Bu çalışmada, Bursa ili Yıldırım, Gürsu ve Kestel ilçelerinde görev yapan
okul psikolojik danışmanlarının yaşadığı tükenmişlik düzeylerini saptamak, bazı
değişkenler ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu
noktadan hareketle tükenme sorununun kaynağını belirleyerek soruna çözüm
önerileri getirmek amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 22
maddeli, 3 boyutlu Maslach tükenmişlik envanteri kullanılmıştır. Araştırmada
elde edilen verilerin analizinde lisanslı SPSS 21 paket programı
kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda Okul Psikolojik Danışmanlarının tükenmişlik düzeylerinin; mesleği
yaptıkları yıla göre, cinsiyetlerine, mezun oldukları lisans programına,
çalıştıkları kurumdaki öğrenci sayılarına, rehberlik servisinin fiziki
donanımına, medeni durumlarına ve mesleği seçme sebeplerine göre farklılaşma
bulunamamıştır. Bunun yanında; çalıştıkları kuruma göre (RAM, İlkokul,
ortaokul, lise) duygusal tükenmişlik ve kişisel başarı alt boyutlarında
anlamlı, duyarsızlaşma boyutunda anlamsız; Mesleği seçerken istekli olmanın
duygusal tükenmişlik ve duyarsızlaşma alt boyutlarında anlamlı, kişisel başarı
boyutunda anlamsız; Takdir görme durumuna göre; duygusal tükenmişlik alt
boyutunda anlamlı, duyarsızlaşma ve kişisel başarı alt boyutlarında anlamsız;
aldıkları ücrete göre; duyarsızlaşma alt boyutunda anlamlı, kişisel başarı ve
duygusal tükenmişlik alt boyutlarında anlamsız; Görevlendirmelerinin olması
durumunda ise; kişisel başarı alt boyutunda anlamlı, duyarsızlaşma ve duygusal
tükenmişlik alt boyutlarında anlamsız bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik sendromu, okul psikolojik danışmanı,
duygusal tükenmişlik, kişisel başarı, duyarsızlaşma.
Tükenmişlik sendromu okul psikolojik danışmanı duygusal tükenmişlik kişisel başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 7 |