Bu araştırmada, ortaokul matematik öğretmenlerinin sınıf içi ders işleme süreçlerinde kullandıkları geri bildirim türlerini belirlemek ve geri bildirimlerin sınıf düzeyine göre nasıl farklılaştığını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Sakarya ili Kaynarca ilçesinde aynı devlet okulunda görev yapmakta olan üç matematik öğretmenidir. Veri toplama araçları Köğce (2012) tarafından Türkçeye çevrilen Tunstall ve Gipps (1996)’in geri bildirim sınıflaması temel alınarak hazırlanmış gözlem formu ve gözlem yapılan derslerin kayıt altına alındığı video kayıtlarıdır. Araştırma kapsamında her sınıf düzeyinde 8’er ders saati olmak üzere toplam 32 ders saati üç matematik öğretmeninin ders verdiği sınıflarda kamera ile kayıt altına alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, değerlendirici geri bildirimlerden en çok kullanılan geri bildirim türünün onaylama olduğu, cezalandırma geri bildirimlerinin ise neredeyse hiç kullanılmamakta olduğu elde edilmiştir. Betimleyici geri bildirimlerden en sık başvurulan geri bildirimlerin gelişme yolunu oluşturma ve gelişmeyi belirtme olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin 5. ve 6.sınıflarda değerlendirici geri bildirim kullanma tercihlerinin 7. ve 8.sınıflarda betimleyici geri bildirimlere yöneldiği görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Uygulamalı Matematik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |