Sanatsal gelişim toplumsal yapının
gelişimiyle ilişkilidir. Sanatçılar yaşadıkları toplumlardan ayrı
düşünülemezler. Birey olarak içinde yaşadığı toplumun bir üyesi olan sanatçı,
toplumun vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu nedenle bir anlamda toplumun aynası olan
sanatçılar, toplumun varoluşuyla ilgilendikleri gibi yok oluşlarıyla da
ilgilenmişlerdir. Çünkü varoluş ve yok oluş yani ölüm biri diğeriyle anlam
kazanan dünya gerçeğinin iki boyutudur. Evrensel bir gerçek olan ölüm, tüm
sanatçılar gibi Pieter Brueghel (1525-1569)’inde resimlerine konu olmuştur. Ölümün
ürkütücü yüzü, sanatçının Ölümün Zaferi isimli resminde tüm çarpıcılığıyla
gözler önüne sermiştir. Bu araştırmada, sanatçının 1562 yılında yaptığı
İspanya/Madrid’teki Prado Müzesinde bulunan Ölümün Zaferi (The Triumph of
Death) isimli çalışması orijinal eser üzerinden içindeki imgeler, bu imgelerin
sembolik anlamları ve tüm çalışmanın izleyicide bıraktığı anlamsal boyutlar
irdelenmeye çalışılacaktır.
Bölüm | Derleme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca