İzmir, Türkiye'nin batısında kıyı turizmi ve kültür turizmiyle öne çıkan bir ilimizdir. Merkez kent dışındaki on dokuz ilçede sanayi, tarım, ticaret ve turizm başlıca sektörlerdir. Bu çalışmanın amacı; İzmir kırsalında agroturizmin gelişme potansiyelini ve engelleri ortaya koymak, gelecek için önerilerde bulunmaktır. Çalışmada nitel çoklu araştırma yaklaşımıyla derleme, betimsel analiz, içerik analizi ve alan araştırması yapılmıştır. Veri kaynakları; sözlü görüşmeler, projeler, bölgesel planlar ve bilimsel yayınlardır. Sözlü görüşme yapılmasının nedeni; İzmir’de agroturizm hakkında paydaşların bilgi ve bilinç düzeyi, bu turizm türünün potansiyeli ve geleceği hakkındaki düşüncelerini öğrenmektir. Görüşmeler betimsel analiz ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Ayrıca agroturizme aday alanlar ziyaret edilmiştir. Bulgulara göre; organik tarım, ürün çeşitliliği, marka ürünler, çiftçi potansiyeli ve yan ürünler İzmir’de agroturizmin gelişimini sağlayacak en önemli arz kaynaklarıdır. Ancak; zayıf girişimcilik, örgütlenmenin olmaması, talep azlığı, kurumsal teşvik noksanlığı gibi önemli engeller vardır. Engellerin kaldırılmasını sağlayacak ilk ve en önemli adım; bir tematik stratejik plan ile eylem planının hazırlanmasıdır.
İzmir is a city in Western Turkey and famous for its coastal and cultural tourism. Industry, agriculture, trade and tourism are the main sectors in İzmir’s districts outside the central city. The goal of this study is to reveal the development potential and obstacles in front of the agritourism in İzmir and to make suggestions for the future of the subject. A compilation with the qualitative research method, a descriptive analysis, and a field research were conducted in the study. The data sources are the oral interviews, projects, regional plans and scientific publications. Interviews were evaluated with descriptive analysis. Also, the areas that are candidates for agritourism were visited. According to the findings, organic agriculture, product variety, brand products, farmer potential and by-products are the most important sources of supply for the development of agritourism in İzmir. However, there are important obstacles such as weak entrepreneurship, lack of organization, lack of demand, and lack of institutional incentives. The first and the most important step to remove the obstacles is the preparation of a thematic strategic plan and an action plan.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |