Bu çalışma üniversite öğrencilerinin informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı düzeylerini belirlemek, informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı duyma durumlarına göre saldırganlık düzeyleri ve şiddete eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit amacıyla yapılmıştır. Araştırma Erzincan üniversitesinde öğrenim gören 182 (78 erkek, 104 kız) öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin informal olarak sanat eğitimi alma ihtiyaçlarını ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen “İnformal Olarak Sanat Eğitimi Alma İhtiyacı Ölçeği”, saldırganlık düzeylerini ölçmek için Tuzgöl tarafından geliştirilen “Saldırganlık Ölçeği”, şiddete eğilimlerini ölçmek için ise, Göka ve Bayat ve Türkçapar tarafından hazırlanmış olan “Şiddet Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır.Verilerin analizinde ilişkisiz örneklemin bağımlı değişkene ait puanlarını karşılaştırmak için non parametrik testlerden KRUSKAL WALLİS H testi, iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemede ise, Person Korelâsyon Katsayısı kullanılmıştır.İnformal olarak sanat eğitimi alma ihtiyacı duyma durumlarına göre, öğrencilerin saldırganlık düzeyleri arasında ve şiddete eğilim düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile şiddete eğilim düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 2 |