartışmaya açmasıdır. Çalışmanın amacı öğrencilerin ERP kurulum projesinde yer alıyor gibi uyarlama tanımları ile entegrasyonu öğrendiği anahtar kullanıcı seviyesi uygulama eğitimi ve satın alma, satış, stok, finans ve depo yönetimi gibi işlemsel faaliyetleri içeren son kullanıcı seviyesi uygulama eğitiminin 14 haftalık içeriğini tartışmaya açmaktır. Uygulama eğitiminin bu şekilde tasarlanması ile anahtar kullanıcı ve son kullanıcıların ERP sistemi içindeki yeri ve görevleri net olarak belirlendiğinde, büyük resmi görme algısı ve departmanlar arası koordineli çalışma prensibi algısı daha güçlü olabilir.

Kaynakça

  • AKEAD Yazılım AŞ. Genel Müdür Murat Balta, Satış ve Pazarlama Müdürü Fatih Karcı ve ASAY Danışmanlık ÜRETİM İş Geliştirme Müdürü Tayfun Gökhan Soytan ile “Kurumsal Kaynak Planlama Uygulamaları ” konusunda yapılan özel görüşme, İstanbul, 20 temmuz 2019
  • Allahverdi, M. ve Karaer, M. 2019. “E-Dönüşümün Muhasebe Mesleği Yeterlilikleri Üzerindeki Etkileri ve Türkiye’de Lisans Düzeyi Muhasebe Eğitiminin Mesleki Yeterlilikler Açısından Analizi.”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(1) , 246-273. DOI:10.31460/mbdd.424178
  • Azaltun M. ve N. K. Balıkçı 2012.“Kurumsal Kaynak Planlaması ile Bütünleşik Muhasebe Eğitimi Yaklaşımı: Vakıf Üniversitesi Örneği”, 31. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu: Muhasebe Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım, 25-29 Nisan 2012, Bodrum-Muğla, ss. 23-35.
  • Bin, L. Ve Guang X 2010.“Based on wireless network technology, production and sales management of retail ERP”, International Conference of Information Science and Management Engineering, 315-317.
  • Cannon, D. M., .Klein, H. A., Koste, L. L. Ve Magal, S. R. 2004. ” Curriculum Integration Using Enterprise Resource Planning: An Integrative Case Approach”, Journal of Education for Business, 80 (2), 93-101.
  • Faisal, N., Chadhar, M., Anitra G.H. ve Stranieri A.2019. “Are ERP Simulation Games Assisting Students to be JobReady? An Australian Universities’ Perspective”, Australasian Conference on Information Systems 2019, Perth Western Australia
  • Fidan,E.,M. Ve Subaşı, Ş.2015. “Türkiye Deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi, 6 (1), 85-112
  • Fidan, H. 2006. “Bilgi Çağında Yeni Muhasebeci Kimliği ve Eğitimi”, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Garg, P. ve Khurana R. 2017." Applying Structural Equation Model To Study The Critical Risks İn ERP İmplementation İn Indian Retail ", Benchmarking: An International Journal, 24(1), 143 – 162.
  • Güz,G. 2005. “Perakende Sektöründe Kurumsal Kaynak Planlaması” Yükseklisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jarrar, Y.F., Al-Mudimigh, A. ve Zairi,M. “Erp Implementatıon Crıtcal Success Factors - The Role And Impact Of Busıness Process Management”, IEEE International Conference on Management of Innovation and Technology, 12-15 Nov.2000
  • Kazak,H.2018. “Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli”, International Symposium on Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies.19,20,21 Kasım 2018
  • Legner, C., Estier,T., Avdiji,H.ve Boillat,T. “Designing capstone courses in management education: Knowledge activation and integration using an ERP-based simulation game, Thirty Fourth International Conference on Information Systems, Milan 2013
  • Markus, M. L., Axline, S., Petrie, D. ve Tanis, C. 2000. “Learning From Adopters’ Experiences with ERP: Problems Encountered and Success Achieved”, Journal of Information Technology 15, 245–265.
  • Postacı, T.,Belgin, Ö.Erkan,T.E. 2012. KOBİ’lerde Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Uygulamaları, T.C. Sanayi, Bilim Ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Yayın No: 723, Ankara.
  • PR Newswire US ; “ERP Software Market to Witness Huge Demand From Defense & Aerospace, Retail and Government Utility Sectors by 2023 , Million Insights ,02/05/2019
  • Samaranayake, P.2009. “Business process integration, automation, and optimization in ERP .Business Process”, Management Journal,15( 4), 504-526.
  • Tanrıverdi, S. .2010. “Perakende Sektöründe Kurumsal Kaynak Planlama Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Terzi, S., Ş. K. İlker ve Solak B.2013. “Bologna Sürecinin Muhasebe Eğitimine Etkisi: Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz sayısı,83-100
  • Willems, J.R.and Bhuiyan S.2006. “Implementıng Erp Software Into Business School Curriculum: It Is More Common, Less Difficult And More Important Than You May Think” Issues in Information Systems, 7(1).278-283.
  • Wu, J.-C. ; Lin, S.-C., Chen, C.-J. ve Lin C. “A Game-Based Sımulatıon System For Erp Learnıng”, Knowledge and Learning International Conference 2014
  • Zhang,Y.2018. “ Model Innovation and Teaching Effect Evaluation of Accounting Teaching in HigherVocational Colleges in the Era of Big Data”,.Educational Sciences: Theory&Practice, 18 (6). 3620-3627.
  • Zhanga,Z, Matthew K O.L., Huanga, P., Zhangb,L. And Huang,X. 2005. “A framework of ERP systems implementation success in China: An Empirical Study”. Int. J. Production Economics, 98,56-80.
  • Zhu Y, Li Y, Wang W. Ve Chen J. 2010.”What leads to post-implementation success of ERP? An empirical study of the Chinese Retail Industry”, International Journal of Information Management, 30(3): 265-276.
  • https://www.eticaret.com/e-ticaret-sozlugu/distributor-nedir/. (Erişim tarihi :10.09.2019)

CONTENT DISCUSSION REGARDING THE ERP KEY USER AND END USER TRAINING IN BUSINESS SCHOOLS

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 64 - 84, 23.12.2021

Öz

ERP users are defined as key users and end users in the field. The ERP at the key user level starts with an integration training in which definitions are introduced as in the beginner level, and if the training continues with the end user level module training, this will increase student's competence.
The most important difference of the study from other ERP training studies, to open the importance of designing as key user and end user discussion of the traning and to explain the details about the content of the application.The aim of the study is to open up for discussion 14-week content of key user level application training, where students learn the integration with adaptation definitions as if they are involved in the ERP installation project and open up for discussion 14-week content of the end-user level implementation training, which includes operational activities such as purchasing, sales, inventory, finance and warehouse management. The application training designed clearly shows the place and duties of key users and end users in the ERP system. It is thought that the ERP big picture and the perception of the coordinated working principle between departments can be better understood.

Kaynakça

  • AKEAD Yazılım AŞ. Genel Müdür Murat Balta, Satış ve Pazarlama Müdürü Fatih Karcı ve ASAY Danışmanlık ÜRETİM İş Geliştirme Müdürü Tayfun Gökhan Soytan ile “Kurumsal Kaynak Planlama Uygulamaları ” konusunda yapılan özel görüşme, İstanbul, 20 temmuz 2019
  • Allahverdi, M. ve Karaer, M. 2019. “E-Dönüşümün Muhasebe Mesleği Yeterlilikleri Üzerindeki Etkileri ve Türkiye’de Lisans Düzeyi Muhasebe Eğitiminin Mesleki Yeterlilikler Açısından Analizi.”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(1) , 246-273. DOI:10.31460/mbdd.424178
  • Azaltun M. ve N. K. Balıkçı 2012.“Kurumsal Kaynak Planlaması ile Bütünleşik Muhasebe Eğitimi Yaklaşımı: Vakıf Üniversitesi Örneği”, 31. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu: Muhasebe Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım, 25-29 Nisan 2012, Bodrum-Muğla, ss. 23-35.
  • Bin, L. Ve Guang X 2010.“Based on wireless network technology, production and sales management of retail ERP”, International Conference of Information Science and Management Engineering, 315-317.
  • Cannon, D. M., .Klein, H. A., Koste, L. L. Ve Magal, S. R. 2004. ” Curriculum Integration Using Enterprise Resource Planning: An Integrative Case Approach”, Journal of Education for Business, 80 (2), 93-101.
  • Faisal, N., Chadhar, M., Anitra G.H. ve Stranieri A.2019. “Are ERP Simulation Games Assisting Students to be JobReady? An Australian Universities’ Perspective”, Australasian Conference on Information Systems 2019, Perth Western Australia
  • Fidan,E.,M. Ve Subaşı, Ş.2015. “Türkiye Deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti Çankırı Karatekin Üniversitesi SBE Dergisi, 6 (1), 85-112
  • Fidan, H. 2006. “Bilgi Çağında Yeni Muhasebeci Kimliği ve Eğitimi”, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Garg, P. ve Khurana R. 2017." Applying Structural Equation Model To Study The Critical Risks İn ERP İmplementation İn Indian Retail ", Benchmarking: An International Journal, 24(1), 143 – 162.
  • Güz,G. 2005. “Perakende Sektöründe Kurumsal Kaynak Planlaması” Yükseklisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Jarrar, Y.F., Al-Mudimigh, A. ve Zairi,M. “Erp Implementatıon Crıtcal Success Factors - The Role And Impact Of Busıness Process Management”, IEEE International Conference on Management of Innovation and Technology, 12-15 Nov.2000
  • Kazak,H.2018. “Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli”, International Symposium on Multidisciplinary Studies and Innovative Technologies.19,20,21 Kasım 2018
  • Legner, C., Estier,T., Avdiji,H.ve Boillat,T. “Designing capstone courses in management education: Knowledge activation and integration using an ERP-based simulation game, Thirty Fourth International Conference on Information Systems, Milan 2013
  • Markus, M. L., Axline, S., Petrie, D. ve Tanis, C. 2000. “Learning From Adopters’ Experiences with ERP: Problems Encountered and Success Achieved”, Journal of Information Technology 15, 245–265.
  • Postacı, T.,Belgin, Ö.Erkan,T.E. 2012. KOBİ’lerde Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) Uygulamaları, T.C. Sanayi, Bilim Ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Yayın No: 723, Ankara.
  • PR Newswire US ; “ERP Software Market to Witness Huge Demand From Defense & Aerospace, Retail and Government Utility Sectors by 2023 , Million Insights ,02/05/2019
  • Samaranayake, P.2009. “Business process integration, automation, and optimization in ERP .Business Process”, Management Journal,15( 4), 504-526.
  • Tanrıverdi, S. .2010. “Perakende Sektöründe Kurumsal Kaynak Planlama Uygulaması”, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Terzi, S., Ş. K. İlker ve Solak B.2013. “Bologna Sürecinin Muhasebe Eğitimine Etkisi: Üniversitelerin İşletme Bölümlerinin Ders Programları Üzerine Bir İnceleme”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Temmuz sayısı,83-100
  • Willems, J.R.and Bhuiyan S.2006. “Implementıng Erp Software Into Business School Curriculum: It Is More Common, Less Difficult And More Important Than You May Think” Issues in Information Systems, 7(1).278-283.
  • Wu, J.-C. ; Lin, S.-C., Chen, C.-J. ve Lin C. “A Game-Based Sımulatıon System For Erp Learnıng”, Knowledge and Learning International Conference 2014
  • Zhang,Y.2018. “ Model Innovation and Teaching Effect Evaluation of Accounting Teaching in HigherVocational Colleges in the Era of Big Data”,.Educational Sciences: Theory&Practice, 18 (6). 3620-3627.
  • Zhanga,Z, Matthew K O.L., Huanga, P., Zhangb,L. And Huang,X. 2005. “A framework of ERP systems implementation success in China: An Empirical Study”. Int. J. Production Economics, 98,56-80.
  • Zhu Y, Li Y, Wang W. Ve Chen J. 2010.”What leads to post-implementation success of ERP? An empirical study of the Chinese Retail Industry”, International Journal of Information Management, 30(3): 265-276.
  • https://www.eticaret.com/e-ticaret-sozlugu/distributor-nedir/. (Erişim tarihi :10.09.2019)
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Yavuzaslan Söylemez 0000-0002-8392-3737

Erken Görünüm Tarihi 23 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuzaslan Söylemez, S. (2021). İŞLETME OKULLARINDA ERP ANAHTAR KULLANICI VE SON KULLANICI EĞİTİMİ İÇERİK TARTIŞMASI. Uluslararası Muhasebe Ve Finans Araştırmaları Dergisi, 3(2), 64-84.