Bu makale, ulaşım kaynaklı karbon emisyonlarını azaltmak ve hidrojenle çalışan araçların kullanımını teşvik etmek amacıyla, fotovoltaik (PV) sisteme bağlı hidrojen dolum istasyonunun (HRS) ekonomik bir analizini sunmaktadır. Araştırmada, maksimum 165 kW PV kurulu güce sahip alkalin ve PEM elektrolizörleri içeren HRS sistemi karşılaştırılmıştır. HRS sistemini değerlendirmek için ilk yatırım maliyetleri, işletme giderleri ve üretilen hidrojen miktarı dikkate alınarak seviyelendirilmiş hidrojen maliyeti (LCOH) hesaplanmıştır. 1650 kW kurulu PV gücü ve günlük 65 kg H2 yakıt ikmal kapasitesi ile 10 yıllık çalışma senaryosunda alkali elektrolizör ve PEM elektrolizör için tekno-ekonomik analiz bulguları sırasıyla 6,26 $/kg H2 ve 7,33 $/kg H2'dir. Bu çalışma, PV entegre HRS tasarımı, hesaplaması ve ekonomik değerlendirmesi dahil olmak üzere sürdürülebilir enerji altyapısının oluşturulmasına yardımcı olmaktadır. Bulgular, akademisyenlere, sektör paydaşlarına ve politika yapıcılara enerji sürdürülebilirliğini ve karbon-nötr bir ulaştırma sektörü hedefini desteklemek için önemli bilgiler vermektedir.
In order to lower transportation-related carbon emissions and promote the use of hydrogen-powered cars, this article offers a economic analysis hydrogen refueling station (HRS) that is connected to photovoltaic (PV) system. In the research, the HRS system containing alkaline and PEM electrolyzers with maximum165 kW PV installed power was compared. In order to evaluate the HRS system, the levelized cost of hydrogen (LCOH) was calculated by taking into account the initial investment costs, operating expenditures and the amount of hydrogen produced. With 1650 kW of installed PV power and 65 kg H2 daily refueling capacity, the techno-economic analysis findings for the alkaline electrolyzer and PEM electrolyzer in the 10-year running scenario are 6.26 $/kg H2 and 7.33 $/kg H2, respectively. This study helps to build sustainable energy infrastructure including PV integrated HRS design, calculation and economic evaluation. The findings give academics, industry stakeholders, and policymakers important information to support energy sustainability and the goal of a carbon-neutral transportation sector.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Enerji Sistemleri Mühendisliği (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 24 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |
© 2025 Energy Horizon. Tüm hakları saklıdır.
Sürdürülebilir enerji çözümlerini geliştirme motivasyonundan güç almaktayız.
ISSN: 3108-3722 | İletişim: ijeh@aybu.edu.tr