Tüm sektörlerde çalışan memnuniyeti önemli bir konudur. Bu
konu hizmet sektöründe daha da önem kazanmaktadır. Müşteriyle çoğunlukla yüz
yüze iletişim halinde olan hizmet sektörü çalışanları, müşterilerle yaşadıkları
olumlu ve olumsuz durumlardan dolayı iş tatmini veya memnuniyetsizlik
yaşayabilirler. Bu araştırmada hizmet sektörü içinde yer alan turistik otel
işletmelerinde çalışanların iş tatmin düzeylerinin örgütsel bağlılıklarına olan
etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla Muğla-Marmaris’te faaliyet
gösteren beş yıldızlı otellerde çalışan 400 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada otel işletmelerinde çalışanların iş
tatmin düzeylerini belirlemek için içsel ve dışsal tatmin olmak üzere iki
boyutlu İş Tatmini Ölçeği ve örgütsel bağlılıklarını ölçmek için duygusal
bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık olmak üzere üç boyutlu Örgütsel
Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekler yardımıyla toplanan veriler SPSS 25 programında
analiz edilmiş, frekans, yüzde, ortalama istatistikleri kullanılmıştır. Veriler
farklılıkların belirlenmesi amacıyla Bağımsız T Testi, Tek Yönlü Varyans
Analizine tabi tutulmuştur. İş tatmini ile örgütsel bağlılık arasındaki durumu belirlemek
için korelasyon analizi, etkiyi belirlemek için regresyon analizi yapılmıştır. Bu
bağlamda bu çalışmada otel işletmelerinde çalışanların iş tatmin düzeylerinin
örgütsel bağlılıklarına olan etkileri araştırılmıştır. Bu bağlamda bu çalışmada
otel işletmelerinde çalışanların iş tatmin düzeylerinin örgütsel bağlılıklarına
olan etkilerinin birçok faktöre bağlı olarak ve sınırlı olduğu görülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Submission Date | August 5, 2019 |
Acceptance Date | August 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 4 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.