Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF ELECTION SONGS IN THE LEADER IMAGE

Yıl 2020, , 70 - 76, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.735173

Öz

Music has the power to convey everything that is in human life. It deeply affects people's emotions and thoughts. This has enabled the use of music in different disciplines. One of these areas is politics. There has been a relationship between music and politics since ancient times. It served as a bridge between governing and managed. Music has been used in politics for purposes such as mutual emotions, showers and ideas. During the election periods, it aims to reach voters through songs and music. The messages that politicians want to convey are conveyed through music and songs. The aim of this study was to examine the songs written for leaders of political parties in Turkey and also in the examination reveals that this how it affects the image of the leader of the lyrics. The government and the main opposition party leaders’ songs were examined with the content analysis method after 2000 years in Turkey. As a result of the analysis, it was found, what the themes and lyrics in the songs mean. It determined to reveal how these songs affect the leader images.

Kaynakça

  • Akinci, M., Akin, E. (2013). Siyasetin Gösterileşmesi: Lider Olgu ve Seçmen Tercihi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. Issue: 9, pp: 329-352.
  • Akiş,Y. T.(2004). Türkiyeʹnin Gerçek Liderlik Haritası, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Alkan, M. O. (2007). Siyasal Tarihe Muzikli Bir Yolculuk. Mesam Vizyon Dergisi, Sayı 5, Http://Tetrailetisim.Com/Kategori/Tetra-Blog/49124/ Siyasal-Tarihe-Muzikli-Bir-Yolculuk. (09.11.2019).
  • Atabek, Ü. (2007). “İçerik Çözümlemesi İletişim Çalışmalarının Olağan Yöntemi”, Medya Metinlerini Çözümlemek, Der: Gülseren Şendur Atabek, Ümit Atabek,Ss: 1-18, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Berelson, B. (1971). Content Analysis In Communications Research, New York: Hafner Publishing.
  • Denizli, E. (2019). Politics And Music: Music As A Means To Politics And Politics As A Means To Music, Department of Political Studies Istanbul Technical University Graduate School Of Arts And Social Sciences M.A. Thesis.
  • Erzen, M. Ü. (2008). Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (31), pp: 65-80.
  • Fıske, J. (1990). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren: Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • George, L. A. (2003). “İçerik Çözümlemesinde Nicel Ve Nitel Yaklaşımlar”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Çev: Murat S. Çebi,, pp: 9-49, Ankara: Alternatif Yayınları.
  • Herkner, W.(2003). “İçerik Çözümlemesi”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Çev: Murat S. Çebi,, Ss:124-176, Ankara: Alternatif Yayınları.
  • İslamoğlu, A. H.(2002). Siyaset Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ozturk, S.(2014). Siyasal İkna Ve Secim Muzikleri: Turkiye Uzerine Bir İnceleme. İletişim ve Diplomasi Dergisi, Sayı; 3, pp:195-218.
  • Pedelty M. (2007). Musical News: Popular Music in Political Movements, University of Minesota,http://www.media-anthropology.net/ pedelty_musicalnews.pdf, (27. 11. 2011).
  • Pedelty , M., Keefe L. (2010). Political Pop, Political Fans? A Content Analysis Of Music Fan Blogs, Music And Politics , Winter, pp: 1-12.
  • Sharma, P. B. (2013). Musıc: A Tool Of Non Verbal Communıcatıon (Wıth Specıal Reference To Indıan Musıc), International Journal Of Communication And Media Studies (IJCMS) ISSN 2250-0014 Vol. 3, Issue 4, pp: 1-6.
  • Street J. (2003). ‘Fight The Power’: The Politics Of Music And The Music Of Politics’, Government and Opposition, ss:113-130, Oxford: Bla¬ckwell Publishing.
  • Tan, A. (2002). Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık
  • Tanyıldızı İ. N. (2012). Siyasal İletişimde Muzik Kullanımı: 2011 Genel Secim Şarkılarının Secmene Etkisi, Selcuk İletişim, Volüme :7/ 2, pp:97-110.
  • Tanyıldızı, İ. N. (2019). Bir İletişim Dili Olarak Siyasal Halkla İlişkilerde Müzik, Ankara: Akademisyen Kitapevi.
  • Trainor, L. (2010). The Emotional Origins Of Music, Physics Of Life Reviews, 7, pp: 44–45
  • Ujfalussy, J. (1993). The Role Of Music And Song In Human Communication, Acta Neurochirurgica , 56, pp: 6-8
  • Uztuğ, F. (2003). “Siyasal Marka Konumlandırma Ve Siyasal Mesaj Stratejileri İlişkisi: 1991-1995-1999 Seçimleri Türkiye Siyasal Reklam Mesaj Türleri Analizi”. Selçuk İletişim Dergisi, 3(1), 4-19.
  • Yavuz, C., Kupcuk, S. (2018). Use Of Electıon Musıc For Propaganda And The Song “Dombıra” Sample In The Local Electıons. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), pp:375-387.
  • Yavuz C. Sezer S. (2018). Siyasi Partilerin 2015 Secim Calışmalarında Kullandığı Propaganda Muziklerinin Secmenlerin Tercihini Yonlendirmede Rolu, Ordu Universitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), pp: 29-34.
  • Yıldız, N. (2012). Yeni Zamanlar Ve Yeni Liderlik Anlayışı. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. Volüm:1, pp: 119-134.
  • https://www.youtube.com/watch?v=j6jL95BaSeM, (01.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=Xsrpv8336gw, (01.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=83_JvZww500, (01.05.2020)

SEÇİM ŞARKILARININ LİDER İMAJINDAKİ ROLÜ

Yıl 2020, , 70 - 76, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.735173

Öz

Müzik insan hayatında olan her şeyi aktarabilme gücüne sahiptir. İnsanların duygu ve düşünce dünyasını
derinden etkilemektedir. Bu durum müziğin farklı disiplinlerde kullanılmasını sağlamıştır. Bu alanlardan biri
de siyasettir. Eski çağlardan beri müzik ve siyaset arasında bir ilişki olmuştur. Müzik yönetenler ve
yönetilenler arasında köprü görevi görmüştür. Müzik karşılıklı olarak duygu, düşünce ve fikir aktarmak veya
değiştirmek gibi amaçlar ile siyasette kullanılmıştır. Özellikle seçim dönemlerinde şarkılar ile seçmenlere
müzik yoluyla da ulaşılmaya çalışılmaktadır. Siyasilerin vermek istedikleri mesajlar müzik ve şarkı vasıtası
ile aktarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de siyasi parti liderleri için yazılmış şarkıların incelemek ve
bu inceleme sonucunda şarkı sözlerinin liderlerin imajlarındaki rolünü ortaya koymaktır. Çalışmada örneklem
olarak Türkiye’de 2000 yılından sonra iktidar ve ana muhalefet parti liderleri için yazılmış şarkılar içerik
çözümlemesi yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda şarkılarda yer alan temalar ve şarkı
sözlerinin ne anlam ifade ettiği bulunmuştur. Bu şarkıların lider imajlarını ne yönde etkilediği ortaya
konulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akinci, M., Akin, E. (2013). Siyasetin Gösterileşmesi: Lider Olgu ve Seçmen Tercihi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. Issue: 9, pp: 329-352.
  • Akiş,Y. T.(2004). Türkiyeʹnin Gerçek Liderlik Haritası, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Alkan, M. O. (2007). Siyasal Tarihe Muzikli Bir Yolculuk. Mesam Vizyon Dergisi, Sayı 5, Http://Tetrailetisim.Com/Kategori/Tetra-Blog/49124/ Siyasal-Tarihe-Muzikli-Bir-Yolculuk. (09.11.2019).
  • Atabek, Ü. (2007). “İçerik Çözümlemesi İletişim Çalışmalarının Olağan Yöntemi”, Medya Metinlerini Çözümlemek, Der: Gülseren Şendur Atabek, Ümit Atabek,Ss: 1-18, Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Berelson, B. (1971). Content Analysis In Communications Research, New York: Hafner Publishing.
  • Denizli, E. (2019). Politics And Music: Music As A Means To Politics And Politics As A Means To Music, Department of Political Studies Istanbul Technical University Graduate School Of Arts And Social Sciences M.A. Thesis.
  • Erzen, M. Ü. (2008). Siyasi Lider İmajlarının Seçimlerde Etkisi. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (31), pp: 65-80.
  • Fıske, J. (1990). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren: Süleyman İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • George, L. A. (2003). “İçerik Çözümlemesinde Nicel Ve Nitel Yaklaşımlar”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Çev: Murat S. Çebi,, pp: 9-49, Ankara: Alternatif Yayınları.
  • Herkner, W.(2003). “İçerik Çözümlemesi”, İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Çev: Murat S. Çebi,, Ss:124-176, Ankara: Alternatif Yayınları.
  • İslamoğlu, A. H.(2002). Siyaset Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ozturk, S.(2014). Siyasal İkna Ve Secim Muzikleri: Turkiye Uzerine Bir İnceleme. İletişim ve Diplomasi Dergisi, Sayı; 3, pp:195-218.
  • Pedelty M. (2007). Musical News: Popular Music in Political Movements, University of Minesota,http://www.media-anthropology.net/ pedelty_musicalnews.pdf, (27. 11. 2011).
  • Pedelty , M., Keefe L. (2010). Political Pop, Political Fans? A Content Analysis Of Music Fan Blogs, Music And Politics , Winter, pp: 1-12.
  • Sharma, P. B. (2013). Musıc: A Tool Of Non Verbal Communıcatıon (Wıth Specıal Reference To Indıan Musıc), International Journal Of Communication And Media Studies (IJCMS) ISSN 2250-0014 Vol. 3, Issue 4, pp: 1-6.
  • Street J. (2003). ‘Fight The Power’: The Politics Of Music And The Music Of Politics’, Government and Opposition, ss:113-130, Oxford: Bla¬ckwell Publishing.
  • Tan, A. (2002). Politik Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık
  • Tanyıldızı İ. N. (2012). Siyasal İletişimde Muzik Kullanımı: 2011 Genel Secim Şarkılarının Secmene Etkisi, Selcuk İletişim, Volüme :7/ 2, pp:97-110.
  • Tanyıldızı, İ. N. (2019). Bir İletişim Dili Olarak Siyasal Halkla İlişkilerde Müzik, Ankara: Akademisyen Kitapevi.
  • Trainor, L. (2010). The Emotional Origins Of Music, Physics Of Life Reviews, 7, pp: 44–45
  • Ujfalussy, J. (1993). The Role Of Music And Song In Human Communication, Acta Neurochirurgica , 56, pp: 6-8
  • Uztuğ, F. (2003). “Siyasal Marka Konumlandırma Ve Siyasal Mesaj Stratejileri İlişkisi: 1991-1995-1999 Seçimleri Türkiye Siyasal Reklam Mesaj Türleri Analizi”. Selçuk İletişim Dergisi, 3(1), 4-19.
  • Yavuz, C., Kupcuk, S. (2018). Use Of Electıon Musıc For Propaganda And The Song “Dombıra” Sample In The Local Electıons. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), pp:375-387.
  • Yavuz C. Sezer S. (2018). Siyasi Partilerin 2015 Secim Calışmalarında Kullandığı Propaganda Muziklerinin Secmenlerin Tercihini Yonlendirmede Rolu, Ordu Universitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), pp: 29-34.
  • Yıldız, N. (2012). Yeni Zamanlar Ve Yeni Liderlik Anlayışı. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. Volüm:1, pp: 119-134.
  • https://www.youtube.com/watch?v=j6jL95BaSeM, (01.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=Xsrpv8336gw, (01.05.2020)
  • https://www.youtube.com/watch?v=83_JvZww500, (01.05.2020)
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nural İmik Tanyıldızı 0000-0002-9177-759X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA İmik Tanyıldızı, N. (2020). THE ROLE OF ELECTION SONGS IN THE LEADER IMAGE. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(1), 70-76. https://doi.org/10.22252/ijca.735173

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca