Relation between organizational commitment and occupational commitment
is gaining importance daybyday in reaching the targets of the organizations.
Employees, adopt companies benefits like own benefits, synthesize companies
income with own income, with satisfaciton received from the company that
employees’ work and so that they make the best that they can do about customer
satifaction. This situation is very important about Tourism’s a labor-intensive
sector, which is the subdivision of social sciences and it is intertwined with
human relations. The main purpose of this research to put outif there is a
significant relationship of organizational commitment on occupatinal commitment
in hotels. On this way, with a survey which has been proved on reliability and
generated with easy sampling method. The surveys fulfilled by the 124 workers
of five stars hotels which is located in Kemer with thedrop-lame method and one
by one interviews in November 2016. Multiple Regression Analyze results demons
trated that organizational commitment on occupational commitment has
significant statistical
Organizational Commitment Occupational Commitment Organization Employee Business Affect
Örgütsel
bağlılık ve mesleki bağlılık arasındaki ilişki, işletmelerin hedefine
ulaşmasında her geçen gün önem kazanmaktadır. İşgörenler çalıştığı işletmeden
aldığı doyum ile işletmenin menfaatlerini kendi menfaatleri gibi görecek,
işletmenin kazançlarını kendi kazançlarıyla sentezleyecek ve böylece gelen
müşteriyi memnun etme konusunda elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Bu
durum, sosyal bilimlerin alt dalı olan turizmin emek-yoğun bir sektör olması ve
insan ilişkileri ile iç içe olması açısından son derece önem arz etmektedir. Bu
çalışmanın amacı otel işletmelerinde örgütsel bağlılığın mesleki bağlılık
üzerinde anlamlı bir ilişkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Buna bağlı
olarak daha önceden güvenirliği kanıtlanmış bir anket yardımıyla, kolayda örnekleme
yöntemi ile uygulanmıştır. Anketler Kemer’de bulunan beş yıldızlı otellerde
çalışan 124 personel ile birebir görüşme ve bırak-topla tekniği kullanılarak
2016 yılının Kasım ayında uygulanmıştır. Uygulanan çoklu Regresyon Analizi
sonucunda otel işletmelerinde örgütsel bağlılığın mesleki bağlılık üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu belirlenmiştir.
Konular | Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |