Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TECHNICAL RECOMMENDATIONS THAT MIGHT BE AN ALTERNATIVE TO TRADITIONAL RELİEF PRİNTİNG TECHNIQUES APPLIED IN FINE ARTS EDUCATION DEPARTMENTS

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 17, 12.07.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.562369

Öz

The present study aims to determine the techniques that might be an
alternative to the traditional
relief printing techniques
that are applied in Fine Arts Education Departments. The techniques in
printmaking courses are taught according to the printing facilities of the
departments at Fine Arts Education faculties. This study is about alternative
relief printing techniques that may be used in departments where the facilities are
limited and the materials which may be used in these techniques are scarce. The
alternative
relief
printing
techniques that are developed and adapted are for
students who study at Fine Arts Education Departments. These students are
candidates for becoming visual arts teachers. For this reason, we may argue
that the first, middle and high school students are intended to be addressed
with these alternative techniques. As a result of the experiments that were
done with
relief
printing
techniques in the study, materials like dakota,
kapron and foam were tried; and positive results were obtained with these
materials as that are required by
relief printing technique. These materials show some differences from the traditional relief printing techniques and materials. The differences between these alternative
materials and techniques and the traditional
relief printing techniques were demonstrated in this study. It was determined that
alternative materials have advantages in terms of time, cost, health and
safety, which were mentioned in detail in the study.

Kaynakça

  • 1. Akalan, G. (2000). Gravür. Ankara: Kale Seramik Sanat Yayınları.
  • 2. Aslıer, M. (1989). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. İstanbul.Tiglat Yayın, c. 5.
  • 3. Atar, A. (1993). Sanat ve iş teknolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • 4. Brunner, F. (2001). Gravürün el kitabı. (F. Yaman, Çev.) İstanbul: Atelye Alaturka Karşı Sanat Çalışmaları.
  • 5. Gevgilili, A., Hasol, D. ve Özer, B. (1997). Eczacıbaşı sanat ansiklopedisi. İstanbul: Yem Yayın.
  • 6. Gökaydın, N. (1987). Tahta baskı tekniği dünü, bugünü, eğitimde yeri. Hacettepe Ünv., GSF Yayınları (6).
  • 7. Gölönü, G. (1979). Kazı resim. İstanbul: Devlet Güzel Sanatlar Akademisi.
  • 8. Kıran, H. (2010). Ağaç baskı sanatı. Ankara: Bellek Yayınları.
  • 9. Koçak, G. (2002). Ukiyo-e. Anadolu Sanat (13), 141-147.
  • 10. Öztuna, H. Y. (2007). Değişen dünyanın resimleri: Ukiyo-e. Grafik Tasarım (7), 80-86.
  • 11. Şatır, S. (1996). 2.Ulusal tasarım kongresi bildiri kitabı. İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü.
  • 12. Tunç, A.Z. (2004). Baskı Resim Sanatı ve Kültürümüzdeki Yeri , Sanat Yazıları Dergisi, 11, 99-107
  • 13. Turani, A. (1995). Sanat terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • 14. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • 15. Walker, G. A. (2005). The woodcut artist's handbook. New York: Firefly Books.
  • 16. Wikipedia. (2017). Polistiren, Erişim adresi: https://tr.wikipedia.org/wiki/Polistiren (20.05.2018)

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE UYGULANAN GELENEKSEL YÜKSEK BASKI RESİM TEKNİKLERİNE ALTERNATİF OLABİLECEK TEKNİK ÖNERİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 17, 12.07.2019
https://doi.org/10.22252/ijca.562369

Öz

Bu araştırma Güzel
Sanatlar Eğitimi bölümlerine uygulanan geleneksel yüksek baskıresim
tekniklerine alternatif olabilecek tekniklerin ortaya konmasını amaçlayan bir
çalışmadır. Güzel Sanatlar Eğitimi bölümleri baskıresim derslerindeki
teknikler, okulların sahip olduğu baskıresim atölyesi donanımı ve imkânları
doğrultusunda öğretilmektedir. Bu
araştırma atölye imkânlarının kısıtlı olduğu okullarda yapılabilecek alternatif
yüksek baskıresim teknikleri ve bu tekniklerde kullanılabilecek malzemelerle
ilgilidir. Geliştirilen ve uyarlanan alternatif yüksek baskıresim
teknikleri,  Güzel Sanatlar Eğitimi
bölümlerindeki öğrencilere yöneliktir. Söz konusu bu öğrenciler, birer görsel sanatlar öğretmeni
adayıdır. Bu nedenle alternatif 
tekniklerin muhatabının ilk, orta ve lisedeki öğrencilerin olduğunu da
söyleyebiliriz. Araştırmada yüksek baskıresim tekniği ile yapılan
denemeler sonucunda dakota, kapron ve köpük gibi malzemeler denenmiş ve bu
malzemelerden yüksek baskıresim tekniğinin gerektirdiği standartta olumlu
sonuçlar alınmıştır. Bu malzemeler 
geleneksel yüksek baskıresim teknikleri ve malzemelerden bazı
farklılıklar göstermektedir. Araştırmada bu farklılıklar belirtilerek alternatif
malzeme ve teknikler ile geleneksel yüksek baskıresim tekniklerinin
farklılıkları ortaya konmuştur. Alternatif malzemelerin zaman, maliyet, sağlık
ve güvenlik açısından avantajlarının olduğu tespit edilmiş ve bu avantajları
araştırma içersinde belirtilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Akalan, G. (2000). Gravür. Ankara: Kale Seramik Sanat Yayınları.
  • 2. Aslıer, M. (1989). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. İstanbul.Tiglat Yayın, c. 5.
  • 3. Atar, A. (1993). Sanat ve iş teknolojisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • 4. Brunner, F. (2001). Gravürün el kitabı. (F. Yaman, Çev.) İstanbul: Atelye Alaturka Karşı Sanat Çalışmaları.
  • 5. Gevgilili, A., Hasol, D. ve Özer, B. (1997). Eczacıbaşı sanat ansiklopedisi. İstanbul: Yem Yayın.
  • 6. Gökaydın, N. (1987). Tahta baskı tekniği dünü, bugünü, eğitimde yeri. Hacettepe Ünv., GSF Yayınları (6).
  • 7. Gölönü, G. (1979). Kazı resim. İstanbul: Devlet Güzel Sanatlar Akademisi.
  • 8. Kıran, H. (2010). Ağaç baskı sanatı. Ankara: Bellek Yayınları.
  • 9. Koçak, G. (2002). Ukiyo-e. Anadolu Sanat (13), 141-147.
  • 10. Öztuna, H. Y. (2007). Değişen dünyanın resimleri: Ukiyo-e. Grafik Tasarım (7), 80-86.
  • 11. Şatır, S. (1996). 2.Ulusal tasarım kongresi bildiri kitabı. İstanbul: İTÜ Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü.
  • 12. Tunç, A.Z. (2004). Baskı Resim Sanatı ve Kültürümüzdeki Yeri , Sanat Yazıları Dergisi, 11, 99-107
  • 13. Turani, A. (1995). Sanat terimleri sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • 14. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • 15. Walker, G. A. (2005). The woodcut artist's handbook. New York: Firefly Books.
  • 16. Wikipedia. (2017). Polistiren, Erişim adresi: https://tr.wikipedia.org/wiki/Polistiren (20.05.2018)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tezcan Bahar 0000-0002-8531-7829

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bahar, T. (2019). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE UYGULANAN GELENEKSEL YÜKSEK BASKI RESİM TEKNİKLERİNE ALTERNATİF OLABİLECEK TEKNİK ÖNERİLERİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 5(1), 1-17. https://doi.org/10.22252/ijca.562369