BibTex RIS Kaynak Göster

Beginning Early Childhood Education Teachers’ Struggles in Remote Areas

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 13, 14.11.2014

Öz

The purpose of this study was to investigate pre-service teachers’ concerns about working in remote areas before they enter teaching profession, and their real life experiences when they start to teach in remote areas in Turkey. Sixteen pre-service teachers were interviewed immediately after their graduation. Then, six teachers started to teach in remote areas. Two more interviews were conducted with six beginning teachers when they finish first and second semester they taught. The phenomenological analysis developed by Moustakas (1994) was used in this study. Findings of this study revealed that pre-service teachers were reluctant to work in remote areas due to social, economical, cultural, and safety problems. When they start to teach in those regions they realized that actual situation is far worse than their initial expectations. They especially struggled to teach children coming from low socioeconomic status and children who did not speak Turkish. Involving low SES parents into their children’s education and lack of social life in a small and closed society were also challenging for beginning teachers.

 

Kaynakça

  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı (2002, January). Türkiye’de okulöncesi eğitimi: Hizmete duyulan ihtiyaçların saptanması ve çocuğun dil yetisi düzeyinin değerlendirilmesi araştırma raporu. Ankara
  • Baştürk, R. (2007).Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163 -176.
  • Chavkin, N.F. (Ed.). (1993). Families and Schools in a Pluralistic Society. Albany, NY: State University of New York Press.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A.U., Biçer, S., Yetkiner, A. (2010). Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklarla öğretmen adaylarının yasayabilecekleri zorluklara ilişkin algılarının karsılaştırılması. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3),12-23.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Justice, L.M., Bowles, R.P., Pence Turnbull, K.L., & Skibbe, L.E. (2009). School Readiness Among Children With Varying Histories of Language Difficulties. Developmental Psychology, 45(2), 460–476.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1979). The effects of socioeconomic development on draw-a-man scores in Turkey. The Journal of Social Psychology, 108, 3-8.
  • Ministry of National Education Statistics (2009). 2009-2 öğretmenlik için başvuru ve atama kılavuzu. Ankara
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Oguzturk, Ö. (2008). Differences in quality of life in rural and urbanPopulations. Clinical Investigate Medicine, 31(6), 346-350.
  • The New York Times (July 13 2003). Reports from around the world: Middle East and Africa. Turkey: Honor killings still continue in rural areas.
  • Turan., S., & Garan, Ö. (2008). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları güçlükler. Milli Eğitim, 177, 116-128.

Beginning Early Childhood Education Teachers’ Struggles in Remote Areas

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 3, 1 - 13, 14.11.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının doğu bölgelerinde çalışmadan önce orada çalışmaya ilişkin endişeleri ve çalışmaya başladıktan sonra doğu bölgelerinde karşılaştıkları sorunları incelemektir. On altı tane okul öncesi öğretmen adayı ile mezuniyetlerinin hemen öncesinde görüşme yapılmıştır. Ardından bu öğretmenlerden 6 tanesi doğu bölgelerinde çalışmaya başlamışlardır. Doğu bölgelerine atanan öğretmenler ile ilk sömestre ve ikinci sömesterin sonunda tekrar görüşme yapılmıştır. Veri analizinde Mostakas’ın geliştirdiği fenemenolojik analiz kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki öğretmen adayları sosyal, ekonomik, kültürel ve güvenlik sorunları yüzünden doğu bölgelerinde çalışma konusunda son derece isteksizdirler. Doğuda çalışmaya başladıktan sonra ise öğretmenler gerçek durumun beklentilerinden çok daha kötü olduğu görmüşlerdir. En çok zorlandıkları konular sosyo- ekonomik düzeyi çok düşük olan ailelerden gelen çocuklara ve Türkçe bilmeyen çocuklara eğitim vermek olarak ortaya çıkmıştır. Doğuda aile katılımını sağlamak, küçük ve kapalı toplumlardaki sosyal hayat eksikliği de öğretmenleri en çok zorlayan konular arasındadır.

Kaynakça

  • Anne Çocuk Eğitim Vakfı (2002, January). Türkiye’de okulöncesi eğitimi: Hizmete duyulan ihtiyaçların saptanması ve çocuğun dil yetisi düzeyinin değerlendirilmesi araştırma raporu. Ankara
  • Baştürk, R. (2007).Kamu personeli seçme sınavına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163 -176.
  • Chavkin, N.F. (Ed.). (1993). Families and Schools in a Pluralistic Society. Albany, NY: State University of New York Press.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A.U., Biçer, S., Yetkiner, A. (2010). Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklarla öğretmen adaylarının yasayabilecekleri zorluklara ilişkin algılarının karsılaştırılması. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3),12-23.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N., & Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
  • Justice, L.M., Bowles, R.P., Pence Turnbull, K.L., & Skibbe, L.E. (2009). School Readiness Among Children With Varying Histories of Language Difficulties. Developmental Psychology, 45(2), 460–476.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1979). The effects of socioeconomic development on draw-a-man scores in Turkey. The Journal of Social Psychology, 108, 3-8.
  • Ministry of National Education Statistics (2009). 2009-2 öğretmenlik için başvuru ve atama kılavuzu. Ankara
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. Thousand Oaks, CA: Sage
  • Oguzturk, Ö. (2008). Differences in quality of life in rural and urbanPopulations. Clinical Investigate Medicine, 31(6), 346-350.
  • The New York Times (July 13 2003). Reports from around the world: Middle East and Africa. Turkey: Honor killings still continue in rural areas.
  • Turan., S., & Garan, Ö. (2008). Kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları güçlükler. Milli Eğitim, 177, 116-128.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Akdag Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akdag, Z. (2014). Beginning Early Childhood Education Teachers’ Struggles in Remote Areas. International Journal of Educational Researchers, 5(3), 1-13. https://doi.org/10.19160/ijer.06694