Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Font Tasarlama Süreçleri ve Temel İpuçları

Yıl 2017, , 62 - 70, 25.12.2017
https://doi.org/10.22252/ijca.370897

Öz

Font tasarlamak uzun ve zahmetli bir süreçtir. Detaylı ve
hassas ölçümlü bu süreç aynı zamanda teknik birçok bilgiye de sahip olmayı
gerektirir. Bu teknik süreçler, grafik tasarım eğitiminin bir parçası olarak
yazı ve tipografi derslerinde lisans düzeyinde öğrencilere kazandırılmalıdır.
Bu süreç tek bir makalenin konusu olamayacak kadar geniş olduğu için bu
makalenin hedefi, mutlaka bilinmesi gereken ana çerçeve hakkında ipuçları
vermek ve tasarlanmış bir fontun dijital ortama aktarılırken dikkat edilmesi
gereken noktalara işaret etmektir. Bu noktadan hareketle Latin alfabesinde yer
alan, günümüzde de yaygın olarak kullanılan bazı özel karakterleri ve tanımları
anlamamız, tarihsel oluşum süreçlerini bilmemiz ve anlamlarını kavramamız
gerekmektedir.

Kaynakça

  • 1. Ambrose, G., & Harris Paul. (2012). Tipografinin Temelleri. (B. Bayrak, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. 2. Ambrose, G., & Harris, P. (2010). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü. (B. Barhana, Çev.) Ankara: Literatür Yayınları. 3. Ambrose, G., & Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. (B. Bayrak, Çev.) Ankara: Literatür Yayıncılık. 4. Ambrose, G., & Harris, P. (2012). Tipografinin Temelleri. (B. Bayrak, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. 5. Ambrose, G., & Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. (B. Bayrak, Çev.) İstanbul: Literatür Yayınları. 6. Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi. 7. Chapman, C. (2017, 01 29). the history of the ampersand and showcase. webdesignerdepot.com: http://www.webdesignerdepot.com/2010/01/the-history-of-the-ampersand-and-showcase/ adresinden alındı 8. DiRenzo, A. (2000). His Master's Voice: Tiro and the Rise of the Roman Secretarial Class. ithaca.edu: http://faculty.ithaca.edu/direnzo/docs/scholarship/mastersvoice.pdf adresinden alındı 9. Diyakritik işaretler. (2017, 01 29). wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Diyakritik_işaretler adresinden alındı 10. Faulmann, K. (2015). Yazı Kitabı. (I. Arda, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayaınları. 11. Glif. (2017, 01 29). wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Glif adresinden alındı 12. Harf Devrimi. (2017, 01 28). Wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Harf_Devrimi adresinden alındı 13. Kwakkel, E. (2015, 02 20). Cracking codes in medieval books. medievalbooks.nl: https://medievalbooks.nl/tag/tironian-notes/ adresinden alındı 14. Sarıkavak, N. K. (1997). Tipografinin Temelleri. Ankara: Doruk Yayıncılık. 15. Sarıkavak, N. K. (2006). H.Ü. GS.F. GRAFİK BÖLÜMÜ'NDE YAZI VE TİPOGRAFI EGİTİMİ. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi (9), 80-98. 16. Sarıkavak, N. K. (2009). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 17. Tironian Notes. (2017, 01 29). wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Tironian_notes adresinden alındı 18. Yongacı, Ü. (2017, 01 29). ELMA SUYU KULLANICI GRUBU - 2007. Mac OS X'te Font Yönetimi ve Font Türkçeleştirme - Eğitim semineri.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Derleme
Yazarlar

Fatih Özdemir

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Özdemir, F. (2017). Font Tasarlama Süreçleri ve Temel İpuçları. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 3(2), 62-70. https://doi.org/10.22252/ijca.370897

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca