BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, 233 - 239, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • C. T. Chen, “A fuzzy approach to select the location of the distribution center”, Fuzzy Sets and Systems, vol. 118, pp. 66, 2001.
  • T. Özcan, N. Çelebi, Ş. Esnaf, “Çok Kriterli Karar Karşılaştırmalı Analizi Ve Depo Yeri Seçimi Problemine Uygulanması”, VIII. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, pp. 256, 2008. Metodolojilerinin
  • M. Salehi, and R. Tavakkoli-Moghaddam, “Project Selection by Using a Fuzzy TOPSIS Technique”, World Academy of Science, Engineering and Technology, No:40, pp. 85, 2008. Önüt,S. [4]. S. Akbaş, G. yılmaz, havayolu kalitesinin firmalarının karşılaştırılması”, Sigma, vol. 25, Issue.4, 2008.
  • Şen Z., Bulanık Mantık ve Modelleme İlkeleri, Bilge Kültür Sanat, İstanbul, 2001.
  • N. Özçakar, “Proje Maliyeti Bütçelemede Bulanık Küme Yaklaşımı”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 24, No:2, pp. 187 - 193, 1995.
  • C. T. Chen, “Extensions of The TOPSIS For Group Decision-Making Under Fuzzy Environment”, Fuzzy Sets and Systems, vol. 114, pp. 1 -9, 2000.
  • N. Y. Seçme, A. İ. Özdemir, “Bulanık Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Çok Kriterli Stratejik Tedarikçi Seçimi: Türkiye Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 22, No:2, pp. 175 -191, 2008.
  • F. Ecer, “Satış Elemanı Adaylarının Değerlendirilmesine ve Seçimine Yönelik Yeni Bir Yaklaşım: Fuzzy TOPSIS”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, No:2, pp. 187 -204, 2007. [10].
  • F. Ecer,“Bulanık Ortamlarda Grup
  • Kararı Vermeye Yardımcı Bir Yöntem:
  • Fuzzy TOPSIS ve Bir Uygulama”, İşletme
  • Fakültesi Dergisi, vol. 7, No:2, pp. 77 -96, 2006. [11]. A. Öztürk, İ. Ertuğrul, N.
  • Karakaşoğlu, “Nakliye Firması Seçiminde
  • Bulanık AHP ve Bulanık TOPSIS Yöntemlerinin
  • Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi,
  • vol. 25, No:2, pp. 785 -824, 2008. [12]. N. Özçakar, H. H. Demir, “İmalat
  • Sektöründe Bulanık TOPSIS Yöntemiyle
  • Tedarikçi Seçimi”, İstanbul Üniversitesi İşletme
  • İstanbul, pp. 25-44, 2011. Yönetim Dergisi, [13]. D. Kaptanoğlu ve F. A. Özok,
  • “Akademik Performans Değerlendirmesi
  • İçin Bir Bulanık Model”, İTÜ Dergisi/d
  • mühendislik, vol. 5, No:1, pp. 193 -204, 2006. [14]. Y. J. Wang, H. S. Lee, “Generalizing
  • TOPSIS For Fuzzy Multiple-Criteria
  • Group Decision-Making”, Computers and
  • Mathematics with Applications, vol. 53,
  • pp. 1762 -1772, 2007. [15]. C. T. Chen, C. T. Lin, H. Sue-Fn, “A
  • Fuzzy Approach For Supplier Evaluation and Management”,
  • Economics, vol. 102, pp. 289-301, 2006. J. Production

EVALUATION OF SERVICE QUALITY OF AIRWAY COMPANIES GIVING DOMESTIC SERVICES IN TURKEY WITH FUZZY SET APPROACH

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 3, 233 - 239, 01.12.2012

Öz

Today, service quality has become a major phenomenon with the requirement of meeting consumer demands in the best way brought along with the rising competition between companies. Airway transportation is preferred more and more during the recent years. Many qualitative and quantitative criteria are considered while evaluating service criteria in airway transportation. In this context, evaluation of service quality is a decisionmaking problem with many criteria. The purpose of this study is to evaluate service quality of domestic airway companies in Turkey. In this study; fuzzy TOPSIS method which is one of the most preferred fuzzy MCDM methods, extension of multi criteria decision making methods in fuzzy environments, considering qualitative and quantitative criteria together and giving opportunity to make group decisions in fuzzy environments. As a result, evaluation was made based on service quality criteria for the most preferred airways companies in Turkey and these companies were ranked according to their levels of service quality

Kaynakça

  • C. T. Chen, “A fuzzy approach to select the location of the distribution center”, Fuzzy Sets and Systems, vol. 118, pp. 66, 2001.
  • T. Özcan, N. Çelebi, Ş. Esnaf, “Çok Kriterli Karar Karşılaştırmalı Analizi Ve Depo Yeri Seçimi Problemine Uygulanması”, VIII. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, pp. 256, 2008. Metodolojilerinin
  • M. Salehi, and R. Tavakkoli-Moghaddam, “Project Selection by Using a Fuzzy TOPSIS Technique”, World Academy of Science, Engineering and Technology, No:40, pp. 85, 2008. Önüt,S. [4]. S. Akbaş, G. yılmaz, havayolu kalitesinin firmalarının karşılaştırılması”, Sigma, vol. 25, Issue.4, 2008.
  • Şen Z., Bulanık Mantık ve Modelleme İlkeleri, Bilge Kültür Sanat, İstanbul, 2001.
  • N. Özçakar, “Proje Maliyeti Bütçelemede Bulanık Küme Yaklaşımı”, İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 24, No:2, pp. 187 - 193, 1995.
  • C. T. Chen, “Extensions of The TOPSIS For Group Decision-Making Under Fuzzy Environment”, Fuzzy Sets and Systems, vol. 114, pp. 1 -9, 2000.
  • N. Y. Seçme, A. İ. Özdemir, “Bulanık Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Çok Kriterli Stratejik Tedarikçi Seçimi: Türkiye Örneği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 22, No:2, pp. 175 -191, 2008.
  • F. Ecer, “Satış Elemanı Adaylarının Değerlendirilmesine ve Seçimine Yönelik Yeni Bir Yaklaşım: Fuzzy TOPSIS”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 7, No:2, pp. 187 -204, 2007. [10].
  • F. Ecer,“Bulanık Ortamlarda Grup
  • Kararı Vermeye Yardımcı Bir Yöntem:
  • Fuzzy TOPSIS ve Bir Uygulama”, İşletme
  • Fakültesi Dergisi, vol. 7, No:2, pp. 77 -96, 2006. [11]. A. Öztürk, İ. Ertuğrul, N.
  • Karakaşoğlu, “Nakliye Firması Seçiminde
  • Bulanık AHP ve Bulanık TOPSIS Yöntemlerinin
  • Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi,
  • vol. 25, No:2, pp. 785 -824, 2008. [12]. N. Özçakar, H. H. Demir, “İmalat
  • Sektöründe Bulanık TOPSIS Yöntemiyle
  • Tedarikçi Seçimi”, İstanbul Üniversitesi İşletme
  • İstanbul, pp. 25-44, 2011. Yönetim Dergisi, [13]. D. Kaptanoğlu ve F. A. Özok,
  • “Akademik Performans Değerlendirmesi
  • İçin Bir Bulanık Model”, İTÜ Dergisi/d
  • mühendislik, vol. 5, No:1, pp. 193 -204, 2006. [14]. Y. J. Wang, H. S. Lee, “Generalizing
  • TOPSIS For Fuzzy Multiple-Criteria
  • Group Decision-Making”, Computers and
  • Mathematics with Applications, vol. 53,
  • pp. 1762 -1772, 2007. [15]. C. T. Chen, C. T. Lin, H. Sue-Fn, “A
  • Fuzzy Approach For Supplier Evaluation and Management”,
  • Economics, vol. 102, pp. 289-301, 2006. J. Production
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89PC35BT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Handan Demır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demır, H. H. (2012). EVALUATION OF SERVICE QUALITY OF AIRWAY COMPANIES GIVING DOMESTIC SERVICES IN TURKEY WITH FUZZY SET APPROACH. International Journal of Electronics Mechanical and Mechatronics Engineering, 2(3), 233-239.