The problem of this research is that How do art and design teachings serve the gastronomic universe? Except the teachings’ practical usage, it is assumed that the hermeneutic teachings of art and the creative doctrine of design, can also be thought as theoretical instruments to crystallize the fundamental argument of legitimacy criticisms encountered while building the gastronomy discipline. To concrete/visualize this hypothesis, a fantasy encyclopedia named Codex Seraphinianus and its gastronomic section, written and drawn with asemic writing and artistic drawings by Luigi Serafini, who is both artist and designer, will presented. The aim of the study is beyond verify or falsify the hypothesis or answering the question. The aim of the study is to define the imagination of the designer/artist through the method of semiotic analysis and enhance various interpretations in order to describe meaning of being an universe, not a context. Various subjective interpretations from artificial meat technology’s eeriness to; meaning of food logistic based on infrastructure and precious refrigerator as a library concept are the conclusions drawn from Serafini's artworks.
Gastronomi ve mutfak sanatları alanında sanat ve tasarım kavramları hangi amaçlarla kullanılır? sorusu, bu araştırmanın problemi olarak belirlendi. Uygulama alanındaki kullanımının yanı sıra, sanatın eleştirel ve tasarımın yaratıcı işlevinin gastronomi disiplinini inşa ederken karşılaşılan meşruiyet eleştirilerinin temel teorisini belirlemek için de kullanılabileceği varsayıldı. Bu hipotezi test etmek için hem sanatçı hem de tasarımcı Luigi Serafini’nin asemik yazım ve sanatsal çizimlerle hazırladığı bir fantezi ansiklopedisi olan Codex Seraphinianus adlı eserin gastronomi bölümü incelendi. Çalışmada amaç, bir sanatçının çizimlerini semiyotik analiz yöntemi ile çözümleyerek çeşitli yorumlar geliştirip, gastronomi-sanat-tasarım ilişkisine dair alanyazına bir hayal gücü örneğini sunarken; hipotezi doğrulamak/yanlışlamak ve problemi yanıtlamaktan öteye, gastronomiyi bir bağlam olmaktan çıkarıp, çözülmesi gereken sorunlara sahip bir evren haline dönüştürmektir. Kültürlenmiş et teknolojisinin ürkütücülüğünden, alt yapı sistemleriyle gerçekleştirilen gıda lojistiğinin anlamına ve bir kütüphane olarak kavramsallaştırılması halinde değerlenecek buzdolabına kadar çeşitli yorumlar, Serafini’nin çizimlerinden çıkarılan sübjektif sonuçlardır. Çalışma, yoruma dayalı kuramsal çalışmaların objektivitesini tartışmak açısından önemlidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca