BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 385 - 391, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Berkes F., Kışlalıoğlu M., Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayınları, Ankara, 1993.
  • Ertan, B., “Türkiye'de Çevre Hakkının Gelişimi”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara, 1991.
  • M. Altın, H. Bacanlı, K. Yıldız, “Biyoloji Öğretmeni
  • Tutumları”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Ankara. 2002. Çevreye
  • Yönelik [4] Devlet Planlama Teşkilatı, Çevre Eğitimi, İnsan Gücü ve Katılım Planlaması, VII. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel ihtisas Komisyonu, Ankara, 1994.
  • M. Alım, “Avrupa Birliği Eğitim Sürecinde Türkiye’de Çevre Ve İlköğretimde Çevre Eğitimi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, vol:14 (2), pp.599-616, 2006.
  • R. Şeker, D. Çınar, A. Özkaya, “Çevresel Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Düzeyine Etkileri”, İnönü Üniversitesi 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 2004.
  • A. Meydan, S. Doğu, “İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin
  • Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre Değişmesi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol:36, pp.267-277, 2008.
  • N. Uzun, N. Sağlam, “O.Ö. Kurumlarında Çevre Eğitimi ve Öğretmenlerin Çevre Eğitim Programlarındaki Görüşleri”, 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 2005.
  • ODTÜ Çevre Topluluğu, “Üniversitelerde Çevre ve Çevrecilik Algısı Anketi”, 12. Çevre Sorunlarına Öğrenci Yaklaşımları Sempozyumu, Erzurum, 2009.
  • H. Tor, “Increasing women’s environmental awarenes through education”, Procedia Social and Behavioral Sciences vol:1, pp.939-942, 2009.
  • Marmara Üniversitesi, “Yeşil Konumlandırma Anketi”, Anket No:118, 2005
  • A. Yılmaz, İ. Morgil, P. Aktuğ, İ. Göbekli, “O.Ö. ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Çevre Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol:22 (23), pp.156-162, 2002.
  • M. Ruchter, B. Klar, W. Geiger, “Comparing the effects of mobile computers and traditional approaches in enviromental education”, Computers & Education, vol:54, pp.1054-1067, 2010.
  • H. Uzunboylu, N. Çavuş, E. Erçağ, “Using mobile
  • awareness”, Computers & Education, vol:5, pp.381-389 2009. increase
  • enviromental [15] U. Fayyad, G. Piatesky – Shapiro, P. Smith, “The KDD process for extracting useful knowledge from volumes of data”, Communication of the ACM pp.39,27-35, 1996.
  • Piatesky – Shapiro, Gregary G., Discovery, analysis and presentation of strong rules in Piatesky – Shapiro, Gregory; and Frawley, Williams J.; eds., Knowledge Discovery in Databases, AAA/MIT Press, Cambridge, MA, 1991.
  • R. Agrawal, T. Imielinski, A. Swami, “Mining Association Rules Between Sets of Items In Large Databases”, SIGMOID Conference, pp.207-216, 1993.
  • Witten I. H., Frank E., Hall M. A., Data Mining Practical Machine Learning Tools and Techniques 3.rd edition Elseiver, USA, pp:216, 2011.
  • D. Patterson, F. Liu, D. Turner, A. Concepcion, R. Lynch, “Performance Comparison of the Data Reduction System”, Proceedings of the SPIE Symposium on Defense and Security, Orlando, 2008.
  • H. Karaer, F. Karaer, N. Tosyalıoğlu, Z. Çelik, "Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Yönelik Görüşlerinin
  • Belirlenmesi (Samsun Örneği)”, X. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, 2011 Değişkenler Açısından

EVALUATION OF THE UNIVERSITY STUDENTS' OPINIONS ON ENVIRONMENTAL AWARENESS USING DATA MINING ASSOCIATION RULE

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 385 - 391, 01.12.2012

Öz

Environment is an indispensable surrounding atmosphere for the living things to survive. However,there has begun to emerge some problems in parallel with the increase in the number of living things on earth. Especially, when the harm people give to the environment is taken into consideration, it is seen that people aren’t given adequate training on environment. If the damage to the environment isn’t prevented, it is inevitable to expect major dangers. Environment conscious individuals should be educated from childhood. But since people tend to change their ideas over time, education on environment should be set in a specific structure. In this work, the survey carried out with the candidate teachers about the effect of environmental awareness on those who instruct and their views on environmental education is evaluated

Kaynakça

  • Berkes F., Kışlalıoğlu M., Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayınları, Ankara, 1993.
  • Ertan, B., “Türkiye'de Çevre Hakkının Gelişimi”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara, 1991.
  • M. Altın, H. Bacanlı, K. Yıldız, “Biyoloji Öğretmeni
  • Tutumları”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Ankara. 2002. Çevreye
  • Yönelik [4] Devlet Planlama Teşkilatı, Çevre Eğitimi, İnsan Gücü ve Katılım Planlaması, VII. Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel ihtisas Komisyonu, Ankara, 1994.
  • M. Alım, “Avrupa Birliği Eğitim Sürecinde Türkiye’de Çevre Ve İlköğretimde Çevre Eğitimi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, vol:14 (2), pp.599-616, 2006.
  • R. Şeker, D. Çınar, A. Özkaya, “Çevresel Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Düzeyine Etkileri”, İnönü Üniversitesi 13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 2004.
  • A. Meydan, S. Doğu, “İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin
  • Görüşlerinin Bazı Değişkenlere Göre Değişmesi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, vol:36, pp.267-277, 2008.
  • N. Uzun, N. Sağlam, “O.Ö. Kurumlarında Çevre Eğitimi ve Öğretmenlerin Çevre Eğitim Programlarındaki Görüşleri”, 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 2005.
  • ODTÜ Çevre Topluluğu, “Üniversitelerde Çevre ve Çevrecilik Algısı Anketi”, 12. Çevre Sorunlarına Öğrenci Yaklaşımları Sempozyumu, Erzurum, 2009.
  • H. Tor, “Increasing women’s environmental awarenes through education”, Procedia Social and Behavioral Sciences vol:1, pp.939-942, 2009.
  • Marmara Üniversitesi, “Yeşil Konumlandırma Anketi”, Anket No:118, 2005
  • A. Yılmaz, İ. Morgil, P. Aktuğ, İ. Göbekli, “O.Ö. ve Üniversite Öğrencilerinin Çevre, Çevre Kavramları ve Çevre Sorunları Konusundaki Bilgileri ve Öneriler”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol:22 (23), pp.156-162, 2002.
  • M. Ruchter, B. Klar, W. Geiger, “Comparing the effects of mobile computers and traditional approaches in enviromental education”, Computers & Education, vol:54, pp.1054-1067, 2010.
  • H. Uzunboylu, N. Çavuş, E. Erçağ, “Using mobile
  • awareness”, Computers & Education, vol:5, pp.381-389 2009. increase
  • enviromental [15] U. Fayyad, G. Piatesky – Shapiro, P. Smith, “The KDD process for extracting useful knowledge from volumes of data”, Communication of the ACM pp.39,27-35, 1996.
  • Piatesky – Shapiro, Gregary G., Discovery, analysis and presentation of strong rules in Piatesky – Shapiro, Gregory; and Frawley, Williams J.; eds., Knowledge Discovery in Databases, AAA/MIT Press, Cambridge, MA, 1991.
  • R. Agrawal, T. Imielinski, A. Swami, “Mining Association Rules Between Sets of Items In Large Databases”, SIGMOID Conference, pp.207-216, 1993.
  • Witten I. H., Frank E., Hall M. A., Data Mining Practical Machine Learning Tools and Techniques 3.rd edition Elseiver, USA, pp:216, 2011.
  • D. Patterson, F. Liu, D. Turner, A. Concepcion, R. Lynch, “Performance Comparison of the Data Reduction System”, Proceedings of the SPIE Symposium on Defense and Security, Orlando, 2008.
  • H. Karaer, F. Karaer, N. Tosyalıoğlu, Z. Çelik, "Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincine Yönelik Görüşlerinin
  • Belirlenmesi (Samsun Örneği)”, X. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, 2011 Değişkenler Açısından
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76RA38AS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlkay Yelmen Bu kişi benim

Nahide Tosyalıoglu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yelmen, İ., & Tosyalıoglu, N. (2012). EVALUATION OF THE UNIVERSITY STUDENTS’ OPINIONS ON ENVIRONMENTAL AWARENESS USING DATA MINING ASSOCIATION RULE. International Journal of Electronics Mechanical and Mechatronics Engineering, 2(4), 385-391.