BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of the Activities in 7th Grade Turkish Language Course Books for Elementary School According to the Basic Skills

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 2 - 10, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Aktümen, M. & Kaçar A. (2003). İlköğretim 8. sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11:2, 339–358.
  • Altan, A. & Arhan, S. (2007). İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Çalışma Kitabı. Ankara, MEB Yayınları.
  • Altan, A. & Arhan, S. (2007). İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Ders Kitabı. Ankara, MEB Yayınları.
  • Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:2, 43–60.
  • Felten, P. (2008). Visual literacy, Change, 6:40, 60-64.
  • Gömleksiz, M. & Kan, A. (2007). İlköğretim 5. sınıf türkçe dersi öğretim programının problem çözme ve karar verme becerilerini kazandırmadaki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27.3, 51–63.
  • Kan, A. (2006). Yeni İlköğretim Programında Öngörülen Temel Becerileri Kazanmada Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler ve Türkçe Derslerinin Etkilerine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin
  • © Educational Research Association, All rights reserved.

(İlköğretim 7.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Temel Beceriler Açısından İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 1, 2 - 10, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmanın konusunu Türkçe derslerinde yatay olarak bir yılın sonunda; dikey olarak ise sekiz yılın sonunda bireyde geliştirilmesi amaçlanan; temel becerilere (Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, iletişim kurma, problem çözme, araştırma, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimcilik) yönelik etkinliklerin program doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında ne ölçüde yer aldığının tespit edilmesi ve ders kitaplarının bu temel becerilere yer verme açısından karşılaştırılması oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman tarama yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler nicel hale getirilerek tablolaştırılmıştır. Son olarak da elde edilen bu nicel veriler ışığında öneriler geliştirilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Aktümen, M. & Kaçar A. (2003). İlköğretim 8. sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 11:2, 339–358.
  • Altan, A. & Arhan, S. (2007). İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Çalışma Kitabı. Ankara, MEB Yayınları.
  • Altan, A. & Arhan, S. (2007). İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Ders Kitabı. Ankara, MEB Yayınları.
  • Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16:2, 43–60.
  • Felten, P. (2008). Visual literacy, Change, 6:40, 60-64.
  • Gömleksiz, M. & Kan, A. (2007). İlköğretim 5. sınıf türkçe dersi öğretim programının problem çözme ve karar verme becerilerini kazandırmadaki etkililik düzeyine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27.3, 51–63.
  • Kan, A. (2006). Yeni İlköğretim Programında Öngörülen Temel Becerileri Kazanmada Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler ve Türkçe Derslerinin Etkilerine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin
  • © Educational Research Association, All rights reserved.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kurudayıoğlu Bu kişi benim

Sait Tüzel Bu kişi benim

Seda Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurudayıoğlu, M., Tüzel, S., & Güneş, S. (2010). (İlköğretim 7.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Temel Beceriler Açısından İncelenmesi. International Journal of Educational Researchers, 1(1), 2-10.