Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ANSWER OF THE DRAWING ACTION IN CHILDREN'S PICTURES

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 33 - 36
https://doi.org/10.22252/ijca.1421961

Öz

The act of painting is an inner urge for children. The act of painting, which starts with the first doodles, develops by following the same linear developmental steps for children all over the world. Then, different subjects, the environment they live in, the cultural structures, the vital images that they are affected by, seen and heard, find their place on the paper as lines, colors and shapes. The aim of this study is what do children's pictures tell? What is the equivalent of the act of painting in children's drawings? To seek answers to your questions Although what we know naturally is that almost every child draws, the answers we will find are important in terms of understanding children better. The content of the pictures seen for families, teachers, pediatricians, child psychologists, art historians and anyone who interests them is loaded with meaning. The research was structured with the literature review method. Conclusion children's pictures tell more than meets the eye. The equivalent of the act of painting in children's drawings is that it is as natural as playing a game. Children express not only what they see but also what they experience in their paintings with an inner impulse. Children's pictures are more than meets the eye. It can be suggested that those who want to know and explore the child's world should look at children's pictures more consciously.

Kaynakça

  • Ayaydın, A.(2011), “Çocuk Gelişiminde Bir Oyun Olarak Sanat ve Resim”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Yaz 2011, Cilt:10, Sayı:37 (303-316), ISSN:1304-0278.www.esosder.org
  • Berger, J. (2004), “Görme Biçimleri” (Yurdanur Salman) s.7, Metis Yayınları- İstanbul.
  • Bingöl, C.(1975), “Resim Nedir Nasıl Yapılır Nasıl Öğretilir?” s.95, Milli Eğitim Basımevi-İstanbul.
  • Fargas-Malet, M., Mcsherry, D., Larkin, E., & Robinson, C. (2010). Research with children: Methodological issues and innovative techniques. Journal of Early Childhood Research, 8(2), 175-192. doi:10.1177/1476718X09345412
  • İlhan; A. Ç. (2023), “Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Sanat Eğitimi”,S.14, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl:2023, Cilt:36, Sayı:1-2 Ankara.
  • Leonard, M. (2006). Children's drawings as a methodological tool: Reflections on the eleven plus system in
  • Northern Ireland. Irish Journal of Sociology, 15(2), 52-66.
  • İpşiroğlu, N. (1998), “Sanattan Güncel Yaşam”, s.33, Pan Yayıncılık-İstanbul.
  • Yavuzer, H. (2009), “Resimleriyle Çocuk:Resimleriyle Çocuğu Tanıma” Remzi Kitabevi-İstanbul.

RESİM YAPMA EYLEMİNİN ÇOCUK RESİMLERİNDEKİ KARŞILIĞI

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 33 - 36
https://doi.org/10.22252/ijca.1421961

Öz

Resim yapma eylemi çocuklar için içsel bir dürtüdür. İlk karalamalarla başlayan resim yapma eylemi dünyanın her yerindeki çocuklar için aynı çizgisel gelişim basamaklarını takip ederek gelişir. Daha sonra farklı konular, içinde bulundukları ortam, kültür yapıları, etkilendikleri, gördükleri, duydukları yaşamsal görüntüler çizgi, renk, şekil olarak kâğıt üzerinde yerini bulur. Bu çalışmanın amacı çocuk resimleri neyi anlatır? Resim yapma eyleminin çocuk resimlerindeki karşılığı nedir? Sorularına yanıt aramaktır. Bildiğimiz doğal olarak hemen her çocuğun resim yapması olsa da bulacağımız yanıtlar çocukları daha iyi anlamak açısından önemlidir. Aileler, öğretmenler, çocuk doktorları, çocuk psikologları, sanat tarihçileri ve ilgisini çeken her insan için görülen resimlerin içeriğinin anlam yüklü olmasıdır. Araştırma literatür tarama yöntemiyle yapılandırılmıştır. Sonuç çocuk resimleri görünenden fazlasını anlatır. Resim yapma eyleminin çocuk resimlerindeki karşılığı oyun oynar gibi doğal olmasıdır. Çocuklar içsel bir dürtüyle sadece gördüğünü değil, yaşadıklarını da resim yaparak dışavurum şeklinde aktarır. Çocuk resimleri görünenden fazlasıdır. Çocuğun dünyasını tanımak, keşfetmek isteyenlerin çocuk resimlerine daha bilinçli bakması önerilebilir.

Kaynakça

  • Ayaydın, A.(2011), “Çocuk Gelişiminde Bir Oyun Olarak Sanat ve Resim”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Yaz 2011, Cilt:10, Sayı:37 (303-316), ISSN:1304-0278.www.esosder.org
  • Berger, J. (2004), “Görme Biçimleri” (Yurdanur Salman) s.7, Metis Yayınları- İstanbul.
  • Bingöl, C.(1975), “Resim Nedir Nasıl Yapılır Nasıl Öğretilir?” s.95, Milli Eğitim Basımevi-İstanbul.
  • Fargas-Malet, M., Mcsherry, D., Larkin, E., & Robinson, C. (2010). Research with children: Methodological issues and innovative techniques. Journal of Early Childhood Research, 8(2), 175-192. doi:10.1177/1476718X09345412
  • İlhan; A. Ç. (2023), “Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programları ve Sanat Eğitimi”,S.14, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl:2023, Cilt:36, Sayı:1-2 Ankara.
  • Leonard, M. (2006). Children's drawings as a methodological tool: Reflections on the eleven plus system in
  • Northern Ireland. Irish Journal of Sociology, 15(2), 52-66.
  • İpşiroğlu, N. (1998), “Sanattan Güncel Yaşam”, s.33, Pan Yayıncılık-İstanbul.
  • Yavuzer, H. (2009), “Resimleriyle Çocuk:Resimleriyle Çocuğu Tanıma” Remzi Kitabevi-İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Resim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şükran Bulut 0000-0001-8220-686X

Erken Görünüm Tarihi 13 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2024
Kabul Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, Ş. (2024). RESİM YAPMA EYLEMİNİN ÇOCUK RESİMLERİNDEKİ KARŞILIĞI. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 10(1), 33-36. https://doi.org/10.22252/ijca.1421961