Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Türk Müziği İlgisi: Malatya Örneği

Yıl 2017, , 114 - 128, 29.12.2017
https://doi.org/10.22252/ijca.373484

Öz

İnsanoğlu, duygularını ifade ederken, sanat olarak adlandırdığımız çok çeşitli anlatım biçimlerini kullana gelmiştir. Müzik sanatı da, bu ifade biçimlerinin en çok tercih edilenlerinden biri olmuştur. Bu sebepledir ki, müzik yapabilme yeteneği bu alana ilgi duyan bireylerin vazgeçilmez bir arzusu durumundadır. Bu durum, mesleki müzik eğitimi veren kurumlarının yanı sıra konuya ilgi duyan bireylerin özengen müzik eğitimi fırsatı bulabileceği çeşitli kurumların mevcudiyetine de zemin hazırlamıştır. Araştırmanın amacı, Türk müziğine yönelik ilginin özengen müzik eğitimi kurumlarındaki düzeyini çeşitli yönleriyle Malatya örnekleminde sorgulamaktır. Araştırma betimsel bir özellik sergilemektedir. Bu sebeple verilerin toplanması aşamasında betimsel araştırma tekniklerinden faydalanılmıştır. Konu ile ilgili olarak Malatya Büyükşehir, Battalgazi ve Yeşilyurt Belediyeleri bünyesinde faaliyet yürüten sanat merkezleri ile merkez ilçelerde bulunan çeşitli cemiyet, dernek ve özel kurs merkezleri incelenmiştir. Araştırma sonuçlarında bazıları sıralanacak olursa; özengen müzik eğitimi kurumlarında Türk müziğine yönelik olumlu yönde belirgin bir talep olduğu, hemen her sanat merkezinde mutlaka Türk müziği alanında çalgı ve ses eğitimi derslerine rastlandığı, özellikle bağlama çalgısının bu manada diğer çalgılara göre daha yoğun talep gördüğü, Türk müziğine yaş ve cinsiyet ayrımı yapılmaksızın toplumun her tabakasından ilgi gösterildiği ilk aklımıza gelenlerden birkaçı olacaktır.

Kaynakça

  • 1. Akbulut, E. (1999, Mayıs). Çalgı eğitiminde davranışların önemi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Sempozyumu, Denizli 2. Akyüz, Y. (2006). Türk Eğitim Tarihi M.Ö. 1000-M.S. 2006. (10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. 3. Bloom, B. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev. D. Ali Özçelik). Ankara: Milli Eğitim Basımevi. 4. Çetin, T. (2002). Sanat Eğitiminin Gerekliliği Üstüne. (08-10 Mayıs). Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara. 5. Çilden, Ş. (2001). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 21, Sayı 1, s. 1-8, Web: http//gefad.gazi.edu.tr adresinden 20 Şubat 2009’de alınmıştır. 6. Davidson J.-Jordan N. (2007). Private teaching, private learning- An explotarion of music instrument learning in the private studio, junior and senior conservatories. International Handbook of Research in Arts Education, s. 729–744. (Web: http://springerlink.com/content adresinden 16 Haziran 2015’de alınmıştır). 7. Deverich, R. K. (2006). How did they learn. Web: http//www. violinonline.com adresinden12 Temmuz 2015’de alınmıştır 8. Ersoy, A. (1985). Gençliğin Sanat Eğitimi. 5. İstanbul Sanat Bayramı. M.S.Ü. Sanat ve Gençlik Sempozyumu Bildirisi, İstanbul. 9. Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. (7. Basım). Ankara: Meteksan Yayınları. 10. Finkelstein, S. (2000). Müzik Neyi Anlatır. (Çev: M. Halim Spatar). (3. Basım). İstanbul: Kaynak Yayınları. 11. Gençaydın, Z. (2002). Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede G.E.E. Resim-İş Bölümünün Yeri ve Bugünkü Durumu Üstüne. (08-10 Mayıs). Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • 12. İmik, Ü. (2007) Sosyal Statünün Müzik Beğenisine Etkisi, İnönü üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • 13. Kırışoğlu, O. T. (1991). Sanatta Eğitim. Ankara: TED Yayınları. 14. Özsoy, V. (2003). Görsel Sanatlar Eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 15. Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi. (2. Baskı). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. 16. Say, A. (1998). Türkiye’nin Müzik Atlası. Ankara: Borusan Yayıncılık 17. San, İ. (1985). Gençliğin Sanat Eğitimi. 5. İstanbul Sanat Bayramı M.S.Ü. Sanat ve Gençlik Sempozyumu Bildirisi, İstanbul. 18. Tezcan, M. (1996). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Gelişim Yayıncılık 19. Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Evrensel Müzikevi. 20. Uçan, A. (1996). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. (2. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • 21. Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi-Temel Kavramlar- İlkeler- Yaklaşımlar. (2. Basım). 22. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları 23. Ürün, T. (2015). Karşılaştırmalı Tonal ve Makamsal Dizi Öğretiminin Silahlı Kuvvetler Bando Okulları Öğrencilerinin Bilişsel Gelişimlerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi: Afyonkarahisar. 24. Webern, A. (1998). Yeni Müziğe Doğru. (Çev. Ali Bucak). (2. Basım). İstanbul: Pan Yayıncılık.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ünal İmik

Yağmur Eylül Dönmez

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA İmik, Ü., & Dönmez, Y. E. (2017). Özengen Müzik Eğitimi Veren Kurumlarda Türk Müziği İlgisi: Malatya Örneği. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 3(2), 114-128. https://doi.org/10.22252/ijca.373484

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca