This study makes a number of propositions to explore how Bloom’s taxonomy of “High-tech - High-touch”, which was modified by Dale Johnson in 2018, could be utilized in music education. The study is designed to adapt a wide and largely studied and used model of teaching / learning into music education, which is known to be quite different from other types of education.
Throughout the project, the method of ‘analogy’, which is a type of thinking that relies on identifying similarities between two systems, has been applied. Bloom’s taxonomy is designed to address all fields of education, hence it should most certainly be applicable for music teaching / learning. However, the abstract nature of knowledge in the field of music requires further inquiry of this method for the field of music education. In the end, the study proposes a teaching guideline for music that comprises thirty-six theses.
YOK
Bu çalışmada Bloom’un 2018 yılında Dale Johnson tarafından modifiye edilmiş olan “high tech”, “high touch” bağlantılı taksonomisinin müzik öğretiminde ne şekilde kullanılabileceği yönünde bir takım önermelerde bulunmak amaçlanmıştır. Çalışma eğitim araştırmalarına konu edilen ve üzerinde yıllardır çalışılmakta olan öğretme ve öğrenme konuları için geliştirilmiş olan bir modelin, müzik öğretiminde ne şekilde kullanılabileceği üzerine tasarlanmıştır.
Araştırmada, iki şeyden birisi hakkında uygulanan bir konunun diğerinde de geçerli olabileceği anlamına gelen “Analoji“ yöntemi, yani benzeşim yoluyla bir tür akıl yürütme yöntemi kullanılmıştır. Bloom’un taksonomisi eğitimin bütün alanlarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Dolayısıyla bu taksonomi hiç kuşkusuz müzik öğretimi veya öğrenimi için de geçerlidir. Ancak Müzik alanındaki bilgilerin diğer alanlara göre daha soyut olması bu çalışmanın yapılmasını önemli kılmaktadır. Araştırmanın sonucunda Bloom’un taksonomisi üzerinden müzik öğretimi ile ilgili toplamda otuz altı maddelik önermeden oluşan bir öğretim seti geliştirilmiştir
YOK
YOK
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca