Türk halk müziğinin en önemli çalgılarından biri olan bağlama tarihin en eski toplumlarından biri olan Türk ulusuyla özdeşleşmiş çok kadim bir çalgıdır. Bu çalgı tarih boyunca gerek fiziksel gerekse icrasal anlamda birçok evrim geçirerek şu anki formuna ulaşmış ve bu uzun sürecin ardından hak ettiği konum olan yükseköğrenim kurumlarında yerini almıştır. Bu kurumlardan biri olan Devlet Konservatuvarlarında öğrenci olarak eğitim alan bireylerin bağlama çalgısına yönelik çeşitli tercih sebepleri olumlu ve olumsuz yönleri ile incelenmek istenmiştir. Araştırma betimsel bir yapı sergilemekte ve durum tespiti yapmaya yönelik bir amaca hizmet etmektedir. Araştırma sürecinde konuya yönelik bilgiler elde edilmesi amacıyla dijital ve yazılı kaynaklar taranmış daha sonra bağlama çalgısını seçmiş olan Devlet Konservatuvarı öğrencilerine kişisel görüşme ve anket teknikleri uygulayarak konuya yönelik nicel ve nitel bulgular elde edilip, değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarının bazıları sıralanacak olursa bağlama çalgısının kullanım sahası ve iş olanaklarının geniş olduğu, bağlama çalgısının Türkiye şartlarında temin edilmesi zor olmayan bir çalgı aleti olduğu, çalgıyı lisans eğitimi öncesinde tanıma durumunun bireysel meslek çalgısı seçiminde oldukça etkili olduğu sonuçlarımızdan bazılarıdır.
The baglama, one of the most important instruments of Turkish folk music, is a very ancient instrument identified with the Turkish nation, one of the oldest societies in history. This instrument has evolved both physically and in terms of performance throughout history and reached its current form, and after this long process, it has taken its place in higher education institutions, which is its rightful place. It was aimed to examine the various reasons for the preference of individuals studying as students in State Conservatories, one of these institutions, towards the baglama instrument, with their positive and negative aspects. The research exhibits a descriptive structure and serves a purpose to determine the situation. In the research process, digital and written sources were scanned in order to obtain information on the subject, then personal interview and survey techniques were applied to the State Conservatory students who chose the baglama instrument, and quantitative and qualitative findings on the subject were obtained and evaluated. If we list some of the research results, we can say that the usage area and job opportunities of the bağlama instrument are wide, that the bağlama instrument is not difficult to obtain in Turkey, and that getting to know the instrument before undergraduate education is quite effective in choosing an individual professional instrument.
Bağlama Turkish Folk Music Individual Instrument Conservatory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca