Bu
araştırma, İlkokulda Matematiksel Problem Çözme ile ilgili yapılmış çalışmaları
incelemek ve bu çalışmaların genel durumunu belirlenmek amacı ile yapılmıştır.
Çalışma bağlamının Türkiye olması, çalışmaların ilkokul öğrencileri ile
yapılması ve çalışmanın odağında matematiksel problem çözme becerisi olması
kriterleri doğrultusunda tespit edilen otuz iki çalışma incelenmiştir. Yapılan
çalışmaların büyük bölümünü yüksek lisans tezi ve makale oluştururken üç
doktora tezi bulunmaktadır. Yıllara göre dağılımı incelendiğinde ise en fazla
yayının 2016 yıllında yapıldığı görülmüştür. Çalışmaların büyük çoğunluğunda
nicel yöntemin kullanılmış olup Nitel ve Karma yöntem ile yapılan çalışmalar da
bulunmaktadır. 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı’ndan önce uygulanan çalışmaların
büyük çoğunluğunu dördüncü ve beşinci sınıflarla yapılan çalışmalar
oluştururken, 4+4+4 sisteminden sonra yapılan çalışmaların çoğunluğunun
dördüncü sınıflarla yapıldığı görülmektedir. Çalışmalar konular bağlamında
incelendiğinde ise; büyük bir çoğunluğunu Problem Çözmeye etkisinin
belirlenmeye çalışıldığı uygulamalardan oluştururken, diğer çalışmaların ise
“Problem çözme başarısı ile ilişkilerin belirlenmesi”, “Problem çözme ile
ilgili görüşlerin belirlenmesi” ve
“Problem çözme becerisinin ve sürecinin incelenmesi” konularında yoğunlaştığı
tespit edilmiştir. Yapılan bu çalışmanın daha sonra yapılacak olan çalışmalara
alandaki eksikleri görmek ve çözüm önerileri geliştirmek açısından fayda
sağlayacağı düşünülmektedir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |