BibTex RIS Kaynak Göster

Time Dependent Changes in the Opinions of First Grade Students Regarding Their Preschool and Primary School Teachers

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 71 - 91, 01.09.2010

Öz

Kaynakça

  • Arı, M. (Ed.). (1995). Anakucağından anaokuluna, anaokulundan ilkokula. İstanbul: Yapa Yayınları.
  • Bilgili, F. & Yurtal, F. (2009). İlköğretim birinci sınıflara uygulanan eğitim-öğretime hazırlık çalışmalarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 181, 277-288.
  • Brizuela, B. M. & Garcia-Sellers, M. J. (1999). School adaptation: A triangular process. American Educational Research Journal 36(2), 345-370.
  • Burst, D., Hart, C., Charlesworth, R. & De Wolf, M. (1993). Developmental appropriateness of kindergarten programs and academic outcomes in first grade. Journal of Research in Childhood Education, 8(1), 23-31.
  • Chow, Y. H. (1993). Kindergarten and primary school teacher's expectations of school readiness skills in young children. In S. Opper (Ed.), Early childhood education in Hong Kong. Hong Kong: University of Hong Kong Press.
  • Chun, W. N. (2003). A study of children’s difficulties in transition to school in Hong Kong. Early Child Development and Care, 173(1), 83-96.
  • Dağlıoğlu, E. (2007). Okul öncesi öğretmeninin özellikleri ve okul öncesine öğretmen yetiştirme. In G. Haktanır (Ed.), Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Donelan-McCall, N. & Dunn, J. (1997). School work, teachers and peers: The world of first grade. International Journal of Behavioral Development, , 21(1), 155-178.
  • Dunst, C. J., Trivette, C. M. & Cornwell, J. (1989). Family needs social support and self-efficacy during a child’s transition to school. Early Education and Development, 1(1), 7-18.
  • Einarsdottir, J., Perry, B. & Dockett, S. (2008). Transition to school practices: Comparisons from Iceland and Australia. Early Years, 28(1), 47-60.
  • Kagan, S. L. ve Neville, P. R. (1996). Combining endogenious and exogenious factors in the shift years: The transition to school. In A. J. Sameroff & M. M. Haith (Eds.), The five to seven year shift: The age of reason and responsibility. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lappalainen, S. (2008). School as 'survival game': Representations of school in transition from preschool to primary school. Ethnography and Education, 3(2), 115-127.
  • Mağden, D. & Tuğrul, B. (1997). Okul öncesi eğitimi alan çocukların öğretmenlerini algılayışlarının incelenmesi "Çocuk gözüyle öğretmeni". Paper presented at the I. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara.
  • Margetts, K. (2002). Transition to school complexity and diversity. European Early Childhood Education Research Journal, 10(2), 103-114.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Miller, A. L., Gouley, K. K., Shields, A., Dickstein, S., Seifer, R., Magee, K. D. & Fox, C. (2003). Brief functional screening for transition difficulties prior to enrollment predicts socio- emotional competence and school adjustment in Head Start preschoolers. Early Child Development and Care, 173(6), 681-698.
  • NICHD. (2002). The relation of global first-grade classroom environment to structural classroom features and teacher and student behaviors. The Elementary School Journal, 102(5), 367-387.
  • Oktay, A. (2006). Okul öncesi eğitimden ilköğretime geçiş projesi. Paper presented at the Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Geleceği Sempozyumu, Kıbrıs.
  • Pedersen, E., Faucher, T. A. & Eaton, W. W. (1978). New perspectives on effects of 1st grade teachers on children’s subsequent adult status. Harvard Educational Review, 48, 1-31.
  • Perry, K. R. & Weinstein, R. S. (1998). The social context of early schooling and children's school adjustment. Educational Psychologist, 33(4), 177-194.
  • Pianta, R. C., Cox, M. J., Taylor, L. & Early, D. (1999). Kindergarten teachers’ practices related to the transition to school: Result of a national survey. The Elementary School Journal, 100, 71-76.
  • Sarp, N. (1995). Öğretmenlerin ilkokula başlayan çocuklarda gözledikleri sorunlar ve bu sorunlara yaklaşımları. Kriz Dergisi, 3(1-2), 129-132.
  • Stipek, D., Feiler, R., Byler, P., Ryan, R., Milburn, S. & Salmon, J. (1998). Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school? Journal of Applied Developmental Psychology, 19(1), 41-66.
  • Yeo, L. S. & Clarke, C. (2006). Adjustment to the first year in school: A Singapore perspective. European Early Childhood Education Research Journal, 14(2), 55-68.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. In A. Oktay & Ö. P. Unutkan (Eds.), Okul öncesi eğitimde güncel konular. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • About the Author(s): Adile Gülşah SARANLI, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
  • Bölümü, ANKARA Gelengül HAKTANIR, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İlköğretim Bölümü,
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA. gsaranli@gmail.com,
  • haktanir@education.ankara.edu.tr Duygu ÇALIKOĞLU, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İlköğretim Bölümü,
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA Pelin ERDEM, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, ANKARA

İlköğretim 1. Sınıf Öğrencilerinin Anasınıfı ve İlköğretim Öğretmenlerine İlişkin Düşüncelerinde Zaman İçinde Görülen Değişimler

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 3, 71 - 91, 01.09.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, farklı okul öncesi eğitim kurumlarının anasınıflarından gelerek farklı ilköğretim okullarının 1. sınıflarına devam etmekte olan öğrencilerin, anasınıfı ve ilköğretim 1. sınıftaki öğretmenlerine ilişkin düşüncelerinde eğitim-öğretim yılı başı ve sonu arasında meydana gelen değişimleri incelemektir. Nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmamızın çalışma grubunu 2008-2009 eğitim-öğretim yılında üç farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 27 ilköğretim 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmamızda öncelikle öğrencilerin okul türüne göre düşüncelerindeki değişim araştırıldığından çalışma grubumuz için M.E.B. ilköğretim okulunun anasınıfından gelip aynı okulun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci; özel ilköğretim okulunun anasınıfından gelip aynı okulun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci ve M.E.B.’na bağlı bağımsız anaokulunun anasınıfından gelip M.E.B. ilköğretim okulunun 1. sınıfına devam eden 9 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış soru formlarıyla, görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda öğrencilerin okul türlerine göre yedi ay arayla verdikleri yanıtlar arasında farklılık veya benzerliklerin olup olmadığı araştırılarak çalışmamızın bir başka amacı olan zaman içinde görülen değişimler kaydedilmiştir. Araştırmamız sonucunda, tüm okul çeşitlerindeki öğrencilerin ilk görüşmelerde öğretmenleriyle okuma-yazma etkinlikleri yapmaktan hoşlandıklarını belirtmiş olmalarına karşın ikinci görüşmelerde bunun yerine öğretmenleriyle ders çalışma ve sınav olmayı tercih ettikleri görülmüştür. Öğrencilerin neredeyse tamamı anasınıfı yaşantılarını çok iyi hatırlamış ve özellikle öğretmenleriyle birlikte oyun oynatmaya ve kurdukları sıcak iletişime olan özlemlerini dile getirmişlerdir

Kaynakça

  • Arı, M. (Ed.). (1995). Anakucağından anaokuluna, anaokulundan ilkokula. İstanbul: Yapa Yayınları.
  • Bilgili, F. & Yurtal, F. (2009). İlköğretim birinci sınıflara uygulanan eğitim-öğretime hazırlık çalışmalarının değerlendirilmesi. Milli Eğitim, 181, 277-288.
  • Brizuela, B. M. & Garcia-Sellers, M. J. (1999). School adaptation: A triangular process. American Educational Research Journal 36(2), 345-370.
  • Burst, D., Hart, C., Charlesworth, R. & De Wolf, M. (1993). Developmental appropriateness of kindergarten programs and academic outcomes in first grade. Journal of Research in Childhood Education, 8(1), 23-31.
  • Chow, Y. H. (1993). Kindergarten and primary school teacher's expectations of school readiness skills in young children. In S. Opper (Ed.), Early childhood education in Hong Kong. Hong Kong: University of Hong Kong Press.
  • Chun, W. N. (2003). A study of children’s difficulties in transition to school in Hong Kong. Early Child Development and Care, 173(1), 83-96.
  • Dağlıoğlu, E. (2007). Okul öncesi öğretmeninin özellikleri ve okul öncesine öğretmen yetiştirme. In G. Haktanır (Ed.), Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Donelan-McCall, N. & Dunn, J. (1997). School work, teachers and peers: The world of first grade. International Journal of Behavioral Development, , 21(1), 155-178.
  • Dunst, C. J., Trivette, C. M. & Cornwell, J. (1989). Family needs social support and self-efficacy during a child’s transition to school. Early Education and Development, 1(1), 7-18.
  • Einarsdottir, J., Perry, B. & Dockett, S. (2008). Transition to school practices: Comparisons from Iceland and Australia. Early Years, 28(1), 47-60.
  • Kagan, S. L. ve Neville, P. R. (1996). Combining endogenious and exogenious factors in the shift years: The transition to school. In A. J. Sameroff & M. M. Haith (Eds.), The five to seven year shift: The age of reason and responsibility. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lappalainen, S. (2008). School as 'survival game': Representations of school in transition from preschool to primary school. Ethnography and Education, 3(2), 115-127.
  • Mağden, D. & Tuğrul, B. (1997). Okul öncesi eğitimi alan çocukların öğretmenlerini algılayışlarının incelenmesi "Çocuk gözüyle öğretmeni". Paper presented at the I. Ulusal Çocuk Gelişimi Kongresi, Ankara.
  • Margetts, K. (2002). Transition to school complexity and diversity. European Early Childhood Education Research Journal, 10(2), 103-114.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: Qualitative data analysis. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Miller, A. L., Gouley, K. K., Shields, A., Dickstein, S., Seifer, R., Magee, K. D. & Fox, C. (2003). Brief functional screening for transition difficulties prior to enrollment predicts socio- emotional competence and school adjustment in Head Start preschoolers. Early Child Development and Care, 173(6), 681-698.
  • NICHD. (2002). The relation of global first-grade classroom environment to structural classroom features and teacher and student behaviors. The Elementary School Journal, 102(5), 367-387.
  • Oktay, A. (2006). Okul öncesi eğitimden ilköğretime geçiş projesi. Paper presented at the Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Geleceği Sempozyumu, Kıbrıs.
  • Pedersen, E., Faucher, T. A. & Eaton, W. W. (1978). New perspectives on effects of 1st grade teachers on children’s subsequent adult status. Harvard Educational Review, 48, 1-31.
  • Perry, K. R. & Weinstein, R. S. (1998). The social context of early schooling and children's school adjustment. Educational Psychologist, 33(4), 177-194.
  • Pianta, R. C., Cox, M. J., Taylor, L. & Early, D. (1999). Kindergarten teachers’ practices related to the transition to school: Result of a national survey. The Elementary School Journal, 100, 71-76.
  • Sarp, N. (1995). Öğretmenlerin ilkokula başlayan çocuklarda gözledikleri sorunlar ve bu sorunlara yaklaşımları. Kriz Dergisi, 3(1-2), 129-132.
  • Stipek, D., Feiler, R., Byler, P., Ryan, R., Milburn, S. & Salmon, J. (1998). Good beginnings: What difference does the program make in preparing young children for school? Journal of Applied Developmental Psychology, 19(1), 41-66.
  • Yeo, L. S. & Clarke, C. (2006). Adjustment to the first year in school: A Singapore perspective. European Early Childhood Education Research Journal, 14(2), 55-68.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. In A. Oktay & Ö. P. Unutkan (Eds.), Okul öncesi eğitimde güncel konular. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • About the Author(s): Adile Gülşah SARANLI, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi
  • Bölümü, ANKARA Gelengül HAKTANIR, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İlköğretim Bölümü,
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA. gsaranli@gmail.com,
  • haktanir@education.ankara.edu.tr Duygu ÇALIKOĞLU, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İlköğretim Bölümü,
  • Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, ANKARA Pelin ERDEM, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, ANKARA
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adile Gülşah Saranlı Bu kişi benim

Gelengül Haktanır Bu kişi benim

Duygu Çalıkoğlu Bu kişi benim

Pelin Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Saranlı, A. G., Haktanır, G., Çalıkoğlu, D., Erdem, P. (2010). İlköğretim 1. Sınıf Öğrencilerinin Anasınıfı ve İlköğretim Öğretmenlerine İlişkin Düşüncelerinde Zaman İçinde Görülen Değişimler. International Journal of Educational Researchers, 1(3), 71-91.