BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating Factors Affecting Teachers’ Professional Learning

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 14 - 21, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • Bakioglu, A. (1996). Öğretmenlerin Kariyer Evreleri [Teachers’ Career Stages]. 2nd. National Education Symposium Papers, (pp: 19-27). İstanbul.
  • Bakioglu, A. (1998). Lider Öğretmen [Leader Teacher]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 10, İstanbul, 11-19.
  • Bakioglu, A. (1999). Öğrenci Sayısının Okul Yönetimine Etkisi ve Okul Kalitesi, [Effect of Number of Student on School Management and School Quality]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 11, İstanbul, 23-37
  • Celik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. [School Culture and Management]. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Celik, V. (2003). Eğitimsel Liderlik. [Educational Leadership]. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Danielson, C. (2006). Teacher Leadership That Strengthens Professional Practice. Alexandria, VA: ASCD Publications
  • Day, C. (1999). Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning. London: The Falmer Press.
  • Eekelen V. I.M., Vermunt, J. D., & Boshuizen, H.P.A. (2006) Exploring Teachers’ Will To Learn. Teaching and Teacher Education 22. 408 – 423.
  • Erdem, A. , Uzal, G. (2006). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları: Gelişmeleri Sürekli İzlemeleri Ve Gerekli Yenilikleri Edinmeleri. [Educational Problems of Science Teachers: Continuous Following the Developments Acquisition of Necessary Innovations]. Türk Fizik Vakfı Yayını. Retrieved March, 25, 2006 from http://www.tmyo.edu.tr/default.asp?PG=391
  • Fullan, M., & Hargreaves, A. (1996). What’s Worth Fighting For In Your School. New York: Teachers College Press.
  • Guven, I. (2003). 1940'dan Günümüze Öğretmenlerin Ekonomik Sorunlarının Tarihsel Analizi. [Historical Analysis of Teachers’ Economical Problems from 1940 to Present Day]. Retrieved April 23, 2006 from http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/guven.htm
  • Hawley, D. W., & Valli, L. (1999). The Essentials of Effective Professional Development: A New Consensus. In, L. D. Hammond; G. Sykes (eds), Teaching as the Learning Profession Handbook of Policy and Practice. (p.129) California: Jossey-Bass Inc.
  • Hesapcioglu, M., & Meric, B. (1994). Okul Binalarının Tasarımı, Türkiye ve İstanbul İlinde Eğitim Tesisleri –Nüfus İlişkisi – Eğitim Plânlaması ve Ekonomisi Açısından Bir Ön Çözümleme. [Design of School Buildings: A Pre-Analysis on Education Facilities in Turkey and In the City of Istanbul – In Terms of Population Relation - Education Planning and Economics]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 6, İstanbul, 123-148.
  • Karakaya, S. (2004). A Comparative Study: English and Turkish Teachers’ Conceptions of Their Professional Responsibility. Educational Studies 30 (3), 195-216.
  • Kwakman, K. (2003). Factors Affecting Teachers’ Participation in Professional Learning Activities. Teaching and Teacher Education 19, 149 – 170.
  • Nir, A. E. , & Bogler R. (2007). The Antecedents of Teacher Satisfaction Withn Professional Development Programs. Teaching and Teacher Education 24, 377 – 386.
  • Nomer, B. (2002). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimini Etkileyen Faktörler, [Factors Affecting Teachers Career Development]. Unpublished MA Thesis University Of Marmara, Institute Of Educational Sciences.
  • OECD. (1998). Staying Ahead: In Service Training and Teacher Professional Development. Paris.
  • Pearson, L. C., & Moomaw, William. (2005). The Relationship Between Teacher Autonomy and Stress, Work Satisfaction, Empowerment and Professionalism. Educational Research Quarterly 29 (1), 37-48.
  • Richert, A. (1995). Learning to Teach Teachers. In T. Russell; F. Korthagen (eds). Teachers Who Teach Teachers: Reflections on Teacher Education. (pp. 2-5). London: Falmer Press.
  • Sykes, G. (1999). Teacher and Student Learning: Strengthening Their Connection. In, L. D. Hammond; G. Sykes (eds), Teaching as the Learning Profession Handbook of Policy and Practice. (pp. 153-154) California: Jossey-Bass Inc.
  • Tinaz, P. (2000). Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri. [Effective Learning Strategies in Organizations]. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayın No: 34 Avcıol Matbaası: İstanbul.
  • Toremen, F. (2001). Öğrenen Okul. [Learning School]. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Öğretmenlerin Profesyonel Öğrenmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 2, 14 - 21, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmada öğretmenlerin, profesyonel öğrenmelerini etkileyen faktörlerin öğretmenler tarafından nasıl algılandığı ve hangi bağımsız ve bağımlı değişkenlere göre farklılaştığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2006–2007 eğitim – öğretim yılında İstanbul ilinin Kadıköy ve Ümraniye ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmî ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler oluşturmuştur. Örneklem, işaretlenmiş anket formları değerlendirilmeye alınan 482 öğretmenden oluşmuştur. Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim alma durumuna göre okul kültürü ve öğretmenlerin kendisi alt boyutlarında, mesleği tercih nedeninde, okul yönetimi alt boyutunda, sınıf mevcudunda eğitim politikası belirleyicileri ve okul yönetimi alt boyutlarında, okul mevcudu değişkeninde ise okul kültürü alt boyutunda farklılaşma olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda faktörlerin madde bazında cinsiyete, hizmet içi eğitim alma durumuna, öğretmenlerin kariyer evrelerine, sınıf mevcudu değişkenine göre farklılaştığı bulunmuştur. Bulgular doğrultusunda öneriler oluşturulmuştur

Kaynakça

  • Bakioglu, A. (1996). Öğretmenlerin Kariyer Evreleri [Teachers’ Career Stages]. 2nd. National Education Symposium Papers, (pp: 19-27). İstanbul.
  • Bakioglu, A. (1998). Lider Öğretmen [Leader Teacher]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 10, İstanbul, 11-19.
  • Bakioglu, A. (1999). Öğrenci Sayısının Okul Yönetimine Etkisi ve Okul Kalitesi, [Effect of Number of Student on School Management and School Quality]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 11, İstanbul, 23-37
  • Celik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. [School Culture and Management]. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Celik, V. (2003). Eğitimsel Liderlik. [Educational Leadership]. (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Danielson, C. (2006). Teacher Leadership That Strengthens Professional Practice. Alexandria, VA: ASCD Publications
  • Day, C. (1999). Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning. London: The Falmer Press.
  • Eekelen V. I.M., Vermunt, J. D., & Boshuizen, H.P.A. (2006) Exploring Teachers’ Will To Learn. Teaching and Teacher Education 22. 408 – 423.
  • Erdem, A. , Uzal, G. (2006). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları: Gelişmeleri Sürekli İzlemeleri Ve Gerekli Yenilikleri Edinmeleri. [Educational Problems of Science Teachers: Continuous Following the Developments Acquisition of Necessary Innovations]. Türk Fizik Vakfı Yayını. Retrieved March, 25, 2006 from http://www.tmyo.edu.tr/default.asp?PG=391
  • Fullan, M., & Hargreaves, A. (1996). What’s Worth Fighting For In Your School. New York: Teachers College Press.
  • Guven, I. (2003). 1940'dan Günümüze Öğretmenlerin Ekonomik Sorunlarının Tarihsel Analizi. [Historical Analysis of Teachers’ Economical Problems from 1940 to Present Day]. Retrieved April 23, 2006 from http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/guven.htm
  • Hawley, D. W., & Valli, L. (1999). The Essentials of Effective Professional Development: A New Consensus. In, L. D. Hammond; G. Sykes (eds), Teaching as the Learning Profession Handbook of Policy and Practice. (p.129) California: Jossey-Bass Inc.
  • Hesapcioglu, M., & Meric, B. (1994). Okul Binalarının Tasarımı, Türkiye ve İstanbul İlinde Eğitim Tesisleri –Nüfus İlişkisi – Eğitim Plânlaması ve Ekonomisi Açısından Bir Ön Çözümleme. [Design of School Buildings: A Pre-Analysis on Education Facilities in Turkey and In the City of Istanbul – In Terms of Population Relation - Education Planning and Economics]. M.U. A.E.F. Eğitim Bilimleri Dergisi 6, İstanbul, 123-148.
  • Karakaya, S. (2004). A Comparative Study: English and Turkish Teachers’ Conceptions of Their Professional Responsibility. Educational Studies 30 (3), 195-216.
  • Kwakman, K. (2003). Factors Affecting Teachers’ Participation in Professional Learning Activities. Teaching and Teacher Education 19, 149 – 170.
  • Nir, A. E. , & Bogler R. (2007). The Antecedents of Teacher Satisfaction Withn Professional Development Programs. Teaching and Teacher Education 24, 377 – 386.
  • Nomer, B. (2002). Öğretmenlerin Kariyer Gelişimini Etkileyen Faktörler, [Factors Affecting Teachers Career Development]. Unpublished MA Thesis University Of Marmara, Institute Of Educational Sciences.
  • OECD. (1998). Staying Ahead: In Service Training and Teacher Professional Development. Paris.
  • Pearson, L. C., & Moomaw, William. (2005). The Relationship Between Teacher Autonomy and Stress, Work Satisfaction, Empowerment and Professionalism. Educational Research Quarterly 29 (1), 37-48.
  • Richert, A. (1995). Learning to Teach Teachers. In T. Russell; F. Korthagen (eds). Teachers Who Teach Teachers: Reflections on Teacher Education. (pp. 2-5). London: Falmer Press.
  • Sykes, G. (1999). Teacher and Student Learning: Strengthening Their Connection. In, L. D. Hammond; G. Sykes (eds), Teaching as the Learning Profession Handbook of Policy and Practice. (pp. 153-154) California: Jossey-Bass Inc.
  • Tinaz, P. (2000). Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri. [Effective Learning Strategies in Organizations]. Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayın No: 34 Avcıol Matbaası: İstanbul.
  • Toremen, F. (2001). Öğrenen Okul. [Learning School]. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan İnceçay

Ayşen Bakioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnceçay, V., & Bakioğlu, A. (2010). Öğretmenlerin Profesyonel Öğrenmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. International Journal of Educational Researchers, 1(2), 14-21.