Bu çalışmanın konusunu Türkçe derslerinde yatay olarak bir yılın sonunda; dikey olarak ise sekiz yılın sonunda bireyde geliştirilmesi amaçlanan; temel becerilere (Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim kurma, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimcilik) yönelik etkinliklerin program doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında ne ölçüde yer aldığının tespit edilmesi ve ders kitaplarının bu temel becerilere yer verme açısından karşılaştırılması oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman tarama yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler nicel hale getirilerek tablolaştırılmıştır. Son olarak da elde edilen bu nicel veriler ışığında öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |