Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AMERİKA’DA ÇAĞDAŞ BASKI SANATLARININ GELİŞİMİ

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 61 - 71, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.829413

Öz

Amerika’da sosyal ve politik hayatın yansıması olarak baskıresim, savaş sonrası yaşanan toplumsal çöküşten kurtulmak ve buhran dönemini atlatmak için geliştiren “Federal Sanat Projesi” ile sanatçılar için iş olanağı sağlamış ve proje ile pek çok eser ortaya konmuştur. II. Dünya Savaşı sonrasında etkinliğini koruyan baskıresim, sanatçıların ilgisini çekmiş ve yayılım oranı artmıştır. 20. Yüzyılın ikinci yarısında baskıresim atölyelerinin birer birer kurulmaya başlaması ile baskıresim Amerika’da geniş kapsamlı bir değişim geçirmiştir. Pek çok Amerikalı sanatçının baskıresim yapmış olduğu ve kurulan atölyeler aracılığı ile üretimini gerçekleştirdiği görülmüştür. Amerikan baskıresim sanatını şekillendiren bu sanatçı ve atölyeler ile Çağdaş Amerikan baskıresim sanatçıları çalışmanın ana sorunsalını oluşturmuştur. Günümüzde geleneksel baskı teknikleri hala etkisini sürdürürken dijital baskı daha yeni teknik olarak ön plana çıkmıştır. Çok yönlü bir dil olarak baskıresim, yenilikçi yaklaşımlar ve farklı anlatımlar ile çağdaş sanatçıların ifade biçimi ile şekillenmiştir. Bu çalışmada, Amerika’da baskıresmin bugünü ele alınarak, günümüz baskıresim eserleri ve sanatçıları, seçilen konular ve teknik uygulamalar incelenmiştir. Araştırma, Amerika’da baskıresim üreten sanatçıların tanınması ve literatür taramasında yer almaları, genç sanatçılar için yeni ufuklar oluşturması açısından önem arz etmiştir. Makalede, sergi incelemeleri, söyleşiler ve kaynak taramaları ile nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde çalışılmıştır.

Kaynakça

  • ACTON, David (1990) A Spectrum of Innovation: Color in American Printmaking, 1890- 1960, W. W. Norton & Co Inc; 1 edition, Hong Kong.
  • COLDWELL, Paul (2010) Printmaking: A Contemporary Perspective. Black Dog Publishing, London.
  • COVEY, Sylvie (2016) Modern Printmaking: A Guide to Traditional and Digital Techniques, Watson-Guptill, New York.
  • FINEBERG, Jonathan (2014) 1940'tan Günümüze Sanat (Varlık Stratejileri), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • KILIÇ, Selvihan (2014) Baskı Sanatlarında Yeni Arayışlar (Avrupa ve Amerika Örneği). Eskişehir: Anadolu Ünivesitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi.
  • GRABOWSKİ, Beth & Fick, Bill (2012). Baskıresim (Kapsamlı Materyaller ve Teknikler Rehberi), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • RAINBIRD, Sean (2005) Print Matters: The Kenneth E. Tyler Gift, Tate Publishing, New York.
  • ROONEY, E. Ashley, STANDISH, Stephanie (2015). Contemporary American Print Makers. Schiffer Publishing, Pennsylvania.
  • ROSS, John; The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations, Free Press; Rev Exp edition, London, 1991.
  • SAUNDERS, Gill & Miles, Rosie (2006) Prints Now: Directions and Definitions. Victoria & Albert Museum, London.
  • TALA, Alexi (2011) Installations and Experimental Printmaking. Printmaking Handbooks London: A&C Black.
  • TALLMAN, Susan (1996) The Contemporary Print: From Pre-Pop to Postmodern, Thames & Hudson, London,
  • WYE, Deborah (2004) Artists & Prints: Masterworks from the Museum of Modern Art, The Museum of Modern Art, New York.

THE DEVELOPMENT OF CONTEMPORARY PRINTMAKING IN AMERICA

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 2, 61 - 71, 29.12.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.829413

Öz

Printmaking as a reflection of social and political life in America provided job opportunities for artists with the "Federal Art Project", which was developed to get rid of the post-war social collapse and to overcome the depression period, and many works were created with the project. Printmaking, which remained effective after the "World War II", attracted the attention of artists and became more and more common. In the second half of the 20th century, with the establishment of printmaking workshops, printmaking underwent a extensive change in America. It has been seen that many American artists have made prints and produced through the established workshops. The artists and workshops that shaped the American printmaking art and the Contemporary American Printmakers constituted the main problematic of the work. Printmaking as a multifaceted language has been shaped by the way of expression of contemporary artists with innovative approaches and different expressions. In this study, by considering printmaking in America today, the works of contemporary printmaking artists, selected topics and technical applications were examined. The research has been important in terms of recognizing the artists who produce printmaking in the United States and taking part in the literature review, creating new horizons for young artists. The article has been studied within the framework of qualitative research methods such as exhibition reviews, interviews and literature reviews.

Kaynakça

  • ACTON, David (1990) A Spectrum of Innovation: Color in American Printmaking, 1890- 1960, W. W. Norton & Co Inc; 1 edition, Hong Kong.
  • COLDWELL, Paul (2010) Printmaking: A Contemporary Perspective. Black Dog Publishing, London.
  • COVEY, Sylvie (2016) Modern Printmaking: A Guide to Traditional and Digital Techniques, Watson-Guptill, New York.
  • FINEBERG, Jonathan (2014) 1940'tan Günümüze Sanat (Varlık Stratejileri), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • KILIÇ, Selvihan (2014) Baskı Sanatlarında Yeni Arayışlar (Avrupa ve Amerika Örneği). Eskişehir: Anadolu Ünivesitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi.
  • GRABOWSKİ, Beth & Fick, Bill (2012). Baskıresim (Kapsamlı Materyaller ve Teknikler Rehberi), Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir.
  • RAINBIRD, Sean (2005) Print Matters: The Kenneth E. Tyler Gift, Tate Publishing, New York.
  • ROONEY, E. Ashley, STANDISH, Stephanie (2015). Contemporary American Print Makers. Schiffer Publishing, Pennsylvania.
  • ROSS, John; The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations, Free Press; Rev Exp edition, London, 1991.
  • SAUNDERS, Gill & Miles, Rosie (2006) Prints Now: Directions and Definitions. Victoria & Albert Museum, London.
  • TALA, Alexi (2011) Installations and Experimental Printmaking. Printmaking Handbooks London: A&C Black.
  • TALLMAN, Susan (1996) The Contemporary Print: From Pre-Pop to Postmodern, Thames & Hudson, London,
  • WYE, Deborah (2004) Artists & Prints: Masterworks from the Museum of Modern Art, The Museum of Modern Art, New York.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selvihan Kılıç Ateş 0000-0001-8967-5490

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç Ateş, S. (2020). AMERİKA’DA ÇAĞDAŞ BASKI SANATLARININ GELİŞİMİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(2), 61-71. https://doi.org/10.22252/ijca.829413

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca