Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MUSIC 90'S TURKISH POP MUSIC AND IMAGE PHENOMENON INTERACTIONS

Yıl 2024, , 107 - 117, 05.08.2024
https://doi.org/10.22252/ijca.1477238

Öz

Turkey is thought to have created a cultural environment between the end of the nineties and the eighties and the new millennium, which leads to constant consumption with the influence of certain changes experienced at all levels of society. In these years when consumption culture dominates; Image emerges as one of the important communication tools to reach the masses. It is possible to define it as a kind of billboard that can convey what a person, an institution or a product is, what it does, and how competent it is or can be in a subject or field of expertise. (Blue 12). It is seen that Turkish pop music has gradually begun to take on its standard identity by combining many musical genres under one roof. The research was started based on the idea that the identity that has been created allows musicality and the image phenomenon to be mutually influenced by each other. By analyzing documents and examining period records during the study; Descriptive and case study methods were used. If we talk about some of the research results; The privatization process of television in the nineties, the existence of constantly broadcasting music channels, the singers of the period paying as much attention to their video clips and images as their songs, the fact that dance choreography, moving and visual elements were heavily preferred instead of static song performances in order to attract more attention, and innovation in clips and it appears that the search for difference has been made.

Kaynakça

  • Aldemir, M. E.,(2011), İmaj Yönetimi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Dinçer, M.K.,(1998), Kişisel İmaj, Alfa Yayınları.
  • Ersoy, H.T., (2011), Kişilerarası ilişkilerde benlik sunumu, http://www.randevual.com/makaleler/ kişilerarası_iliskilerde_benlik.
  • ISMMMO (2008), Basın bülteni ‘dizi ekonomisi’ İletişim Türkiye Dergisi (1997), Halkla İlişkiler Derneği Yayın Organı, Sayı: 3.
  • Kavukluoğlu Suat, ÖZSOY Handan (2019, Ağustos 9), Söz ve Müzik 90’lar NTV Belgeseli 1. Bölüm (Video) https://www.youtube.com/watch?v=2Wc6Q-QVHaE
  • Kavukluoğlu Suat, ÖZSOY Handan (2019, Ağustos 11), Söz ve Müzik 90’lar NTV Belgeseli 2 Bölüm (Video) https://www.youtube.com/watch?v=4Q6FtYWObeY
  • Kozanoğlu, Can (2000), Cilalı taş devri, İletişim Yayınları.
  • Okay, A.; 2000; Kurum kimliği; mediacat, Pelin Ofset.
  • Okay, A., (2005), Kurum kimliği, mediacat Yayınları.
  • Özer, A., (2008), 21. Yüzyılda yönetim ve yöneticiler, Nobel Yayın.
  • Sampson E., (1995), İmaj faktörü, Rota Yayıncılık.
  • Timur N. ve Özmen, A., (2009), Stratejik küresel pazarlama, Eflatun Yayınevi.
  • Tolan B., vd., (1991), Sosyal psikoloji, Adım Yayıncılık.

90’LAR TÜRKÇE POP MÜZİK VE İMAJ OLGUSU ETKİLEŞİMLERİ

Yıl 2024, , 107 - 117, 05.08.2024
https://doi.org/10.22252/ijca.1477238

Öz

Türkiye doksanlı yıllar seksenli yılların bitimi ile yeni milenyum aralığı içinde yer almakta olan ve toplumun her kademesinde yaşanan belirli değişimlerin etkisiyle sürekli tüketime yönlendiren bir kültürel ortam yaratmış olduğu düşünülmektedir. Tüketim kültürünün hakim olduğu bu yıllarda; imaj kitlelere ulaşım adına önemli bir iletişim araçlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Kişinin, kurumun veya bir ürünün ne olduğunu ne yaptığını, bir konu ya da uzmanlık alanında ne denli ehil olduğunu veya olunabileceğinin aktarımını sağlayabilecek bir çeşit bir reklam panosu olarak tanımlayabilmek mümkündür. (Mavi 12). Türk pop müziğin de bir çok müzik türünü tek bir çatı altında birleştirerek standart kimliğine yavaş yavaş bürünmeye başlamış olduğu görülmektedir. Oluşturulmuş olan kimlikleşme müzikalite ile beraberinde imaj olgusunun karşılıklı olarak birbirlerinden etkilenmelerine imkan tanımış olduğu düşüncesinden hareketle araştırmaya başlanmıştır. Çalışma içerisinde doküman analizi yapılarak, dönem kayıtları incelenerek; betimsel ve durum çalışması yöntemlerinden istifade edilmiştir. Araştırma sonuçlarının bir kısmından söz edilecek olunursa; Televizyonun doksanlı yıllarda özelleşme süreci, sürekli yayın yapan müzik kanallarının varlığı, dönemdeki sarkıcıların video kliplerine ve imajlarına en az şarkıları kadar özen göstermelerine, dönemde daha fazla ilgi çekebilmek için durağan şarkı performanslarının yerini dans koreografi, hareketli ve görsel ögeleri yoğun tercih edilmiş olduğu, kliplerde yenilik ve farklılık arayışlarında gidilmiş olduğu olarak karşımıza çıkmaktadır

Kaynakça

  • Aldemir, M. E.,(2011), İmaj Yönetimi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Dinçer, M.K.,(1998), Kişisel İmaj, Alfa Yayınları.
  • Ersoy, H.T., (2011), Kişilerarası ilişkilerde benlik sunumu, http://www.randevual.com/makaleler/ kişilerarası_iliskilerde_benlik.
  • ISMMMO (2008), Basın bülteni ‘dizi ekonomisi’ İletişim Türkiye Dergisi (1997), Halkla İlişkiler Derneği Yayın Organı, Sayı: 3.
  • Kavukluoğlu Suat, ÖZSOY Handan (2019, Ağustos 9), Söz ve Müzik 90’lar NTV Belgeseli 1. Bölüm (Video) https://www.youtube.com/watch?v=2Wc6Q-QVHaE
  • Kavukluoğlu Suat, ÖZSOY Handan (2019, Ağustos 11), Söz ve Müzik 90’lar NTV Belgeseli 2 Bölüm (Video) https://www.youtube.com/watch?v=4Q6FtYWObeY
  • Kozanoğlu, Can (2000), Cilalı taş devri, İletişim Yayınları.
  • Okay, A.; 2000; Kurum kimliği; mediacat, Pelin Ofset.
  • Okay, A., (2005), Kurum kimliği, mediacat Yayınları.
  • Özer, A., (2008), 21. Yüzyılda yönetim ve yöneticiler, Nobel Yayın.
  • Sampson E., (1995), İmaj faktörü, Rota Yayıncılık.
  • Timur N. ve Özmen, A., (2009), Stratejik küresel pazarlama, Eflatun Yayınevi.
  • Tolan B., vd., (1991), Sosyal psikoloji, Adım Yayıncılık.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yağmur Eylül Dönmez 0000-0003-0883-5478

Erken Görünüm Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 10 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Dönmez, Y. E. (2024). 90’LAR TÜRKÇE POP MÜZİK VE İMAJ OLGUSU ETKİLEŞİMLERİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 10(1), 107-117. https://doi.org/10.22252/ijca.1477238

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca